Universeel Stekker paneel mogelijk?

Ik heb een RC auto inmiddels nagenoeg helemaal voorzien van allerlei sensoren met Arduino maar 1 "gemaksdingetje" ontbreekt nog. Gezien de amperages twijfel ik alleen of het kan wat ik wil.

De auto rijdt niet altijd met dezelfde accu setup maar ik wil het eigenlijk zo maken dat ik niet steeds met stekkers en draden hoef te klooien.

Mogelijke situaties:

Enkele lipo (stekker wss XT90, geld voor andere accus ook,moet ik nog bepalen)

Dubbele lipo parallel (extra rijtijd)

Dubbele lipo serieel (extra voltage)

Ampere meter richting arduino aangesloten of bypassed.

Nu dacht ik dus een soort paneel te maken met meerdere (XT90?) connectoren waarbij de manier waarop ik de accus aansluit bepaald wordt of het parallel, serieel, gemeten en niet gemeten wordt.

Dus 2 uitgangen naar de ESC (dat is de snelheidscontroller waar de accu normaliter direct op aangesloten wordt). 1 uitgang ongemeten en 1 uitgang via de stroommeter.

Dan 4 ingangen. 2 voor parallel, 2 voor serieel. Wellicht zelfs gewoon 2 ingangen waarbij ik met een schakelaar bepaal of het serieel, parallel of enkel is.

Voordat ik met schema's wil gaan werken zou ik willen weten of dit uberhaupt mogelijk is. De stroom die door het paneel gaat lopen kan maar zo 150A zijn (11/22V). Wellicht nog hoger, ik wil rekening houden met 200A.

Een gewoon pcb smelt dan gewoon weg vermoed ik?

Een schakelaar maken tussen serieel en parallel kan natuurlijk via een relais maar van welk materiaal kan ik zo'n setup het beste maken? Of is werken met splitterkabels etc gewoon beter?

Ik zat allemaal slimme constructies te bedenken om met minder stekkers toe te kunnen... maar toen kwam ik bij het stuk over 150A.... Dan is het "game over". Gewoon actueel de boel aansluiten zoals je dat dan wilt, niets schakelbaar of zo.

Als de stroom wat minder is, kan je overwegen om twee accus parallel te zetten, dan daarONDER eentje in serie. Door nu een MOSFET (goedom) over de onderste te zetten krijgt je circuit (arduino) stroom via de body diode zolang ie de gate in de "1S2P" of "1S1P" situatie nog niet heeft aangezet. Probleem is om de gate uit te hebben terwijl je de accu aansluit, anders is de mosfet direct kapot.

Ik heb van 6 XT90 stekkers twee aansluitblokjes gemaakt: een "2P" en een "2S" blok. Dat is simpel genoeg dat je de andere stuff niet op je RC auto hoeft te hebben.

Ik verwacht dat het max van een XT90 niet ver boven de 100A ligt. 150A lijkt me te veel.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Oh, de arduino hoeft er niet mee gevoed te worden. Die wordt door een kleinere 2S of 3S gevoed met een buck converter.

Het gaat mij erom dat ik een paneeltje kan gebruiken om te schakelen tussen serieel of parallel. in plaats van Y kabeltjes wisselen.

Over de connector ben ik er nog niet uit. De meeste uit de RC wereld gebruiken de XT90 maar daar kan ik nog wel wat research in doen.

Op dit moment trekt mijn auto op 2x3S in serie zo'n 116A met de huidige motor en gearing. Het is een zware auto dus ik weet nog niet of ik naar een zwaardere motor of gearing ga. Parallel, dus minder spanning, zal het A wellicht nog hoger liggen.

De piekstroom kan soms nog hoger liggen ivm remmen of vastzitten in modder etc. Vandaar mijn safe zone richting de 200A. De accus en controller kunnen dit vermogen makkelijk aan.

Alleen dat geprikkieprak met die Y kabels vind ik zo knullig. Elke draad kan ook tussen een draaiend deel komen, of te dicht bij andere sensoren etc.

Ik weet niets van RC auto's maar weet je zeker dat je het over tweehonderd ampere hebt? Hoe groot is je RC wagen?

De specs van die XT90:

Current Rating: 90A
Temperature rating: -20°C to 120°C
Wire Size: 8AWG
XT-90S has anti-spark feature
Can withstand high temperature
Robust terminal for maximum pulg and un-plug cycles (1k times)
Easy installation
Light weight

Je stekers halen die stromen al niet of gebruik je elke keer nieuwe stekers? Hoe je wilt schakelen begrijp ik niet helemaal. Maar ik zou dat niet over een print doen inderdaad. Een relais wordt ook een probleem. In mijn auto schakel ik accu's om en dat doe met dit relais:

https://nl.aliexpress.com/item/32804923802.html?spm=a2g0s.90...4c4dhTbF48

Dit is een 200 ampere relais dat nu al een aantal jaar goed werkt. De startstroom gaat hier overigens niet doorheen. Die is namelijk veel groter. Dat relais is nogal een volumineus ding dat in een auto wel plaatsje vinden kan. In een RC wagen lijkt me dat moeilijker.

https://ae01.alicdn.com/kf/He07f359e579f44d7bec6968b7bb0f81al.jpg_220x220q90.jpg

Voor grote stromen schakelaars moet je hier aan denken:
https://www.trustwatersport.nl/a-28047418/accuschakelaars-ma...p-continu/ Ook groot en volumineus. Niet handig in een RC.

https://cdn.myonlinestore.eu/93c6a12d-6be1-11e9-a722-44a8421b9960/image/cache/full/5bee7f7cdbd3c97b5b333d5617154aa19c5f4cad.jpg

Als jij makkelijk accu's wilt wisselen door andere typen zou ik denk ik een soort universele aansluiting maken met een connector. En dan elke accu zo bedraden dat hij op die universele aansluiting past.

Zonder schema's met wat je nu eigenlijk exact bedoeld kan ik niet veel meer zeggen.

Ja, ik weet zeker dat het om 200A gaat. Dit is de controller (althans, soortgelijke)

https://www.integy.com/st_prod.html?p_prodid=16524

De connectoren moet ik research op doen. Wat anderen gebruiken wil ik me niet blind op staren.

De auto(s) zijn 1/8 en 1/5.

Op het werk hadden we een installatie met uitwisselbare modules. Tijdens productie werd daar enkele honderden ampère doorgestuurd.
Om vlot te kunnen wisselen gebruikten we lasconnectoren. In je RC auto heb je wss veel trillingen en is dit misschien niet zo geschikt?

https://www.google.com/search?client=tablet-android-lenovo&a...mp;bih=631

Western civilization? That would be a good idea! (HR '89-'12)

Hmm, die jongens gebruiken toch XT90. Ik wacht nog wat meer antwoorden af.

Als ik deze guide moet volgen kom ik op PRC6 uit:

http://www.tjinguytech.com/reviews/rc-connectors

Ik ben echt heel beroerd in tekenen maar ik zal zo een poging wagen. Het mooiste zou zijn als ik die PRC6 connectoren DOOR een plaatje heen kan monteren en onderling met de juiste kabel kan verbinden.

Een relais is inderdaad te groot, dan maar een andere aansluiting gebruiken en de ongebruikte connectoren afdoppen tegen vuil en vocht.

Iets in paint gemaakt. Dat zou uiteraard de bovenzijde zijn. De onderzijde zou ik dan met forse draden moeten aansluiten zonder dat er een kortsluiting komt.

Daar zullen wel dikke diodes in moeten?

Sine

Moderator

Daar hoeft geen enkele diode in, dat wil je ook niet bij dat soort stromen.

[Bericht gewijzigd door Sine op 1 december 2019 13:16:22 (10%)]

Angaben sind wie immer ohne Gewähr.

Ik bedenk met net eigenlijk ook waarom. Stroom loopt eventueel toch naar een connector die niet is aangesloten.

Trouwens, nu ik er over denk; met de genoemde connectoren kan het waarschijnlijker simpeler. De + en - zijn losse connectoren geworden.

Bij de output bv heb ik voldoende aan 1 GND en 2x spanning (1 gemeten 1 direct)

Dat zelfde kan ongeveer ook aan de input zijde.

Als ik dan de onderzijde flink isoleer (epoxy??), zou ik redelijk safe moeten zitten.Moet (spat)waterdicht zijn.

Klopt het wat ik zo even bedenk?

Op 1 december 2019 13:19:57 schreef Sareno:
Ik bedenk met net eigenlijk ook waarom. Stroom loopt eventueel toch naar een connector die niet is aangesloten.

Euh, stroom kan niet lopen in een open kring! Mss een rotopmerking maar dit is basiskennis!

Western civilization? That would be a good idea! (HR '89-'12)

Op 1 december 2019 14:01:00 schreef 60204:
[...]

Euh, stroom kan niet lopen in een open kring! Mss een rotopmerking maar dit is basiskennis!

Wel als de open verbinding parallel aan een gesloten circuit ligt. Heb jij thuis dan in elk stopcontact een brug zitten?

Op 1 december 2019 14:03:11 schreef Sareno:
[...]

Wel als de open verbinding parallel aan een gesloten circuit ligt. Heb jij thuis dan in elk stopcontact een brug zitten?

Ik denk dat je stroom en spanning door elkaar gooit.
Spanning staat tussen 2 geleiders en er gaat pas stroom lopen als je een belasting op de 2 geleiders aansluit.

Nee, ik haal niets door elkaar. Ik zal zo een plaatje maken.

Zie het zo; Een kerstboom, lampjes in serie. 1 lampje stuk, alles uit. lampjes parallel, 1 stuk, rest brandt.

Even snel een krabbel gemaakt tijdens het F1 kijken.

Dit is zo'n beetje wat ik in gedachte heb.

Op 1 december 2019 10:32:15 schreef Sareno:

Op dit moment trekt mijn auto op 2x3S in serie zo'n 116A met de huidige motor en gearing. Het is een zware auto dus ik weet nog niet of ik naar een zwaardere motor of gearing ga. Parallel, dus minder spanning, zal het A wellicht nog hoger liggen.

is dat in HEEL KORTE piek dan ofzo?
want 2x 3S in serie, is een 6S accu (22V).
22V x 116A = 2,5kW vermogen.

ik rijd electrisch met een opgedreven velomobiel. gewicht van de fiets is +50kg en bij mij is 90kg. totale massa van boven de 140kg. ik kan me niet voorstellen dat uw RC auto daar boven zit. daar zit een 250W 36V motor in, die nu piekt op iets van 1180W uit een 48V accu (volgeladen 56V). continue trek ik zo een 700-800W eruit en zit ik op 15-20A. die velomobiel rijd dan +55km/h

ik heb mijn motorconnector gesmolten en nu vervangen door dean connectors.

XT90 is trouwens maar gespect tot 90A. als die stromen maar korte pieken zijn waarbij de connector niet kan opwarmen, kunnen die dat wel aan.
maar veel foefelen met schakelaars zou ik niet gaan doen, want die gaan smelten als je niet overgroot uitvoert

ik hou van werken ..., ik kan er uren naar kijken

Nee, dat is geen korte piek. zoals ik al zei, mijn huidige motor trekt rond de 116A (2800W of zo). 2800/~23=121A. zonder piek.

Er zijn alleen motoren met meer vermogen waarvan ik niet uitsluit dat ik die later plaats. Die zijn tussen de 3500 en 4000W

en waarom denk je dat jouw motor CONTINUE die 2800W trekt?
als ik van stilstand acceleer, dan trek ik 1080W, als ik bergop rijd aan 30km/h, dan trek ik nog 700W, als ik vlakke baan rijd aan 40km/h, trek ik een 350W.

ik kan men niet voorstellen dat een RC auto van een heel pak minder gewicht, dan zomaar 8x meer vermogen trekt als mijn straatvoertuig.
zelf in mijn zelfbouw electrische brommer ging ik niet boven de 1000W.
daarbij is een XT90 gemaakt voor 90A continue, dus als jij daar continue 116A door trekt, gaat die opwarmen en smelten. om nog niet over de stroompieken te spreken dan (100A continue, dan ga je piek richting 600A)

wat voor batterij heb je eigenlijk?

ik hou van werken ..., ik kan er uren naar kijken

Op 1 december 2019 15:30:57 schreef Sareno:
Even snel een krabbel gemaakt tijdens het F1 kijken.

Dit is zo'n beetje wat ik in gedachte heb.

Op 1 december 2019 15:12:24 schreef Sareno:
Nee, ik haal niets door elkaar. Ik zal zo een plaatje maken.

Zie het zo; Een kerstboom, lampjes in serie. 1 lampje stuk, alles uit. lampjes parallel, 1 stuk, rest brandt.

Op 1 december 2019 14:03:11 schreef Sareno:
[...]

Wel als de open verbinding parallel aan een gesloten circuit ligt. Heb jij thuis dan in elk stopcontact een brug zitten?

Moet ik nu lachen, of huilen?

[Bericht gewijzigd door 60204 op 1 december 2019 17:57:50 (27%)]

Western civilization? That would be a good idea! (HR '89-'12)

Op 1 december 2019 17:54:52 schreef 60204:
[...]
[...]
[...]

Moet ik nu lachen, of huilen?

T*ering, moet dit altijd zo op dit forum? Ik schets een situatie zoals ik die in gedachte heb, niet een werkend schema of zo.

Daarnaast, over die "open" verbindingen. Ik heb het net met een 2 9 volt blokjes en wat ledjes op een breadboard getest (ja met weerstanden) en het werkt gewoon. Er staat alleen spanning op punten waar ik liever geen spanning op heb staan (als bij een breadboard waarbij de hele rij of kolom bv onder spanning staat. Overigens, als je iets op een breadboard hebt gemaakt heb je in dezelfde rij/kolom toch ook gewoon "open" verbindingen.

Volgens mij weet je dondersgoed wat ik probeer te bereiken maar in plaats van helpen/adviseren word je op woordkeuze oid afgeschoten. Erg jammer hier. Lijken wel dino's.

Maar goed, speciaal voor jou:

https://www.youtube.com/watch?v=9qjHLbhcL00

Op 1 december 2019 17:29:20 schreef fcapri:
en waarom denk je dat jouw motor CONTINUE die 2800W trekt?
als ik van stilstand acceleer, dan trek ik 1080W, als ik bergop rijd aan 30km/h, dan trek ik nog 700W, als ik vlakke baan rijd aan 40km/h, trek ik een 350W.

ik kan men niet voorstellen dat een RC auto van een heel pak minder gewicht, dan zomaar 8x meer vermogen trekt als mijn straatvoertuig.
zelf in mijn zelfbouw electrische brommer ging ik niet boven de 1000W.
daarbij is een XT90 gemaakt voor 90A continue, dus als jij daar continue 116A door trekt, gaat die opwarmen en smelten. om nog niet over de stroompieken te spreken dan (100A continue, dan ga je piek richting 600A)

wat voor batterij heb je eigenlijk?

Iets met appels en peren. Ten eerste is de hele overbrenging anders. Ten tweede zit dit ding al op de 70, zo niet 100 tegen de tijd dat jij je "gas-hendel" volledig hebt ingedrukt. Ten derde, jij werkt met 35+ Volt. Dat is 50% meer. Dan word ik afgeschoten op basiskennis? Wat doet die 50% met je stroom?? Nou? Laat hem eens lopen op 22-24V en meet je stroom nog eens.

Zoek maar eens op RC Brushless motoren van 2800W en hoger, of ESC 150A en hoger. Je zal je kapot schrikken.

Mijn accu's? 6S 4500mAh 60C / 120C Piek. Dus nominaal 270A, piek 540A. Zie ook:
https://www.toemen.nl/gens-ace-4500mah-222v-60c-120c-6s1p-ha...rmf858klm1

Of 2x deze. In parallel schrik je dan helemaal wat je aan Amperes kan trekken:

https://www.toemen.nl/gens-ace-4500mah-111v-40c-80c-3s1p-har...38290.html

Overigens, valt het op dat ze allebei XT90 hebben?

Maar kan er eens vanaf gestapt worden van dat zoveel Ampere niet kan in RC, of dat het speelgoed is, of weet ik veel wat?

Ik zoek een manier om simpel om te kunnen polen van Serieel naar Parallel en daarbij kunnen kiezen of de positieve pool via een stroommeter gaat of niet.

Dus ajb hulp bij wat ik zoek en niet zo bijdehand doen.

Dag Mr Sareno,
Een forum is niet meer of minder dan de input van een groep mensen.
Ik heb er net m'n post nog eens op na gelezen. En eerlijk gezegd is deze inderdaad ongepast. Waarvoor mijn welgemeende excuses.
Veel succes nog met uw project.
Met vriendelijke groeten
Bart

Western civilization? That would be a good idea! (HR '89-'12)

Op 1 december 2019 18:24:53 schreef Sareno:

Iets met appels en peren. Ten eerste is de hele overbrenging anders. Ten tweede zit dit ding al op de 70, zo niet 100 tegen de tijd dat jij je "gas-hendel" volledig hebt ingedrukt. Ten derde, jij werkt met 35+ Volt. Dat is 50% meer. Dan word ik afgeschoten op basiskennis? Wat doet die 50% met je stroom?? Nou? Laat hem eens lopen op 22-24V en meet je stroom nog eens.

jij gaat iets zelf bouwen waar +100A door loopt, en daar kan het zwaar fout lopen.
in een open kring loopt GEEN stroom, daar heb je een openklemSPANNING. jij mag testen wat je wil, in een open kring loopt nooit stroom.
dat er in een andere parallel kring wel stroom loopt, is omdat die niet open is.

ik wou eerst al zeker zijn dat die +100A klopt, en indien ja zou ik daar zo min mogelijk schakeling of connectoren gaan tussensteken.
ik vermelde al dat ik mijn connectoren van mijn motor heb afgesmolten, en ik zit op 1/5de van uw stromen. als de connector smelt, en de draden maken sluiten, dan heb je VEEL vuurwerk.
wil je bewijs, ik heb sluiting gemaakt en mijn dean connector is deels verdampt op mijn vel:
aangedampt koper

verschroeide vingertop van de steekvlam

dat uw RC auto aan 70 zit op die tijd is ook heel simpel, het ding weegt waarschijnlijk 20x minder dan mijn ding.
als ik mijn wiel uit de fiets haalt en die vrij laat runnen, zit die op een paar tellen op max snelheid. dus die vergelijking is absurd.

jij werkt met een hoogtoerige motor die geen koppel heeft, vandaar de overbrenging. ik werk met een laagtoerige motor met veel koppel.
maar het punt blijft hetzelfde. om een bepaalde acceleratie te hebben, heb je een bepaald vermogen nodig. en dat vermogen moet ergens vandaag komen.
2800W kan je krijgen door 200A op 14V te leveren, of 10A op 280V.
jouw connectoren zijn gespect op 90A, en jij zit er al boven.
als jij met die dingen een serieschakeling gaat maken, gaat je spanning verdubbelen, en bijgevolg je stroom ook een heel pak hoger worden. dan ga je connectoren smelten. (zo is mijn motor connector gesmolten. 56V op mijn 36V motor, 1,5x meer spanning, 1,5x meer stroom, 2,4X meer vermogen. ik haal 1080W uit origineel een 250W motor. ik rijd nu met een 1800W DC/DC converter tussen accu en controller om de accuspanning op te krikken voor meer vermogen).

zet je 2 batterijen parallel, dan blijft die 100A motorstroom dezelfde, maar elke batterij hoeft maar de helft te leveren (2x50A). dat wil zeggen dat elke connector ook maar 50A te verwerken krijgt

maak jezelf 2 verloopkabeltjes.
één waar je 2 accu's parallel zet naar 1 connector voor de auto
één connector waar je 2 accu in serie zet naar 1 connector voor de auto.
gebruik je 1 accu, zet je die rechtstreeks op de auto. begin niet met printjes, schakelaars,.... die gaan smelten, kortsluiting maken, vuurwerk....

ik hou van werken ..., ik kan er uren naar kijken

Op 1 december 2019 19:30:56 schreef fcapri:
[...]

jij gaat iets zelf bouwen waar +100A door loopt, en daar kan het zwaar fout lopen.
in een open kring loopt GEEN stroom, daar heb je een openklemSPANNING. jij mag testen wat je wil, in een open kring loopt nooit stroom.
dat er in een andere parallel kring wel stroom loopt, is omdat die niet open is.

ik wou eerst al zeker zijn dat die +100A klopt, en indien ja zou ik daar zo min mogelijk schakeling of connectoren gaan tussensteken.
ik vermelde al dat ik mijn connectoren van mijn motor heb afgesmolten, en ik zit op 1/5de van uw stromen. als de connector smelt, en de draden maken sluiten, dan heb je VEEL vuurwerk.
wil je bewijs, ik heb sluiting gemaakt en mijn dean connector is deels verdampt op mijn vel:
[bijlage]
[bijlage]

dat uw RC auto aan 70 zit op die tijd is ook heel simpel, het ding weegt waarschijnlijk 20x minder dan mijn ding.
als ik mijn wiel uit de fiets haalt en die vrij laat runnen, zit die op een paar tellen op max snelheid. dus die vergelijking is absurd.

jij werkt met een hoogtoerige motor die geen koppel heeft, vandaar de overbrenging. ik werk met een laagtoerige motor met veel koppel.
maar het punt blijft hetzelfde. om een bepaalde acceleratie te hebben, heb je een bepaald vermogen nodig. en dat vermogen moet ergens vandaag komen.
2800W kan je krijgen door 200A op 14V te leveren, of 10A op 280V.
jouw connectoren zijn gespect op 90A, en jij zit er al boven.
als jij met die dingen een serieschakeling gaat maken, gaat je spanning verdubbelen, en bijgevolg je stroom ook een heel pak hoger worden. dan ga je connectoren smelten.

zet je 2 batterijen parallel, dan blijft die 100A motorstroom dezelfde, maar elke batterij hoeft maar de helft te leveren (2x50A). dat wil zeggen dat elke connector ook maar 50A te verwerken krijgt

KAN JE NU AJB OPHOUDEN MET MIJ VERBETEREN??? JA DIE 100 AMPERE KLOPT!! DIE 150 OOK! DAT HEB IK/HEBBEN WE ALLANG MET GOEDE APPARATUUR GEMETEN.

HOUD OOK OP OVER MIJN WOORDFOUT. JE WEET DONDERSGOED DAT IK SPANNING BEDOELDE.

Deze auto's rijden met in verhouding grote wielen door hoog gras, diep zand/modder, accelereren binnen een aantal tikken naar 70km/u en terug.

Uiteraard is het niet 20 minuten vol 150A of meer maar bij accelereren wel, zeker in zand/modder/heuvel. In die 20 minuten krijgt hij dus wel degelijk een aantal keren 150A te verstouwen. De kabels/connectors moeten er gewoon tegen kunnen en zoals je hebt kunnen lezen heb ik die connectoren kunnen vinden. Een DEAN connector kan nog geen 1/10 auto veilig laten rijden. Die gaan tot 60A. Sommige waaghalze gebruiken ze tot 100A maar jij laat nu zelf zien dat je met spikes te maken hebt en DAT is EXACT wat IK probeer te voorkomen door het aan de "experts" te vragen. Iemand die DEAN gebruikt bij 36V en 50+A lijkt me dan ook niet de persoon die mij van antwoord kan voorzien (en dus ook niet doet?!)

Bij 11V zit je met RC al gauw hoger dan die 60A. IK HEB OVERIGENS GEEN XT90 connectoren, ik zei alleen dat die bij die accu's zitten.

Maar dat was mijn vraag niet.

Ik moet nu toch bij het wisselen van de accu steeds stekkertjes lostrekken en vast maken. Waarom dan niet meteen een slimmer stekkerpaneel maken? DAT was mijn vraag.

DUS:

JA, Dat speelgoed trekt 100, 150+Ampere
JA, ik zei stroom maar bedoelde spanning
JA, ik weet dat voor deze amperages geen kroonstenen gebruikt kunnen worden.

Dus Alsje, alsje, alsjeblieft, kan iemand met mij meedenken over zo'n stekkerpaneel. ik moet toch al stekkertjes steken, waarom dan niet verschillende "stopcontacten" voor verschillende configuraties?

Feitelijk vraag ik om niet eens zo veel meer dan vantevoren geconfigureerde Y-kabels zoals:

https://www.trxxs-winkel.nl/kabel-serieel-10awg-siliconen-ka...-8882.html

Maar dan serieel en parallel in 1 bord en met betere connectoren.

zet je 2 batterijen parallel, dan blijft die 100A motorstroom dezelfde, maar elke batterij hoeft maar de helft te leveren (2x50A). dat wil zeggen dat elke connector ook maar 50A te verwerken krijgt

Dat is ook niet helemaal waar; Bij de RC heb je 3 componenten die een bottleneck kunnen vormen

De motor kan gewoon niet meer trekken, dan is een zwaardere regelaar of accu niet nodig.

De motor vraagt meer dan de ESC kan leveren maar binnen het bereik van de accu's. Dan wordt de ESC erg heet of houdt er mee op.

De motor en ESC vragen meer dan de accu kan leveren. Dan kan je ze parallel zetten en heb je potentieel 2x zoveel stroom tot je beschikking. Ik ken voorbeelden van auto's en boten die wel degelijk tegen de 400A trekken. Om die reden dus 2 accu's gebruiken.

jij werkt met een hoogtoerige motor die geen koppel heeft, vandaar de overbrenging. ik werk met een laagtoerige motor met veel koppel.

lees je eens in.

[Bericht gewijzigd door Sareno op 1 december 2019 19:58:14 (10%)]