Vreemde aanvulling en suggesties bij zoekfunctie

vergeten

Golden Member

Waarom doet de zoekfunctie binnen het forum zulke onlogische en vreemde suggesties en aanvullingen?

Doorgaans schrijf ik duidelijk wat ik bedoel, toch wordt het wel anders begrepen.

Ik vindt dat ook altijd amusant... ;)
Als iets niet gevonden wordt krijg je een alternatief voorgeschoteld. Als je daar dan op zoekt blijkt dat ook niet gevonden te kunnen worden...
(hoe kun je een niet bestaand alternatief ophoesten?...)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - www.arcovox.com
Thevel

Golden Member

Dat heb ik mij ook wel eens afgevraagd, ook in dit geval komt hij met een suggestie waarvan je zal denken dat het uit de CO database komt maar vreemd genoeg vind hij dan ook niets.

Arco typt sneller... :)

Het kan nog mooier.
Hij vind iets, en dan nog komt er een andere suggestie.

TonHek

The fastest way to succeed is to double your failure rate.

Nouja, de woordfrequentie van "heb" zal veel hoger liggen dan die voor "hek" hoewel dat in(rond) jou posts mogelijk andersom zal zijn. :-)

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Dat een zoekfunctie een paar letters speling geeft is natuurlijk om spel- en typefouten op te vangen.

Ik denk dat de 'lege suggesties' uit advertenties (vraag en aanbod) komen die al weer verdwenen zijn maar nog wel geïndexeerd zijn.

Normaal gesproken zou 'heb' een 'stopwoord' moeten zijn. Lidwoorden,hulpwerkwoorden, voorzetsels e.d. zijn meestal geen interessante zoekwoorden.

[Bericht gewijzigd door K7Jz op 14 december 2019 23:38:06 (24%)]