Midland Alan 48 plus zend en ontvangt niets

hbh

Golden Member

Hallo allen,
Heb hier een Midland alan 48 plus met een maxon 2204446-a procesor en deze zend en ontvangt niets meer.
Wel veranderd de tekst op display van RX naar TX maar verder geen verandering. Tijdens de ontvangst stand wel ruis, de squelsknop geheel links om. Juiste schema ook niet gevonden, wel van een andere type alan 48 plus, maar met een heel andere processor.
Datasheet van de Maxon 2204446 kwam ik op een Poolse of Russische syte, maar ddaar kan ik niks van maken.
Alle suggesties, hulp welkom.

Henk

mel

Golden Member

Waarom zou je de processor verdenken? omdat er niks veranderd?
Kijk (en meet) eerst eens de voedingsspanningen op de betreffende delen van de print.Als de processor geen stabiele spanning krijgt, kan die niet goed gereset zijn.
Als je een frequentiecounter hebt, meet dan eens of de diverse oscillators werken.
Voor hetzelfde geld komt de PLL niet in omdat er ergens een oscillator plat ligt.

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..
hbh

Golden Member

Ik verdenk de processor nog niet, maar dit heb ik er bij gezet omdat er meerdere uitvoeringen zijn van de midland alan 48 plus.

Zelf zit ik ook te denken aan een oscillator die plat ligt, of geen voeding krijgt. maar zonder schema wordt het heel lastig zoeken.
Tevens zit de oscillator die ik verdenk geheel ingegoten in een soort kaarsvet.
losse soldeer verbindingen nog niet gevonden.

Henk