Reichelt ook al spul uit China?

Ik heb bij hun ooit een Firewire kabel gekocht die volgens 'doe maar wat' protocol bedraad was.

Gevolg was dat de Firewire insteek-kaart in de PC uitfikte én de interface in de camera naar de klote geholpen werd.

Dus ja, ook dat was een of ander 'geval' uit China.

http://www.m-voorloop.nl --- Ik? Welnee! Ik zit nog lang niet achter de germaniums.
buckfast_beekeeper

Golden Member

Noem eens 1 merk wat niet laat fabriceren in china.

edit: ik heb hier een splinternieuwe 16GB microSDHC kaart liggen van SanDisk. Made in .... China. Deze nog niet geprobeerd maar de 3 anderen uit dezelfde levering deden het prima in 2 verschillende Nokia GSM en in een Rpi3.

[Bericht gewijzigd door buckfast_beekeeper op woensdag 25 december 2019 17:25:04 (69%)

Van Lambiek wordt goede geuze gemaakt.

Op 25 december 2019 15:08:48 schreef mel:
maar deze krijg ik niet eens geformatteerd.. Blijkt dat ze uit China komen..

Ik heb genoeg SD kaartjes uit china besteld die prima formatteerde, zegt dat iets over jou of over china?

Beetje weinig gegevens om hier een bedrijf en heel land voor zwart te maken vind je niet?

maartenbakker

Golden Member

Het gaat natuurlijk niet om het land zwart te maken, waarvan de wisselende kwaliteit van de producten algemeen bekend is en dus een algemene zegswijze waarvan de nuances bekend zijn. Impliciet verwacht ik merkloos (mel noemt het SUC, de gangbare naam is RUC), waarbij China dus de enige duidelijke identificatie is. Alsnog ontbreekt inderdaad de meeste relevante informatie in de startpost.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
mel

Golden Member

Op 25 december 2019 17:04:44 schreef DK:
[...]Ik heb genoeg SD kaartjes uit china besteld die prima formatteerde, zegt dat iets over jou of over china?

Beetje weinig gegevens om hier een bedrijf en heel land voor zwart te maken vind je niet?

Ik heb niet de bedoeling om een bedrijf of wat dan ook zwart te maken, het viel me alleen op.En het merk is Intenso, als iemand dat iets zegt.En zo dom ben ik ook niet dat ik geen sd kaartjes kan formatteren..

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..

Op 26 december 2019 07:39:06 schreef mel:
En het merk is Intenso, als iemand dat iets zegt...

Ik heb hier een 500Gb USB harddisk van Intenso aan een NAS (Pi B+) hangen en die doet het nog uitstekend, 3j bij de zoon en nu anderhalf jaar bij mij.

Voordien gebruikt als gewone USB opslag en is zeker +10 jaren oud.
Een zeer goed merk.

Raar dat ze beiden niet werken.

LDmicro user.
mel

Golden Member

Ja het is raar. Maar goed , ik lig er niet wakker van, het is maar computerzooi..Maar ik wilde mn buurman helpen met zn navigatiesysteem...Helaas, dan moet hij maar wachten.

[Bericht gewijzigd door mel op donderdag 26 december 2019 09:33:48 (36%)

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..
High met Henk

Special Member

Is je Sd slot wel goed? M.a.w. probeer eens op andere pc?
Zijn ze niet op 1 of andere manier write protected(kan dat met sd??)

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???

Ik heb niet de bedoeling om een bedrijf of wat dan ook zwart te maken, het viel me alleen op

Dat doe je dus wel als je onderstaande openingspost maakt zonder enige relevante gegevens.

Laatst heb ik een paar SD kaartjes bij Reichelt besteld..
Ik dacht dat ze wel goed spul zouden leveren, maar deze krijg ik niet eens geformatteerd.. Blijkt dat ze uit China komen..
Valt me een beetje tegen van die zaak.

Met een post als deze verwacht je dus geen oplossing omdat er geen relevante gegevens worden gegeven. Je stelt alleen dat spullen uit China altijd waardeloze troep zijn.

Als je nu verteld waar je mee formatteert en wat voor hardware je gebruikt en wat voor memorysticks dat nu eigenlijk zijn kan iemand hier misschien nog wat zinnigs zeggen en je probleem misschien oplossen. Of een tip geven ofzo.

Op deze manier is deze posting alleen maar een klaagverhaal met ongefundeerde beschuldigingen richting chineze handelaars.

Ik zou ze bij Conrad besteld hebben, die voert ook Intenso maar die zullen het vast wel een stuk beter doen. :+

mel

Golden Member

Mijn Sd slot is wel goed, een andere kaart werkt wel.Write protect is dat ook niet.Ik denk echt dat die kaartjes stuk zijn.

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..

Ik vraag mij soms af of al dat elektronica materiaal niet defect gaat als ze door een of andere scanner gaan of naast een zending magneten of ander spul liggen bij verzending.

LDmicro user.
EricP

mét CE

Zelf de (om de een of andere reden) populaire merken als Crapple laten hun zooi in China maken... Nou moet ik dat ook niet, maar dat heeft niks met het land van productie te maken...

Ik doe wel vaker zaken met Reichelt. Tot op heden zijn ze altijd erg coöperatief in het vinden van een oplossing als je ergens niet blij mee bent. Kleine kanttekening... het is een Duits bedrijf. Het scheelt een hoop als je behoorlijk Duits spreekt.

Probeer die kaartjes ook eens ergens anders. Mijn PC heeft ook een SD kaart slot. Meestal werkt dat prima, soms niet. De externe card reader doet het dan vaak weer wel. Maar ook wel eens andersom.
Blijkbaar is SD niet 'altijd goed'. Te ruime spec of iemand heeft geknoeid met timing ofzo...

Op 26 december 2019 10:01:30 schreef mel:
Mijn Sd slot is wel goed, een andere kaart werkt wel.

Dan nog is het zeker een goed idee om ze in een andere PC/laptop/tablet/telefoon te proberen. Ik heb hier ook een tablet die steeds blijft hangen met een bepaald SD kaartje. Met een andere nooit problemen. Die kaartjes zijn echt niet allebei stuk.

@MGP, SD kaart bij magneten? Is dat erg?

"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them" - Albert Einstein

Op 26 december 2019 10:26:06 schreef flipflop:
@MGP, SD kaart bij magneten? Is dat erg?

Weet ik niet, ik denk maar eens luidop... geleiders bij een sterk magnetisch veld en bewegend...

e: zou het eens willen proberen maar kan geen kaartje missen ;)

[Bericht gewijzigd door MGP op donderdag 26 december 2019 10:50:20 (12%)

LDmicro user.

Op 26 december 2019 10:26:06 schreef flipflop:
[...]SD kaart bij magneten? Is dat erg?

Nee, het is geen magnetisch opslagmedium.

De enige manier om dit kapot te krijgen is een hoogfrequent (kiloherzen) wisselveld van meerdere Teslas. Dan ga je stroompjes introduceren in lussen en metaalvlakken.

Was een retorische vraag :-) Ik denk dat het nog wel mee zal vallen met het stuk maken van de chip bij zo'n wisselveld. De chip is ontzettend klein en dus ook de lussen (als die er al zijn). Ik zou hooguit verwachten dat er hier en daar een bitje omvalt, maar dan zou je nog steeds wel moeten kunnen formatteren.

"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them" - Albert Einstein

Volgens internet heeft een magnetisch veld geen invloed, mijn gedachtengang was weer in vrije loop ;)

Ben niet de enige die zich dat afvroeg volgens lezen.

LDmicro user.

Nee, het is geen magnetisch opslagmedium.

Toch denk ik het kaartje een MRI scanner niet overleeft. Maar dan ben je wel heel extreem bezig. Ik ken geen andere dagelijkse (scanner) toepassing die een vergelijkbare veldsterkte geeft.

Misschien vind dat een militair radar ook niet zo gezond is voor deze kaartjes. Maar wie heeft nu zo'n radar thuis staan? Ik ken maar een persoon die iets dergelijks werkend thuis had staan. Die was alleen ook niet zo sterk.

High met Henk

Special Member

Militair misschien niet, maar maritiem wel..

Een maritieme radar magnetrom is ook minimaal 6 kw. Meestal 10 of meer.

En nou hoor ik je denken: ja maar daar staat geen elektronica naast..

Klopt: op die boot niet, maar bootjes zijn niet allemaal even hoog. Gebeurt regelmatig dat ik op de brug sta en even via de VHF vraag of het bootje ernaast de radar af wil zetten, omdat die recht bij ons in de brug flitst..

Ik vraag me wel al hoe schadelijk dat dat nu eigenlijk is. Of net naast een vsat bol staan etc...

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???

Op 26 december 2019 12:08:04 schreef Ex-fietser:
Toch denk ik het kaartje een MRI scanner niet overleeft.

Daar kon je je wel eens in vergissen. Pacemakers gaan ook "gewoon" in een MRI. Nou zit daar geen flash in, maar wel SRAM en zo. Nou is het voordeel daar dat er altijd artsen in de buurt zijn, dat wel.

En radar, hmm... ook hier weer, chip is maar erg klein dus zelfs bij X-band is dat maar een klein stukje van de golflengte.

"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them" - Albert Einstein

Op 26 december 2019 07:39:06 schreef mel:
En zo dom ben ik ook niet dat ik geen sd kaartjes kan formatteren..

Het klinkt anders nog steeds als "ik doe het altijd zo" en dat werkt deze keer niet
zometeen is het alleen het niet toekennen van een driveletter..

geen printscreens, geen symptomen, niks

Op 26 december 2019 12:08:04 schreef Ex-fietser:
[...]

Toch denk ik het kaartje een MRI scanner niet overleeft. Maar dan ben je wel heel extreem bezig. Ik ken geen andere dagelijkse (scanner) toepassing die een vergelijkbare veldsterkte geeft.

Misschien vind dat een militair radar ook niet zo gezond is voor deze kaartjes. Maar wie heeft nu zo'n radar thuis staan? Ik ken maar een persoon die iets dergelijks werkend thuis had staan. Die was alleen ook niet zo sterk.

Hall-sensor guru hier: Het statische veld van zo'n scanner is slechts 3 Tesla (7 bij nieuwere modellen). Dat is geen probleem. Ik weet zo niet wat de sterkte van de exitatiepulsen is.

Wat er wel gebeurt in een sterk veld:
Alles wat een weerstand heeft en waar stroom door loopt krijgt te maken met Lorentz krachten. Een zijdelingse kracht op de ladingsdragers. Dat geeft een stroomverdichting aan 1 kant van de weerstand. Zie het maar alsof de elektronen een langer pad afleggen via 1 kant.

Als gebruiker ervan zie je een iets hogere weerstand. Het lijkt me sterk dat het veel invloed zal hebben, maar een beetje er er wel degelijk. Vooral als je precisie-elektronica hebt in de 24 bit richting kan het een rol spelen.

Die SD-kaart zal het echt wel overleven, denk ik.

Patrick de Zeester

Golden Member

Op 26 december 2019 10:16:29 schreef EricP:
Probeer die kaartjes ook eens ergens anders. Mijn PC heeft ook een SD kaart slot. Meestal werkt dat prima, soms niet. De externe card reader doet het dan vaak weer wel. Maar ook wel eens andersom.
Blijkbaar is SD niet 'altijd goed'. Te ruime spec of iemand heeft geknoeid met timing ofzo...

Een andere mogelijke verklaring is dat oudere card readers geen SDHC kaartjes aankunnen (HC=High Capacity, >4GB). Helaas geeft de topic starter geen enkele informatie op basis waarvan afgeleid kan worden waarom dat het bij hem niet werkt en wat eventueel een oplossing zou kunnen zijn.

De veronderstelling dat producten die door een Duitse webshop aangeboden worden niet uit China komen is nogal naïef; minstens 95% van de consumenten elektronica wordt in China geproduceerd, ook die van gerenommeerde merken. De tijd dat het westen nog een noemenswaardige elektronica industrie had ligt ver achter ons.

maartenbakker

Golden Member

Ik ga er vanuit dat met 'afkomstig uit China' als statement in deze context doorgaans op de bekende naamloze RUC-kwaliteit wordt gedoeld en niet op het land van herkomst opzich, hoewel RUC natuurlijk per definitie alleen uit China kan komen, anders was het wel RUK, RUV, RUP, RUS, RUD, RUE, RUFT, RUN, RUB etc. geweest.

Blijft over een ronduit slechte startpost en de TS die geen aanvullende informatie geeft zodat het een speculaastopic blijft.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."