Antec remo ebike elektrische fiets snelheidsregelaar

Goedendag,

Onlangs heeft mijn elektrische fiets kortsluiting gehad in een onderdeel van de snelheidsregelaar op het stuur. Aangezien het onderdeeltje zodanig is uitgefikt vroeg ik mij af of iemand mij hiermee kan helpen. Mogelijk hebben jullie een elektisch schema of kunnen jullie mij aan een ander onderdeel helpen. Het gaat om het volgende onderdeel in de cockpit van het stuur (zie bijlages). Onderdeelnummer T2 op de printplaat. Typenummer printplaat: ANTEC PLED200506

Sine

Moderator

Beste gspik,

Je kunt met de bewerken knop je post aanpassen.

https://www.circuitsonline.net/images/icons/edit_message.png

Ik zie een wazige plek links onder, dat lijkt op waterschade, dan is er wellicht nog meer gebakken.

[Bericht gewijzigd door Sine op 13 december 2019 21:48:21 (27%)]

T2 zal wel ergens een transistor zijn. zit die toevallig ergens rond de voedingslijnen, kan het goed een regelaar zijn.

ik hou van werken ..., ik kan er uren naar kijken
Thevel

Golden Member

T2 zal wel ergens een transistor zijn

T2 ziet er niet verbrand uit en lijkt nog heel te zijn.
Er lijkt iets anders verbrand te zijn, op de foto lijkt een stukje SOT23 behuizing te zien (maar het kan net zo goed iets anders zijn), er staat ook nog net leesbaar een "T"

Maak de print eens goed schoon bijvoorbeeld met IPA (nee geen bier :) ) en een wattenstaafje.

Ik heb het onderdeeltje eraf gehaald. Is toch niet te redden. Het is wel een transistor geweest. Maar ik heb geen idee wat van type. Er staat inderdaad nog een "T" vlak bij het onderdeel. De rest is niet leesbaar door de aansluiting.

[attachment=0]

[Bericht gewijzigd door gspik op 14 december 2019 18:10:59 (13%)]