Philips 40pfl9705 scherm valt weg.

Hallo forumgenoten,

ik heb hier een Philips 40pfl9705/12 waar na een tijdje spelen het beeld van wegvalt, vanzelf terugkomt terwijl onderaan de rode led pinkt.
nadien staat er error 21 in de logging.
Ik had hier al eens wat rondgekeken, en gezien dat T-con vaak problemen geeft, maar dat zou dan eerder code 9 als fout geven (of layer 9).
Voor 21 zou het deze fout zijn:
Error 21 (PNX51X0). When there is no I2C communication towards the PNX51X0 after start-up, LAYER 2 error = 21 will be logged and displayed via the blinking LED
procedure if SDM is switched on. This device is located on the 200 Hz panel from the display.

Iemand een idee ? Moederbord is al vervangen, en zit al andere T-con in.

thx !

maartenbakker

Golden Member

200Hz panel suggereert een los printje tussen mainboard en tcon, zit dat erin?

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Upscaler printje IDD mogelijk defect. Panel genereert niet zulk soort fouten...

Het 200 Hz board is de t-con. Er zit zo'n RUNTK in waar de 2 fets vervangen moeten worden. Dit toestel heeft geen upscaler of bolt on.

[Bericht gewijzigd door william1967 op woensdag 4 december 2019 23:29:31 (20%)

Is idd een Sharp T-con board.
Dat van die Fets had ik idd al eens gelezen, maar dus wel dikke pech dat mijn tweede t-con board ook defect is.
Die fets worden wel enorm heet by the way.
In probeer ze te vervangen, thx !

OK William, die bedoel ik is een Tcon met Upscaler er in...

40 pfl9705 TV geeft vertikale zwarte balk. In eerste instantie verdween dit na een poosje maar nu niet meer. Als ik de scherm flatcable onder die zwarte bakl even los en weer vast maak terwijl hij aanstaat dan doet hie het weer. Maar na een herstart krijg ik weer een zwarte balk. Flatcable aan beide zijden goe gecontroleerd maar ziet er prima uit zonder corrosie of zo. Lijkt ook meer een opstart probleem wat ik nu dus verhelp door de flatcable een keer los/vast te maken (de klem op-en-neren is al genoeg.) TV de hele avond aan laten staan en nu start hij wel goed. Maar ben er vrij zeker van dat als ie weer een possje niet gebruikt is dat het weer terug kmt gezien de historie. Iemand een suggestie ?

De zwarte balk is de volgende morgen weer terug. contactspray helpt niet en het lijkt me ook geen contact probleem gezien het feit dat na lang aanstaan de TV wel goed start.

lijkt op een defecte COF op beeldscherm kabel, is geen Tcon issue

Ronald45

Golden Member

Op 4 januari 2020 12:19:16 schreef gerry47:
.. contactspray helpt niet ..

Ik hoop niet dat je dat in die connectortjes hebt gespoten. En zo ja, spoelen met ipa. Contactspray vreet zulke delicate connectortjes helemaal op.

Mijn poging om de flexkabel 180graden gedraaid aan te sluiten zodat ie op verse contactpunten klemt is helaas mislukt; spoor 39 en 40 zijn uitgebrand. waarschijnlijk toch nog scheef aangesloten omdat de buiging van de kabel ernstig tegenstribbelde.Einde oefening vrees ik want zie geen printplaten aangeboden voor dit type TV en de kabel vervangen (wel in de US te krijgen) lost het probleem nog steeds niet op. Iemand belangstelling voor de restanten / de onderdelen? Ik heb een hekel aan zoveel mooi spul wegsmijten.

Zet op Marktplaats, liefhebberij voldoende

Misschien kan SMD me nog verduidelijken wat een COF op de beeldschermkabel inhoud? Ik leer graag wat. Bij dit toestel lopen 4 flexfoils van de Sharp print direct naar het scherm. De balk (~10cm breed) is weg te krijgen door de 3e folie direct onder het gestoorde gedeelte (links van het midden) ff los-vast te maken. Die folie bestuurd een groter gebied dan de storing

Op de bandkabel vanaf glas beeldscherm naar connectie print zit een colum driver chip, een ZGN COF, deze gaan zoms defect of maken slechte verbinding.

In de t-con heb ik natuurlijk wel interesse :p
Maar geen idee wat de verzendkosten naar België gaan zijn, vermoed dat je van Nederland bent ?

Je mag het allemaal hebben als je het komt ophalen (Hapert bij Eindhoven) maar ik vraag me af of er een Tcon print inzit want ook de ZGN COF zit niet in (een bandabel) van deze TV. Er is 1 grote Sharp print. Vanaf de Sharp print gaan 4 bandkabels direct naar 2 lange smalle printboards gemonteerd op de rand van het scherm zonder componenten maar louter printsporen. Vanaf die 2 printen gaan 16 flexfoils direct naar het scherm (zonder chip)

Het sharp bord is ook het t-con bord.
Ik ben zelf uit centrum Belgie dus is me helaas beetje te ver.
Enig idee wat ongeveer verzendkost naar Belgie is?

thx