Philips 55pfl8008k/12

Op 29 november 2019 22:00:23 schreef BenI2C:
Bij ons werkt ie al bijna 16000 uur, weliswaar +/_ 1 x per week een harde reset

Zo? Dan is er toch ook wel iets aan het handje als je hem wekelijks moet resetten.
Nou goed, heb zelf een "leen-tv" staan in de vorm van een 40PFL8008. Enorm gerotzooid geweest met die print, maar Deusjevoo heeft hem terug aan de praat gekregen met zijn soldeerkunsten.

Toen mijn Loewe Individual ook BGA problemen kreeg stond die 40PFL even op zijn plek. Ik heb genoten van het mooie beeld van die Philips, maar hem na een week terug in de opslag gezet.
Zolang je er met een settopbox naar kijkt gaat het nogal. Eens je z'n eigen features gaat gebruiken is het om zeep (vastlopers, herstarten, pfff). Net op die plek ben ik afhankelijk van de interne tuner en CI+

Loewe terug ok, en diens beeld is even goed imo. Voor de SL220 heeft Loewe ook niet zijn beste staaltje software-developement laten zien, maar het is toch stukken beter dan de QFU...

beste forum leden

is er iemand die mij kan helpen aan het schema van de voeding van deze tv

het nummer is fsp194-4fs01

ik zou er enorm mee geholpen zijn

of is er iemand die me kan helpen hoe dit bord gerepareerd kan worden

Beste forum collega's,

Hier heb ik een Philips 55pfl8008k/12
met de symptomen die jullie hier omschrijven. Kan iemand mij helpen aan de contactgegevens van Deusjevoo?

Bij voorbaat dank

Helaas al even niets meer van hem mogen vernemen. Hij heeft al even een mainboard van mij in reparatie.

Mogelijk dat beeldbuisje meer informatie heeft, hij heeft regelmatig contact met hem.

Op 1 juni 2020 22:10:49 schreef Okke:
Helaas al even niets meer van hem mogen vernemen. Hij heeft al even een mainboard van mij in reparatie.

Mogelijk dat beeldbuisje meer informatie heeft, hij heeft regelmatig contact met hem.

Klopt, heeft me ff laten weten.
Dacht alle problemen van de baan waren maar bleek toch nog niet helemaal ok en om zeker geen borden te vernielen... Was toch nog te riskant, ondertussen gelukkig toch opgelost.

Had ook nog een een computer crash gehad, mail probs e.d. (Ik vergeet telkens er ook zoiets als online mail bestaat...)
Heb ondertussen onderdelen voor nieuwe pc binnen, nu nog tijd vinden om te bouwen en dan zijn die probs ook van de baan.

Sorry voor het wachten maar bordje is nu wel klaar.
Kan je me nog eens mailen aub, eventueel ook nick name vermelden?

Op 31 mei 2020 13:09:36 schreef Paul123@:
Beste forum collega's,

Hier heb ik een Philips 55pfl8008k/12
met de symptomen die jullie hier omschrijven. Kan iemand mij helpen aan de contactgegevens van Deusjevoo?

Bij voorbaat dank

Ff op mijn naam klikken...

Ah, geweldig. Dat is goed nieuws. Fijn, dan hoop ik binnenkort weer van de tv te kunnen genieten. Ik stuur je een mail.

Goedeavond,

Ik heb een soort gelijk probleem met m'n 55PFL8008K/12

Televisie doet alleen niks meer standby knippert 2x. Philips geeft aan moederbord defect.

Ikzelf heb al naar moederbord gekeken zelf niks aan op te merken aan solderingen etc.

Ik heb op internet staan zoeken maar kan nergens een moederbord voor dit type vinden. Wel voor de 6000 series etc. Iemand een adres hiervoor. En eventueel de upgrade kit ?

maartenbakker

Golden Member

Niks meer van te krijgen en tweedehands is ook stuk. Reflowen (deusjevoo) is de oplossing. Niet in de verleiding komen om hem in de oven te leggen ofzo. Dat kan per ongeluk even goed gaan.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Top dankjewel ik ga informeren bij hem

Moederbord laten reflowen door deusjevoo. Televisie werkt weer.

Bedankt :)

Op 7 juli 2020 11:14:33 schreef Gregory01:
Moederbord laten reflowen door deusjevoo.

Ik hoop dat je reballen bedoelt. ;)

Op 7 juli 2020 11:14:33 schreef Gregory01:
Moederbord laten reflowen door deusjevoo. Televisie werkt weer.
Bedankt :)

Was uiteraard een REBALL, soldeer is vernieuwd.
Beter dan reflow.

Ook goed haha ik nam de woorden van Maarten over. Reballen zal het zijn tis voor mij nieuw de benamingen ervan het werkt :p

maartenbakker

Golden Member

Mijn excuses, ik wist natuurlijk ook dat het reballen moest zijn.

3 categoriën van slecht naar best:

1) rehotten = ongecontroleerd in de oven of op een andere manier heetstoken
2) reflowen = netjes met flux en de juiste hoeveelheid warmte op de juiste plaats warmstoken tot alle tin onder de chip vloeit
3) reballen = chip eraf, nieuwe tinballetjes op de chip, chip netjes er weer op

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Ah k ja reballen is Dan idd altijd de beste optie.

Bedankt voor de toevoeging :).

Hallo,
Net hetzelfde voor met onze Philips 55PFL8008/12.
We waren aan het kijken, toen hij plots uitviel en op een zwart scherm bleef staan.
Hij is niet meer op te starten, en led indicator lampje blijft met korte pauzes 2x achtereen flikkeren.
Intussen het mainboard eruit gehaald.
@Deusjevoo, mag ik je eens contacteren?
Alvast bedankt,

Natuurlijk.
Je heb mijn mailadres al gevonden?

@Deusjevoo

Hoi Deusjevoo,

Ik heb je vandaag ook een email gestuurd betreffende een knipperend led probleem.
Mijn telefoonnr heb ik ook vermeld.

Ik ben erg benieuwd of je mij ook kan helpen met mn TV.

Groeten,

Rein

@ Deusjevoo, ook ik heb u een mail gestuurd omtrent de Philips 55pfl8008

Ik hoop van u te horen...

Groeten, Ruben

Hallo allemaal

Ik heb een Philips 55pfl8008k tv. Maar mijn moederbord is kapot. Het is 8 maanden geleden gerepareerd en daarna is het weer kapot.

Philips moederborden grotendeels vervangen door andere merken in Türkiye, als deze kapot zijn. De reparateur vertelde me echter dat mijn tv een Samsung-paneel heeft, dus er is geen moederbord voor deze tv, hij moet gerepareerd worden, maar het repareren van dit moederbord duurt niet erg lang, je kunt er maximaal nog 9 maanden mee doen, dus je moet een nieuwe tv kopen .

Ik houd heel veel van mijn tv, hij heeft een geweldige beeldkwaliteit, daarom wil ik hem niet vervangen. Ik onderzoek het op het internet Philips 55pfl8008k moederbord enz. en ik vond dit forum. Ik heb dit bericht geschreven met behulp van Google Translate.

Dus ik heb vragen; Jullie schrijven op dat reballing veilig is en dat het de beste oplossing is. Hoeveel jaar kan ik mijn tv nog gebruiken als ik het moederbord had "reballed"? Er zijn ergens in Türkiye waar ze het moederbord kunnen "reballen", maar hun beroep gaat vooral over notebooks.

Aan de andere kant, kennen jullie een soort Samsung-moederbord waarop de Philips 55pfl8008k normaal kan worden uitgevoerd? Een ander moederbord zou volgens mij een betere optie zijn. Mijn reparateur vertelde me dat ik zoveel verschillende moederborden heb geprobeerd, maar dat het paneel niet gezond zou blijven. Als jullie een moederbordmodel aanbevelen dat deze tv gezond kan laten draaien, zou dat erg handig zijn.

Ik heb dit bericht in het Engels geschreven en vervolgens Google Translate gebruikt om het te vertalen. Sorry voor mijn taalgebruik. Ik zou het heel fijn vinden als jullie mij daarbij helpen.

@Deusjevoo

maartenbakker

Golden Member

Ik denk dat de werkplaatsen die de chip van een laptop kunnen reballen, ook de chip van een TV kunnen reballen.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

@umrdmr Geen mail gezien, ook niet in spam folder.

Kan je nog eens proberen aub?

[Bericht gewijzigd door Deusjevoo op maandag 9 oktober 2023 01:54:46 (25%)

Oops... foutje... was dubbele post, wissen aub?

[Bericht gewijzigd door Deusjevoo op maandag 9 oktober 2023 01:56:50 (24%)