Universeel Stekker paneel mogelijk?

Of het nuttig is of niet mag je zelf beoordelen.
Ga eens kijken of je niet één en ander van een oude electro-stapelaar kan slopen. De contacten en relais in die dingen kunnen heel wat amps verwerken.

Western civilization? That would be a good idea! (HR '89-'12)
maartenbakker

Golden Member

@TS Er zijn vliegtuigen neergestort om minder. Mensen die uitspraken in twijfel trekken of corrigeren of aanvullen, doen dat niet om jou aan te vallen.

"The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Thanks.

Ik zit er eerlijk gezegd over na te denken om gewoon 2 van die Y kabels (1 serieel, 1 parallel) in een plaatje vast te lijmen en aan de onderkant (dus waar de kabels hangen) in de epoxy te gieten.

Dan maar 4 ingaande stekkers en 2 uitgaande.

Op 1 december 2019 20:22:01 schreef maartenbakker:
@TS Er zijn vliegtuigen neergestort om minder. Mensen die uitspraken in twijfel trekken of corrigeren of aanvullen, doen dat niet om jou aan te vallen.

Pearl Harbor is gevallen omdat mensen uitspraken in twijfel trokken.

In dit geval zou ik, als ik naar de "expert" moet luisteren mijn auto uitfikken.

So?

Ik voel me ook niet aangevallen, er is er gewoon geen 1 die naar de vraag luistert of kijkt.

2 vrij verkrijgbare Y kabels in epoxy gieten is een optie. Ik had alleen de (ijdele) hoop dat ik hier een elegantere oplossing kon vinden.

Maar als het in 1980 nog niet bestond, weten ze er hier nog niet vanaf. De tijd dat die dingen op nimh 6 cell 7v zo'n 10 minuten konden rondtorren met 25km/u klopt ook wel zo'n beetje met die periode.

Op 1 december 2019 19:48:22 schreef Sareno:

KAN JE NU AJB OPHOUDEN MET MIJ VERBETEREN??? JA DIE 100 AMPERE KLOPT!! DIE 150 OOK! DAT HEB IK/HEBBEN WE ALLANG MET GOEDE APPARATUUR GEMETEN.

ik verbeter je niet, ik verklaarde waarom ik navroeg of die stromen kloppen om u dan een correct antwoord te kunnen geven

Op 1 december 2019 19:48:22 schreef Sareno:

HOUD OOK OP OVER MIJN WOORDFOUT. JE WEET DONDERSGOED DAT IK SPANNING BEDOELDE.

zeg dat dan. waarom begin jij dan over brugjes in stopcontacten (kortsluiting)??
en om hierop op terug te komen.
jouw accu connector zal een vrouwelijk type zijn, je connectorprint zal mannelijke connectoren zijn.
als jij een print maakt met 4 connectoren waarbij je dan kiest of je serie of parallel gebruikt, dan staan die andere connectoren op spanning en kan je kortsluiting veroorzaken (open contacten). LET DAAR OP !!!
tenzij je anderson connectoren gaat gebruiken

Op 1 december 2019 19:48:22 schreef Sareno:
Een DEAN connector kan nog geen 1/10 auto veilig laten rijden. Die gaan tot 60A. Sommige waaghalze gebruiken ze tot 100A maar jij laat nu zelf zien dat je met spikes te maken hebt en DAT is EXACT wat IK probeer te voorkomen door het aan de "experts" te vragen.

ik heb wel een antwoord gegeven, AL 2 KEER trouwens. bij die stromen steek je geen schakelaars of printjes ertussen, die gaan smelten en zijn allemaal overgangsweerstanden.
maak 2 verloopkabels en kies met die kabel of je de accu in serie of parallel in je auto steekt (accu moet er toch in en uit om te laden)

en als verduidelijking. DEAN connectoren zijn NIET voorzien op 60A, waar kom jij daar mee? dean connectoren hebben geen specificatie van maximum stroom. volgens de fabrikant voldoen ze aan 12AWG specs. en die smelt in principe op 235A.
continu mogen ze 88A hebben, en burst tot 120A.
alleen nemen de RC wereld mensen maar aan dat ze MAX 60A aankunnen
turnigy levert 3300mAh batterijen met Dean connector die 40C aankunnen. dat is meer dan 120A

Op 1 december 2019 19:48:22 schreef Sareno: Iemand die DEAN gebruikt bij 36V en 50+A lijkt me dan ook niet de persoon die mij van antwoord kan voorzien (en dus ook niet doet?!)

en om mij dan als een onnozel te gaan beschuldigen, mijn BMS is gelimiteerd op 30A, ik verbruik 1080W op 56V (20A), ik heb KORTE PIEKEN die over de 30A gaan.
zoals ik ook al zei, van stilstand vertrekken heb ik de hoogste stroom, naarmate de motor meer toeren haalt ZAKT die stroom. er is geen reden waarom dean connectors niet voldoen.
ik heb DE ORIGINELE CONNECTOR van mijn motorcontroller gesmolten, sinds er dean in zit, heb ik geen problemen.

daarbij komt nog: als u RC wagen in brand vliegt,is dat geen probleem.
als de mijne in de fik vliegt aan 50km/H, ik ZIT ERIN en de accu ligt onder mijn linker arm.
het mijne is geen speelgoed. ik heb al een electrische fiets gebouwd, een electrische brommer, nu een electrische velomobiel en hopelijk start ik binnenkort met mijn electrische WAGEN ombouw. ik speel niet, ik lees me in

ik hou van werken ..., ik kan er uren naar kijken

Het zal allemaal wel.

Zodra jij op snelheid bent, ben je op snelheid. Deze dingen rijden hooguit 3/4 seconde op snelheid om hard te remmen en hard op te trekken.

En dat punt over spanning staan op punten waar ik geen spanning op wil hebben, heb ik zelf ook al aangehaald. Daarover dus advies. (ik 3d print wel kapjes of zo).

Daarnaast, je blijft een vergelijking trekken met 35, 50 of 56V. Waarom toch? Ik zeg toch steeds dat ik rond de 22volt heb? 24 opgeladen? Ik werk niet aan een weet-ik-wat-voor-groene-energie-machine.

Voor de 1 is spelen iets anders dan voor een ander.

Ik vond toevallig een datasheetje van een medium motor serie. Nog niet eens van de 4080 of 5000 serie. Zie attached.

Euhm, had je YouTube linkje niet direct geopend. Mijn post waarvoor ik me excuseerde vind ik nog steeds ongepast.
Ik wou je zelfs nog verder helpen...
Nu....
(Volledig tegen CO FORUM REGELS IN)

https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&&...5233418724

PS, ik ken wel degelijk wat van connectoren voor hoge stromen.

Edit, even met de broek rond de enkels gestaan idd

Western civilization? That would be a good idea! (HR '89-'12)

zoals ik al zei, een HOOGTOERIGE motor zonder koppel.

neem ik daar de eerste
2650rpm/volt. geef je die 18V, dan draait dat ding aan 47700rpm.
ik heb dit soort motoren ook al bekeken om mijn fiets mee te bouwen, maar de overbrenging was te ingewikkeld om te maken (van 50 000rpm naar 300rpm van het wiel)

het punt blijft, aan die stromen wil je zo min mogelijk overgangsweerstanden. ik zou geen print gebruiken.

kan je niet een universele connector misbruiken die je kan wisselen?
bv een 7polige. door die er omgekeerd in te steken, kan je wisselen tussen parallel en serie

in principe zou je ook een print (of kabels tussen connectors) kunnen maken met 3 aansluitingen. steek je de ene accu rechts, heb je parallel, steek je links, heb je serie. je hoeft daarvoor niet de 2 accu te hersteken.
steek dan een 'lege' connector in de vrije plaats zodat je daar geen kortsluiting maakt.

nope, lukt niet. als je die laatste kabel verbind met paars, dan krijg je zwarte vingers zoals ik

ik hou van werken ..., ik kan er uren naar kijken
fred101

Golden Member

fcapri, maak je niet druk, hij weet het toch altijd beter. Hij haalt die `18V en hoge stromen ook niet met dat RC spul. Maak eens een startkabel met dit soort connectortjes en de "dunne" draden en kijk dan hoe ze mooi opgloeien als je een echte auto er mee gaat starten

Als de print, draden en connectors samen 0,1 ohm zijn dan verlies je bij 100 A al 10V. De enige manier om echt zoveel stroom te kunnen leveren is wanneer je de accu direct aan de motor knoopt of echt extreem dik draad gebruikt. En dan vergeten we de snelheidsregelaar ook maar even

www.pa4tim.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur, ook oud en exotisch

Op 1 december 2019 19:56:28 schreef Sareno:

Dat is ook niet helemaal waar; Bij de RC heb je 3 componenten die een bottleneck kunnen vormen

De motor kan gewoon niet meer trekken, dan is een zwaardere regelaar of accu niet nodig.

De motor vraagt meer dan de ESC kan leveren maar binnen het bereik van de accu's. Dan wordt de ESC erg heet of houdt er mee op.

De motor en ESC vragen meer dan de accu kan leveren. Dan kan je ze parallel zetten en heb je potentieel 2x zoveel stroom tot je beschikking. Ik ken voorbeelden van auto's en boten die wel degelijk tegen de 400A trekken. Om die reden dus 2 accu's gebruiken.

1 ding vergeet je wel. als jij de spanning verdubbelt (serie), dan ZAL ER MEER stroom vloeien.

het is niet omdat jouw 2800W motor op 24V 120A verbruikt, dat die op 48V maar 60A zal verbruiken. dat is fout. bij 48V zal er 240A vloeien en krijgt je motor 11000W voor zijn kiezen.
en dan heb je een paar mogelijkheden:

de ESC zal begrenzen
de ESC wordt opgeblazen
de motor fikt zijn spoelen op

en dit is waar mijn werkterrein is ;-)

ik hou van werken ..., ik kan er uren naar kijken

Op 1 december 2019 21:48:55 schreef fcapri:
[...]

1 ding vergeet je wel. als jij de spanning verdubbelt (serie), dan ZAL ER MEER stroom vloeien.

Eens

Op 1 december 2019 21:16:25 schreef 60204:
Euhm, had je YouTube linkje niet direct geopend. Mijn post waarvoor ik me excuseerde vind ik nog steeds ongepast.
Ik wou je zelfs nog verder helpen...
Nu....
(Volledig tegen CO FORUM REGELS IN)

https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&&...5233418724

PS, ik ken wel degelijk wat van connectoren voor hoge stromen.

Edit, even met de broek rond de enkels gestaan idd

Western civilization? That would be a good idea! (HR '89-'12)

Op 1 december 2019 21:41:29 schreef fred101:
fcapri, maak je niet druk, hij weet het toch altijd beter. Hij haalt die `18V en hoge stromen ook niet met dat RC spul. Maak eens een startkabel met dit soort connectortjes en de "dunne" draden en kijk dan hoe ze mooi opgloeien als je een echte auto er mee gaat starten

Als de print, draden en connectors samen 0,1 ohm zijn dan verlies je bij 100 A al 10V. De enige manier om echt zoveel stroom te kunnen leveren is wanneer je de accu direct aan de motor knoopt of echt extreem dik draad gebruikt. En dan vergeten we de snelheidsregelaar ook maar even

What the H...?

Hij weet het toch allemaal beter? Nee, die datasheets liegen. Stroommeters liegen.

Oh, attached een screenshotje op 4S en een veel kleiner motortje. 48A bij 1 keer optrekken.

Waarom kan ik hier niet gewoon een antwoord krijgen?

aja, die powermeters heb ik ook.
als ik er 2 achter elkaar zet, beweert de eerste dat er 32A loopt, en de 2de dat er 24A loopt.
die zijn onnauwkeuring tot en met.

na 1uur fietsen beweerde de eerste dat er 6Ah uit de accu was (wel straf als die maar 5,5ah is), en de 2de stond op 4,5Ah.

maar het punt dat fred101 aanhaalt blijft wel staan.
bij 0,1ohm overgangsweerstand ben je 10V kwijt aan 100A. dus je wil ZO WEINIG MOGELIJK overgangen, schakelaars, connectoren, printen,... er tussen hebben.

maak 2 losse verloop kabels, zodoende heb je nog 1 voordeel:
als 1 connector smelt, kan je de 2de nog gebruiken om verder te doen.
als jouw multiconnectorprint smelt, heb je gedaan met spelen.
heb je die serieschakeling van 2 batterijen al eens geprobeerd? ik zou er eens 1 cell bijzetten (4S ipv 3S accu, en daarna 5S ipv 4S) en kijken hoe het dan werkt.

ik hou van werken ..., ik kan er uren naar kijken

fcapri,

Heb je gezien hoe vies je de boel was? Daar ga ik dan toch geen dure apparatuur bij gebruiken? De afwijking tov ander spul was echt minimaal hoor.

Ja, de auto heeft meermaals op 6S gereden, zowel 1x 6S als 2x3S. Mijn voorkeur gaat alleen uit naar 2x3S omdat ik die 3S dan ook in andere auto's of boten kan gebruiken. Zolang je maar netjes balanceert.

Ik waardeer het dat je (inmiddels) probeert te helpen maar ik ben dankzij mensen als fred het zure karakter van dit forum wel zat. "Dat RC spul", "redt ie toch niet", "weet altijd beter".. Om vervolgens een vergelijking met startkabels te trekken. Ik weet niet hoor maar kabellengte vs diameter? Die invloed leerde je met je 18e al als je met stereo's in de auto begon.

Wat de boer niet kent, vreet ie niet. Dat is een beetje het motto hier.

Flintstone moet gewoon eens aannemen dat ik mijn huiswerk qua stroom gedaan heb. Als het "maar" 50A was geweest dan had ik de vraag niet eens gesteld. Als ik die 18V en hoge stromen niet haal dan nodig ik hem uit om zijn fikken er gewoon tussen te houden terwijl ik hem belast.

Ik ben het gewoon zat dat mijn/onze hobby wordt weggezet als speelgoed/RC spul terwijl hij (en meerderen alhier) zichzelf in een schuurtje weghebben gezet om oude troep te fixen omdat er in de huidige electronica/IoT wereld geen ruimte meer is voor dinosaurussen en hier vervolgens hun gal spuwen. Zelfs leraar worden zit er niet meer in als je je vast houdt aan 1980.

Voor flintstone zijn referentie, 2 linkjes hieronder. Hoe verklaart hij dit zonder startkabels te maken? (nee, ik hoef geen antwoord. retorisch. Laat hem maar gloeilampen repareren).

https://hobbyking.com/nl_nl/turnigy-fatboy-v2-300a-esc-4-15s-opto.html

https://hobbyking.com/nl_nl/1-5th-brushless-motor-780kv.html

Het is gewoon jammer dat het hier zo zuur geworden is. Als je probeert te leren krijg je het om de oren dat je een beginner bent maar niemand die je dan daadwerkelijk wat wil leren. Als je komt met iets dat onbekend is, word je weggezet als betweter.

PS; misschien is de motor in de laatste link wel wat voor je in je projecten.

Op 1 december 2019 21:41:29 schreef fred101:
Als de print, draden en connectors samen 0,1 ohm zijn dan verlies je bij 100 A al 10V. De enige manier om echt zoveel stroom te kunnen leveren is wanneer je de accu direct aan de motor knoopt of echt extreem dik draad gebruikt. En dan vergeten we de snelheidsregelaar ook maar even

Als je 0.1 ohm weerstand hebt, doe je het echt fout; weerstanden van een paar milliohm zijn prima te halen.

Ik heb wel eens startmotor stromen door een PCB getrokken (meerdere lagen dik koper), geschakeld met MOSFETs, door kabels van ~6mm^2 met krimpogen.

In de hele discussie hier wordt aangenomen dat de ESC een slecht ontworpen stuk troep is (zoals verreweg de meeste van die dingen, helaas) die de stroom door de motor niet meet of actief regelt, maar gewoon een pulsbreedte forceert, wat het gevolg aan stroom dan ook mag zijn.

Een FATSOENLIJKE motorregelaar meet en regelt de stroom door de motor, om die op een toelaatbare waarde te houden. Op die manier kun je wel straffeloos de accuspanning verhogen, omdat de motorregelaar daarvoor zal compenseren, en de pulsbreedte beperken. Daardoor wordt ook de stroom door de accu's gehalveerd als je de spanning verdubbeld (totdat je voorbij het maximale toerental van die lagere spanning komt, natuurlijk). Het heeft dan helemaal geen zin om de accu's parallel te zetten, want in serie is de topsnelheid hoger, en bij lagere snelheden maakt het voor de stroom door de accu's niet uit of ze in serie of parallel stonden. Het opgenomen vermogen is immers hetzelfde, als de ESC dat dus fatsoenlijk regelt. Dan is het dus ook geen probleem als je vol gas geeft terwijl de motor geblokkeerd is; de stroom wordt immers geregeld, dus de ESC en motor branden dan niet uit.

Op 1 december 2019 22:01:25 schreef Sareno:
Waarom kan ik hier niet gewoon een antwoord krijgen?

Misschien omdat je zelf schofferend en uitermate lomp bent?!?

Een manager is iemand die denkt dat negen vrouwen in één maand een kind kunnen maken

[...]Misschien omdat je zelf schofferend en uitermate lomp bent?!?

Herstel: Misschien omdat je zelf schofferend en uitermate lomp bent ---gaan reageren---.

Mijn vraag was prima. Het topic begon prima totdat er rond mijn vraag heen werd gepraat en het nergens toe leidde.

Er komt één bericht waarin je terecht wordt gewezen op een cruciale fout (spanning en stroom zijn niét hetzelfde, en gewoonlijk is het helemaal geen probleem als er spanning staat op een ongebruikte connector), en vervolgens ga jij tegen iedereen schreeuwen, en opmerkingen maken als "lees je eens in" en zo.

Raar hè, dat je daarna weinig zinnige antwoorden meer krijgt.

Je blaast trouwens wel erg hard van de toren voor iemand die hier al 14 topics heeft geopend met vragen zonder ooit maar een woord bij te dragen aan enig ander topic. Blijkbaar moet iedereen meteen nu jou helpen, maar vind je het niet nodig om ooit iemand anders te helpen. Lekker eenzijdig zo.

[Bericht gewijzigd door SparkyGSX op 2 december 2019 11:00:26 (29%)]

Een manager is iemand die denkt dat negen vrouwen in één maand een kind kunnen maken

Op 1 december 2019 22:01:25 schreef Sareno:
Nee, die datasheets liegen. Stroommeters liegen.

Mijn ervaring is dat meters inderdaad altijd liegen, hooguit soms een beetje. Datasheet liegen inderdaad, of laten relevante informatie weg.

Misschien dat de RC wereld een uitzondering daarop is, maar dat lijkt me stug.

Zo is een piekstroom van 50A een weinig relevante meting als je niet weet hoe lang die piek duurde, welke vorm die had en hoe vaak die voorkwam. Als ik een 100nF 0603 condensatortje kortsluit krijg ik ook een piekstroom van 50A. Totaal niet boeiend, want die piek is enorm kort.

Waarom kan ik hier niet gewoon een antwoord krijgen?

Je kunt ervan uitgaan dat iedereen die hier antwoord geeft dat doet om jou te helpen. Niemand neemt de moeite een verhaal te tikken speciaal om ene Salami uit schubbekutterveen of weet ik veel waar te etteren.

Dus als je geen goed antwoord krijgt is dat omdat niemand je vraag begreep. En als niemand je vraag begrijpt is dat toch echt jouw probleem. Als je dan wil dat mensen je vriendelijke blijven helpen zal jij moeten uitzoeken waarom ze je vraag niet begrepen.

Om effe terug te keren op de vragen in je startpost:
- PCB's kunnen prima 200A maken als je er genoeg koper op doet
- Het beste materiaal voor hoge stromen is koper. Zilver als je echt geld teveel hebt. Want dat heeft de minste weerstand.
- Splitterkabels zijn denk ik kleiner dan relais, maar ook minder makkelijk in het gebruik.

Op 2 december 2019 10:58:05 schreef SparkyGSX:
Er komt één bericht waarin je terecht wordt gewezen op een cruciale fout (spanning en stroom zijn niét hetzelfde, en gewoonlijk is het helemaal geen probleem als er spanning staat op een ongebruikte connector), en vervolgens ga jij tegen iedereen schreeuwen, en opmerkingen maken als "lees je eens in" en zo.

Raar hè, dat je daarna weinig zinnige antwoorden meer krijgt.

Je blaast trouwens wel erg hard van de toren voor iemand die hier al 14 topics heeft geopend met vragen zonder ooit maar een woord bij te dragen aan enig ander topic. Blijkbaar moet iedereen meteen nu jou helpen, maar vind je het niet nodig om ooit iemand anders te helpen. Lekker eenzijdig zo.

Ik heb me vergist in stroom en spanning ja. Iets wat 99% van de mensen doet die zich hier niet dagelijks mee bezig houden. Voordat ik die vergissing doorhad, had ik tijdens het kijken van de F1 al eea geschreven.

Ik wil mensen best helpen maar niet van de regen in de drup.

Op 2 december 2019 11:14:44 schreef blurp:
[...]
Mijn ervaring is dat meters inderdaad altijd liegen, hooguit soms een beetje. Datasheet liegen inderdaad, of laten relevante informatie weg.

Misschien dat de RC wereld een uitzondering daarop is, maar dat lijkt me stug.

Zo is een piekstroom van 50A een weinig relevante meting als je niet weet hoe lang die piek duurde, welke vorm die had en hoe vaak die voorkwam. Als ik een 100nF 0603 condensatortje kortsluit krijg ik ook een piekstroom van 50A. Totaal niet boeiend, want die piek is enorm kort.
[...]
Je kunt ervan uitgaan dat iedereen die hier antwoord geeft dat doet om jou te helpen. Niemand neemt de moeite een verhaal te tikken speciaal om ene Salami uit schubbekutterveen of weet ik veel waar te etteren.

Dus als je geen goed antwoord krijgt is dat omdat niemand je vraag begreep. En als niemand je vraag begrijpt is dat toch echt jouw probleem. Als je dan wil dat mensen je vriendelijke blijven helpen zal jij moeten uitzoeken waarom ze je vraag niet begrepen.

Om effe terug te keren op de vragen in je startpost:
- PCB's kunnen prima 200A maken als je er genoeg koper op doet
- Het beste materiaal voor hoge stromen is koper. Zilver als je echt geld teveel hebt. Want dat heeft de minste weerstand.
- Splitterkabels zijn denk ik kleiner dan relais, maar ook minder makkelijk in het gebruik.

Lees het topic dan nog maar eens door. Vanaf de eerste reactie van fcapri ging het alleen nog maar over de stromen die mijn apparatuur al dan niet zou trekken. Flintstone gooit vervolgens nog wat olie op het vuur.

Mijn initiele post is helder als glas. Ook dat ik weet dat ik er andere connectoren voor nodig heb dan Dean of XT90.

Tuurlijk, datasheets liegen altijd omwille van marketing maar ik kan je verzekeren dat mijn motor/ESC gedurende acceleratie en remmen minimaal 120A trekt, 150 naar piek. En zoals ik al schreef, ik wil ook kunnen upgraden naar zwaarder of wellicht de setup gebruiken in boten.

Op 2 december 2019 14:46:14 schreef Sareno:
Mijn initiele post is helder als glas.

Mooi! Dan zijn jouw vragen nu beantwoord!

Op 2 december 2019 14:46:14 schreef Sareno:
[...]

Lees het topic dan nog maar eens door. Vanaf de eerste reactie van fcapri ging het alleen nog maar over de stromen die mijn apparatuur al dan niet zou trekken. Flintstone gooit vervolgens nog wat olie op het vuur.

nounou, als je dat terugleest, zie ik dat niet.
in mijn eerste reply vraag ik of die stroom een korte piek is, want je zou anders 2,5kW aan vermogen hebben.
er komen hier ook genoeg mensen met kinder speelgoed RC wagens op AA cellen. dus wij moeten maar gokken waarover het gaat en of de metingen correct zijn.

had je begonnen met: ik heb een RC wagen met motor xxxx, esc controller yyy en rijd met volgende batterijen zzzz. dan hadden wij geen aannames van stroom moeten maken.

in mijn 2de reply vraag ik dan of die motor continue 2800W trekt of in piek. want 100A continue is richting 600A piek. totaal niet slecht bedoelt, maar ik moet de setup weten voor ik raad kan geven.
iets met 100A piek en 20A continue, dan kan ik een automotive relais aanraden.
iets met 100A continue en 600A piek, dan geef ik die raad NIET.

jij spreekt vanaf je topicstart al over de XT90 connectoren (lees maar eens na). ik haal 2keer aan dat die connectoren maar 90A aankunnen, en jij daar volgens u verhaal BOVEN ZIT.

ik waarschuw daar 2keer dat u connectoren kunnen smelten. ik probeer u niet zwart te maken, of de RC wereld als onzin te bestempelen. ik weet wat er bestaat, ik heb die motoren ook al bekeken om in te bouwen. ik rijd trouwens rond met 2 RC batterijen in mijn fiets ;-).
hobbyking is ook één van mijn favoriete bestel sites.

eens ik dan 100% zeker ben dat jij met stromen van 100A zit, je accu, esc en motor dat ook aankunnen, dan had ik ook maar 1 raad voor u die ik dikwijls herhaal. steek zo weinig mogelijk overgangsweerstanden in je circuit. blijf weg van printplaten en maak jezelf 2 adapterkabels die je kan tussenpluggen (een serie en een parallel).

jij leest blijkbaar mijn antwoorden en interpreteert ze als kwaadwillig. ik probeer echter correcte info in te winnen over jouw setup voor ik raad geef.

had ik in de beginpost nu gezegd: tuurlijk, steek maar een printje, steek 5 XT90 connectoren, ik geef je een link naar een chinees schakelaartje van 100A, jij bouwt alles en het ding vliegt in brand. dan heb ik het wel gezegd hé.
ik heb helaas al ervaring met branden van bekabeling en connectoren, heb 3x brand gehad in mijn porsche door onkundige eigenaars voor mij. vorige week nog maar eens connectoren gesmolten met mijn RC packs en 1 vinger zwaar verbrand. vorige maand stankgeur in mijn fiets gehad en een gemolten motor connector.

je kan zo een printje maken, maar:
-je moet alle printsporen voorzien voor hogere stromen, door daar nog eens 2,5mm² zuiver koper over te solderen (misschien zelf 2x. gewoon vertinnen is niet voldoende)
-je moet de print en connectoren beschermen dat ze NERGENS, maar dan ook NERGENS contact kunnen maken met metaal. zeker als ik u powermeter onder de modder zie zitten, AFSCHERMEN, afschermen, afschermen (boven EN onderkant).
voorzie ook dat er lege connectoren opgevuld worden met een blank connector. dit voorkomt kortsluiting en zorgt dat ze niet vuil worden.
ik zie ook dat je balans connector onder de modder zit, scherm die ook eens af.
DC spanning, open connectoren en vochtige omgeving=> electrolyse en u connectoren worden opgevreten.

hoe meer componenten in uw stroompad, hoe meer single points of failure.

Op 2 december 2019 07:26:38 schreef Sareno:
PS; misschien is de motor in de laatste link wel wat voor je in je projecten.

780rpm/v, komt nog op 23000rpm op 30V. ik kan geen omzetting maken van 23 000rpm naar 300rpm. dit is tandwielverhouding 76:1.
als ik een tandwiel van 5tanden op de motor zet, moet mijn wiel een tandwiel hebben van 383tanden. zie je het probleem ;-).
ik heb nu 70T aan de pedalen en 14T aan het achterwiel. als ik aan 80rpm aan de pedalen draai, dan rijd mijn wiel 400rpm (36km/h).
ik heb geen groen-eco-ding, ik fiets naar het werk (62km/dag) en moet vanaf april 124km/dag rijden. dat doe je geen 5dagen/week op spierkracht

ik heb trouwens mijn eigen fietscomputer gebouwd (en geprogrammeerd) om afhankelijk van de snelheid het vermogen te beperken in lagere snelheden om de accu te beschermen. hoe sneller ik rijd, hoe meer vermogen ik ter beschikking krijg. iets wat volledig tegenstrijdig is met een DC motor current/rpm curve (max stroom torque op lage toeren, min stroom en torque op hogere toeren). ik wil uiteindelijk mijn 36V motor op een 48V controller steken die dan op een 64V spanning werkt, zodat ik alels via PWM softwarematig kan beperken.

ik hou van werken ..., ik kan er uren naar kijken