Triac BTB en BTA

Kan ik een Triac BTB uitwisselen met een Triac BTA. Wat is eigenlijk het verschil. Het is voor een toepassing in een stofzuiger.

Thevel

Golden Member

Zonder het nummer achter de BTB thyristor te weten kun je hem niet klakkeloos vervangen door een ander dus ook niet door een BTA.

Kun je het nummer niet meer lezen?
Merk/type stofzuiger kan ook helpen.

Edit/

Op 12 december 2019 22:53:19 schreef maartenbakker:
Hoort bij een ander topic denk ik.

Die ik (nog) niet gelezen heb...

BTA -> insulated
BTB -> non insulated

RES
maartenbakker

Golden Member

Hoort bij een ander topic denk ik.

Een BTB kun je vervangen door een BTA, tenzij de tab als aansluiting gebruikt wordt.

Een BTA kun je niet vervangen door een BTB, tenzij je een los isolatiesetje gebruikt (meestal niet handig/niet veilig).

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Bedankt allemaal, tot zover is het me duidelijk. maar wat is de tab? Uiterlijk zie ik geen verschil. Het gaat om de BTB16 600BW en de BTA16 600BW

De tab van de TO-220. De ledemaat waarmee men hem vastschroeft :)

Let wel; de ongeïsoleerde versie bestaat omdat de thermische weerstand lager is. Het zou in theorie kunnen dat dat in een ontwerp kritisch is, hoewel het niet zo waarschijnlijk lijkt.

maartenbakker

Golden Member

Kortom, het is niet de oorzaak van het defect aan je stofzuiger als ik me je andere topic goed herinner. Handiger om het in 1 topic te houden.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Oke: ik ga terug naar mijn vorige topic: Miele stofzuiger Complete C3 stopt plotseling

Bericht is verplaatst naar:Miele stofzuiger Complete C3 stopt plotseling

[Bericht gewijzigd door Leaf op donderdag 24 september 2020 17:59:03 (55%)