Slimme deurbel op KaKu

Hoi,

Ik heb sinds gisteren een Hikvision DS-KB6003-WIP deurbel die ik heb aangesloten op een 24 VAC beltrafo. Omdat ik geen ding-dong gebruik is, conform handleiding, de meegeleverde weerstand (10 ohm, ca. 5 W) in serie met de bel aangesloten (zie schema).

Nu had ik voorheen een draadloze KaKu ACDB-7000BC deurbel in gebruik. Ik zou deze graag willen toevoegen aan de Hikvision. Om de KaKu te bedienen is een gesloten contact voldoende en zit ik te denken aan een relais of SSR, liefst geen zelfbouw. Maar wellicht zijn er betere oplossingen.

Gelukkig heb ik de beschikking over een scoop en heb wat metingen verricht over de weerstand.

Indien de drukker niet is gedrukt staat er een "rare" wisselspanning over de weerstand van ca. 3-4 V piek. Wordt er gedrukt dan staat er kortstondig (ca. 60-70 ms) een wissel spanning over de weerstand van ca. 18 V piek.

Hebben jullie een advies hoe ik de KaKu het beste kan aansluiten op deze schakeling?

Alvast bedankt voor jullie reactie.

Jack

Die post en nog een paar andere heb ik doorgelezen.

Waar ik me met name zorgen over maak is of de spanning bij het indrukken (ca. 18 V piek) wel voldoende is om een 24 VAC relais te bekrachtigen.
Verder weet ik niet of de tijdsduur 60-70 ms wel voldonde is.

Sine

Moderator

18V piek, dat is 12V effectief, dus een 12Vac relais zou beter op zijn plaats zijn.

Maar een sginaal van drie en een halve periode is wel ERG kort, iets van een een brugcel en elco er achter was geen slecht plan. Dan heb je wat buffer voor een relais of nog beter: een optocoupler.

Hoi Sine,

Dat is inderdaad 12 V effectief.

Zou iets dergelijks kunnen werken:
https://www.conrad.nl/p/finder-385100125060-relaismodule-1-stuks-nomin…

Het datablad geeft een operate/release time van 5/6 ms.

M.b.t. de optocoupler; heb je hiervan een voorbeeld (liefst in een DIN-rail uitvoering). Of werken de 12 V DC versies ook gewoon op AC.