Cd speler verwijderen uit circuit.

Dag iedereen,

Bij deze heb ik een vraagje betreffende een speaker die ik aan het ontwerpen ben. Voor de speaker zou ik graag onderstaand surround systeem van phillips willen gebruiken. De CD speler wil ik niet gebruiken maar deze neemt erg veel plaats in... is er een mogelijkheid om deze uit het circuit te halen? (Ik ken zelf niets van elektronica, kan wel solderen.)

Alvast bedankt!

Toon

Trek de kabels eens los van het loopwerk, en kijk of de versterker nog werkt?

Op 7 december 2019 23:45:11 schreef maus0611:
Trek de kabels eens los van het loopwerk, en kijk of de versterker nog werkt?

Is er dan geen kans op kortsluiting ofzo? Zorgt de cd speler niet voor een soort weerstand?

Nee dat gaat eigenlijk altijd goed. Maar ik geef geen garantie. Hij kan hooguit een fout geven bij het opstarten en dus niet werken.

maartenbakker

Special Member

Op 7 december 2019 23:47:12 schreef Toonclaes:
[...]

Is er dan geen kans op kortsluiting ofzo? Zorgt de cd speler niet voor een soort weerstand?

Ik verwacht dat er niets stuk gaat en misschien werkt het ook gewoon prima, mocht dat niet zo zijn dan kunnen we altijd nog even een servicemanual zoeken.

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op 8 december 2019 01:48:09 (16%)]

"The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Hij gaat dus niet stuk maar start ook niet meer op... wat nu?

Groetjes!

Op 8 december 2019 01:47:24 schreef maartenbakker:
[...]

Ik verwacht dat er niets stuk gaat en misschien werkt het ook gewoon prima, mocht dat niet zo zijn dan kunnen we altijd nog even een servicemanual zoeken.

Groetjes!

Heeft het misschien iets te maken met deze zwarte kabeltjes? Aangezien deze van de powersupply rechtstreeks op de printplaat van de cd speler zijn aangesloten?

Waarschijnlijk start 'ie niet meer op. Kan zijn dat de DVD speler met opstarten gedetecteerd moet worden...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Hier is de service manual .

https://elektrotanya.com/philips_lx3000d_sw3000_sm.pdf/downl...ad.html#dl

Ik verwacht dat ie de drive detecteert door stroom afname, of door terug koppeling aan de CPU .

Je zal een trucje moeten verzinnen zodat ie denkt dat de drive nog aanwezig is .

Niet storen a.u.b ben al gestoord genoeg!

Of ergens anders een versterker uit halen...

Op 8 december 2019 20:46:26 schreef Toonclaes:

Terug inbouwen en dan kijken of alles weer werkt. Zo ja, zie oplossingen van mijn voorgangers.

Bezoek mijn neefjes' site: www.tinuselectronics.nl

Wat je nog zou kunnen doen is de aansturing (lees printplaat) van de drive verwijderen deze aan de rest van je suround versterker koppelen grote kans dat ie dan wel aangaat.

Op deze printplaat moet iets van terug koppeling zitten.

Ben je in ieder geval een groot deel van de drive al kwijt .

[Bericht gewijzigd door daandc op 8 december 2019 22:10:33 (12%)]

Niet storen a.u.b ben al gestoord genoeg!

Dat laatste heb ik gedaan en ben inderdaad een groot deel kwijt! Erg bedankt allemaal!!

vergeten

Golden Member

Doorgaans schrijf ik duidelijk wat ik bedoel, toch wordt het wel anders begrepen.

Op 8 december 2019 22:09:48 schreef daandc:
Wat je nog zou kunnen doen is de aansturing (lees printplaat) van de drive verwijderen deze aan de rest van je suround versterker koppelen grote kans dat ie dan wel aangaat.

Slim!

Bezoek mijn neefjes' site: www.tinuselectronics.nl