ip camera

Ik heb een Escam QH002 camera besteld bij Banggood deze krijg ik niet werkend.
Ik weet ip adres via router, als ik via chrome inlog krijg ik wel beeld om in te loggen maar de ative plug in werkt niet .
Zie bijlagen

Iemand ervaring?

45er , hobby elektronica . schakelingen ontwerpen nieuwe ideeën meedenken.
Arco

Special Member

Ik heb een Escam G10 gehad, drama om dat ding aan de praat te krijgen.
Heb hem weggeknikkerd, veel te veel problemen...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Je zult activeX moeten activeren in Chrome, hoe.. kun je vinden met Google

LDmicro user.

oudere browser, IE, site toevoegen als veilige site, niet in protected mode draaien en duimen.

Dat soort camera's zijn een ramp om te configureren ivm dit soort geneuzel. Als je 'm ingesteld hebt (Desnoods via een losse Windows XP machine in Virtualbox ofzo) zou ik de RTSP stream pakken en die gebruiken in VLC of watdanook.

Overigens is dit meer een topic voor op Tweakers

Ook mijn ervaring: dit soort camera's met gedateerde en vaak dubieuze software wordt door elke moderne browser uitgespuugt.
Als basis vanuit IE werken, daar heb je vaak meer geluk met de werking.

Beste mensen,

het is gelukt na lang zoeken, met hulp van jullie.
De extensie IE geinstalleerd en het werkt.

45er , hobby elektronica . schakelingen ontwerpen nieuwe ideeën meedenken.
RAAF12

Golden Member

Hou wel de bon erbij. Mijn ervaring met goedkope IP cams zijn niet best. Een indoor model gaf na een jaar de geest. Was niet meer te benaderen via een netwerkkabeltje. Opengemaakt en afgeschreven. Een andere kwam van de Mediamarkt en was ook kapot. Die deden heel veel moeite in filiaal Leeuwarden om onder hun verplichtingen uit te komen. Het is dat ik op mijn consumentenrecht sta en dan ook wel gelijk krijg. Vele mensen laten zich helaas afbluffen door hun getrainde personeel.

Voor 20 euro kun je leuk experimenteren, een bezoek aan film of voorstelling is net zo duur.

45er , hobby elektronica . schakelingen ontwerpen nieuwe ideeën meedenken.