6V 3A voeding - goed idee?

Waarom wil jee een afvlakelco gebruiken bij een motor? Kieper dat elco-idee samen met het transistorplan bij het vuil en laat het bij een trafo en een brugcel. Misschien wil je er een paar Schottky's (bv. SB540) in zetten of een synchrone gelijkrichter of zo om de dissipatie te beperken.

Misschien toch maar https://www.reichelt.nl/loodaccu-6-volt-4-5-ah-102x70x48mm-l...stct=pos_1 en van je huidige componenten een 6V batterijlader maken? :X

Dat was ook mijn idee. Met dat ik het hier zo lees is die transistor langs geen kante nodig. Dus ik ga het wat ombouwen tot batterijlader/pomp voor luchtmatras. Was het niet allemaal voor niks.
Mss dat ik wel nog ombouw voor 1,5V batterijen. Of een USB lader.. Ik zie wel. Ik ben al blij dat die pomp werkt met huidige schakeling. :-)

Over de waardes die hier worden gezegd. Ik kwam aan de uitgang (belast) toch ook een 6V DC uit. Nu ja, ik heb het wel heel kortstondig gemeten daar ik vooral in de stroom was geïnteresseerd.

Ondertussen 2 koelvinnen van 2,5°C/W gekocht. Eentje voor die tranistor en eentje voor die diodebrug. Het zal nu wel genoeg koelen hoop ik.