waterklep schakelen

Hoi allemaal ik zit met een probleem en dat is: ik wil een elektrische boiler aan mijn cv koppelen door middel met mijn zonnepanelen maar het probleem is dat als de zon niet schijnt dat er dan een klep dicht gaat in mijn leiding.
ik had zelf bedacht als mijn zonnepanelen stroom aan het opwekken is en ik had zelf bedacht als ik de stroom het ampère ergens mee kan meten met een soort van schakeling die dan 230 volt naar mijn electr. klep stuurt, maar daar kom ik dan niet uit, wie wil mij daar mee helpen?

al vast bedankt Hennes

Ik neem aan dat je de wissel stroom wil meten die er loopt.
Dat zou je met een ABB C11 kWh meter kunnen doen, die heeft een "alarm" uitgang waar een schakelend contact in zit dat je kan instellen op een bepaalde waarde, en daaraan kan je bijvoorbeeld een relais hangen, om dat wat dan ook te schakelen.

Misschien moet je de startpost iets opschonen, en het verhaal wat duidelijker vertellen.

Maar ik neem aan dat je een elektrische klep die werkt op 230VAC wilt schakelen op het moment dat je zonnepanelen stroom / vermogen produceren. En ik neem aan dat de zonnepanelen aan een omvormer hangen die er 230VAC van maakt. Je let in dit geval niet op of de meter terug draait, wat natuurlijk niet persé hoeft, maar misschien wel an belang is.

[Bericht gewijzigd door andre1973 op woensdag 11 december 2019 23:14:19 (42%)

zit sinds 2009 in de PV.

@hennes,
Kijk ook eens naar de AR12DX-230V van eltako.

sorry voor het late antwoord,ik denk dat ik er wel uitkomt die klep die mag komen te vervallen dus blijf alleen het aan een uitschakelen over en dat probeer ik met een licht/ donker sensor te realiseren , alleen vraag ik me af of dat alles zo zal lopen zoals ik denk, zo zal de boiler naar de inlaat van mijn combi CV gaan met een overdruk en een mengventiel, wat denk je zou het zo kunnen?