Storing Plasma Snijder HF onsteking

hallo alle,

Probeer het kort samen tevatten.

Ik bouw een plasma cnc tafel en heb een storing op mijn Servo´s

De plasmabrander heeft een HF onsteking en gooit mijn servo bij het starten in noodloop ( JMC SERVO )

als ik de HF kabel van de plasma wegleg uit de buurt van de servo gaat alles goed..

ik wil de kabel in de kabelgoot leggen en niet loshangen.

kan iemand me vertellen of ik dit probleem oplossen kan met een filder ofzo
doorgaanscondensator - PI filter ofzo.

( alles is aangesloten op aarde tot aan nieuwe aardpin )

Bedankt

mel

Golden Member

Misschien een apart afgeschermd compartiment in de goot? is het een kunststof of een metalen goot?
Voor metalen goten zijn er tussenschotten te krijgen.
Maar ik denk dat grote afstand tot de rest het beste middel is..

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..

Afstand gaat zeker maar dan moet ik te ver weg en dan wil ik niet..

ik zie dat er vele bouwers zijn die dit gewoon voor elkaar krijgen. daar moet iets voor zijn daar hun ook alles bij elkaar hebben. goot is kunsttof.

Dit is een kwestie van weten hoe het werkt en wat je ervoor nodig hebt.. ik heb alleen deze kennis niet..

Lambiek

Special Member

Op 9 december 2019 12:17:42 schreef dcvelden:
De plasmabrander heeft een HF onsteking en gooit mijn servo bij het starten in noodloop (JMC SERVO) Als ik de HF kabel van de plasma wegleg uit de buurt van de servo gaat alles goed..

Ik heb CNC snijtafels en pijpsnijmachines gebouwd bij Jesco poly contour, je moet je kabelpakket van je plasma toorts niet bij de rest van je besturingskabels en bedrading leggen. Die hingen wij altijd apart op, de besturingskabels liepen door een kabelrups. De kabelrupsen waren ook gemetalliseerd.

Voor de besturing allemaal afgeschermde kabels gebruiken en de bedrading in de besturingskast allemaal twisten. En op de machine zelf geen kunststof goot gebruiken, dat is vragen om problemen zeker met plasma.

Als je haar maar goed zit, GROETEN LAMBIEK.