Veel kanalen van Ziggo geven weer blokkerige storing. Ik vermoed de hogere frequenties, maar kan geen frequentie overzicht vinden om dit te controleren.
De automatische test van Ziggo (kanaal 998, rode knop op een PACE DCR7111 geloof ik) geeft prima signaal kwaliteit (>80%) en kwaliteit sterkte (>60%) waar hij test*.
Is er een of andere simpele test om hier iets van te kunnen zeggen? Want erg veel vertrouwen in de Ziggo-zelf-test heb ik niet.
Jaren geleden, UPC tijdperk, was het signaal ook goed, maar had ik een dikke versterker nodig om het signaal over 3 TV's te verdelen (strikt gesproken 2 TV's en de digitale ontvanger, dus m.i. iets wat een fatsoenlijk afgeleverd signaal met een goede splitter makkelijk aan moet kunnen). Nadat ze in de wijkkast wat stekkers hadden vervangen, overstuurde de versterker opeens flink en was die niet meer nodig...
Overigens zit de wijkkast niet dicht en kan ik een signaal van een maar dB meer nemen op de daar aanwezige splitter (zit geloof ik op -18 en kan ook -14 nemen als ik mijn stekker en de afsluitweerstand omwissel), maar dat zal wel weer niet legaal zijn...
* testen: zie later bijgevoegde plaatje hieronder: