Lipo pack van drone restaureren

Ik kocht een drone waarvan de accu's ' dood' zijn. Het zijn speciale accu's voor dat model. Een harde casing met 2 zijden van een plastic folie. Die staat een beetje bol. Dat zal de reden zijn van kaduuk.

Het zijn 3s2p configuraties.

een generic 3s2p pack kost nog niet een derde van zo'n nieuwe accu en dan heb ik nog meer mAh's ook.
En die generic packs passen binnen de maten van het accu pack.

Dus mijn idee is om met een Dremel circelzaagje voorzichtig de casing open te zagen over de lasnaad, een generic pack aan te sluiten op de connectors (power + Balance) en dan de boel weer dicht te maken.

Met handschoenen en veiligheidsbril natuurlijk, maar wat kom ik tegen bij een pack dat een beetje bol staat op de flexibele kant ? (Ik denk dat die daarvoor bedoeld is, zodat de boel niet klapt).

Zit er nu gas onder druk ? Kan ik dat ventileren door de folie in te snijden ?

Ik voorzie een flinke besparing als ik zo een serie accu's kan restaureren.

ik hoor graag tips en waarschuwingen

Thomas

Past de Generic niet zo in de drone?

Let ook op de C rating, die is belangrijk. Dat geeft de maximale ontlaadstroom aan. Een drone is dorstig...

Goeie vraag, maar....

De pack heeft een xt60 op de kopse kant, maar het is een lang pack en doordat je hem inschuift komt de connector op zijn plek. Generics hebben een snoertje, dat krijg ik niet in de dock achterin aan de connector. Nee dus :-)

Dat verklaard wat.

Op zich kan slijpen wel, met uiterste precisie, maar slijpen in de accu zelf zou ik niet doen. De behuizing los kan wel...

Heb je een foto?

Slijpen uiteraard buiten... met een emmer zand naast je.

Heb je een foto van het pack? Dat maakt de discussie misschien wat makkelijker.

Kun je de folie niet kapot trekken oid? Of misschien een klein stukje snijden (op een randje/hoekje en daarna open "scheuren") ipv slijpen?

Dit is 'm...

Het is dus niet een folie pack, maar hardcase

[Bericht gewijzigd door ToothPick op maandag 18 november 2019 22:57:53 (67%)

Maar wat hoop je te winnen met openmaken, zit het BMS erin of puur vanwege de plek van de connector?
Als het om de shell zelf gaat, is 3d printen een optie?
Anders... gewoon voorzichtig openmaken. Inderdaad emmertje zand, buiten, brilletje.
Ik heb al diverse verschillende packs opengemaakt, met li-ion, nimh, nicad, gelukkig nooit iets ergs meegemaakt. Wel altijd voorzichtig geweest.

TonHek

The fastest way to succeed is to double your failure rate.

De BMS zit er niet in.
ik ben al begonnen met een 3d print van deze behuizing, maar door eventuele warmte ontwikkeling is PLA niet verstandig. En in ABS heb ik te veel warping en dan past de boel niet goed meer.

Dus waarom niet een originele behuizing gebruiken. Ik heb er nu 3 liggen die ik niet meer mee kan vliegen.
Da's toch een flinke besparing met generiek packs :-)

Ikga het proberen. Wordt vervolgd.

Thomas

ontlaad de batterijen eerst eens COMPLEET voor je er in gaan slijpen en dergelijke.
zet gewoon een kortgesloten connector op die balanceerpoorten

ik hou van werken ..., ik kan er uren naar kijken

Ik dacht aan een lampje tussen de polen.....

Als je cellen dan de spanningen: 3, -2, -1 hebben dan is de som nul en je lampje helemaal uit. Maar die cel die op 3V zit, heeft nog steeds wat lading.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
Shiptronic

Overleden

Deze behuizingen zijn vaak prima te "kraken" even tussen de bankschroef, of met de hamer er voorzichtig op tikken, en de "lasnaad" springt open, daarna hier en daar een drupje seconden lijm en je plakt de boel weer dicht.

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.