Tytera TH-7800 geen moduatie via de mic en rechter audio werkt niet.

Ik heb een tytera TH-7800 dualbander, Deze werkt opzicht wel maar geeft aan de rechterkant geen audio. Linkerkant werkt wel, maar ook komt er geen geluid uit de interne speaker. Wel weer via de externe speaker, En als ik op een kanaal wil moduleren dan is er ook niks te horen. Ontvangst is prima. Al met al is er wat mis maar er is nergens een Service manual te vinden om het probleem te localiseren. Iemand een idee wat te doen?

mel

Golden Member

Sinds wanneer zijn transceivers in stereo? De wonderen zijn de wereld nog niet uit.. :)

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..

Je hebt links onderste draaiknop volume linker kant display dat werkt, maar aan de rechter kant zit de aan en uit/volume voor rechts en die kun je harder of zachter zetten maar daar reageert de radio niet op. Dus geen geluid. Alle functies werken normaal.

Frederick E. Terman

Honourable Member

Op 26 december 2019 12:37:27 schreef mel:
Sinds wanneer zijn transceivers in stereo? De wonderen zijn de wereld nog niet uit.. :)

Het is een dualbander. De ene band links, de andere rechts. Mijn FT-5100 van 26 jaar oud heeft dat ook (op externe speakers).

Keramisch, kalibratie, parasitair: woordenlijst.org
mel

Golden Member

Nooit geweten.. ik heb alleen maar oude en heel oude set's :)

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..
Frederick E. Terman

Honourable Member

Ik alleen nieuw. Er is hier bijna geen apparatuur ouder dan 45 jaar. ;)

Nog eens naar Tytera-schema's gezocht. Ik vind in andere fora wel veel opmerkingen die erop neerkomen dat die niet te vinden zijn. :(

Keramisch, kalibratie, parasitair: woordenlijst.org
Hugo Welther

Moderator

Als ik zo naar het uiterlijk kijk is het net een Yaesu FT9800. Leg het manual daarvan er eens naast.

Op de linker volumeknop drukken geeft "single receive" (audio) volgens het Tytera manual. Op de rechter volumeknop drukken is de hele set on/off.
Bij mij FT9800 is dit identiek zo.

Het enige dat tussen jou en je doel staat is alles wat jij jezelf verteld dat je het niet kan.

Forumleden,

Op deze link kun je de service manual downloaden.

http://www.radioscanner.ru/files/tyt/file19457/

Succes ermee.