Printer maakt strepen

Hensz

Golden Member

Helemaal mee eens, het zijn totale ondingen. Ze lijken goedkoop, maar zijn in de praktijk duurder dan een eenvoudige kleurenlaser en een stuk onbetrouwbaarder.

Don't Panic!
Arco

Special Member

Ik heb anders een Brother A3 inkjet/scanner, en die werkt al vele jaren zonder problemen. Kwaliteit doet niet onder voor laserprinter.
(en laserprinters/scanners in A3 zijn er nauwelijks of loeiduur)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

ik heb dezelfde printer gehad.
een onding om aan de gang te houden. software is buitengewoon brak, ondersteunng vanuit HP niet overtuigend.
uitlijnen, vervanging met HP-inkt, scannen, niets werkte makkelijk en voor mijn gevoel met veel voodoo.
uiteindelijk weggegooid.

Hensz

Golden Member

Op 30 december 2019 18:35:12 schreef Arco:
(en laserprinters/scanners in A3 zijn er nauwelijks of loeiduur)

Je hebt er al een (zonder scanner) voor nog geen 100 euro, met scanner voor 200. Allemaal met USB, Ethernet én wifi.

Don't Panic!

Als je een inkjet goed behandelt dan is die best bruikbaar. Gewoon iedere week iets printen, geen probleem. Dus in een restaurant waar iedere week een nieuw menu wordt uitgedraaid of kennelijk bij Arco waar dat ding regelmatig gebruikt wordt... Geen probleem. Maar als je zo nu en dan een maandje niet print... dan zijn het ondingen.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
Arco

Special Member

Vooral voor technische tekeningen is inkjet handig: 't is maatvaster als laser. (althans dat was altijd zo, in de breedte vaak mm's afwijking bij laser)
En A3 is bij technisch printen/scannen een must vind ik...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
vergeten

Golden Member

Op 30 december 2019 21:02:41 schreef rew:
Maar als je zo nu en dan een maandje niet print... dan zijn het ondingen.

Meer dan 100% eens (kan dat wel) het zijn koleredingen bij weinig gebruik.
Bij mij komt er geeneen meer naar binnen. :(

Doorgaans schrijf ik duidelijk wat ik bedoel, toch wordt het wel anders begrepen.
Arco

Special Member

Ik heb in het verleden meer kapotte lasers als kapotte inkjets gehad van HP... ;)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Sine

Moderator

Laat me raden, je hebt nooit HP inkjets gehad ;)

De laser die hier staat (ouwe kyocera) is verbazend precies wat afmetingen betreft.

[Bericht gewijzigd door Sine op maandag 30 december 2019 22:36:42 (48%)

Arco

Special Member

We hebben veel inkjets gehad, beginnende bij de deskjet 500... ;)
(1 keer een DOA gehad bij aanschaf; die werd binnen 24 uur omgeruild)

HP laserjets was één ellende; waren altijd kapot of bezig kapot te gaan...
(we hebben er eentje gehad die 4x ter reparatie is aangeboden, steeds terugkwam met 'geen klacht vastgesteld', en binnen een paar uur weer uitval met error bij terugkomst...)
Die is toen meteen in de kliko verdwenen...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

ik heb in een lang verleden eens voor 50€ een zwart wit brother printer gehad. heeft verschillende BOEKEN (pdf) afgeprint en uiteindelijk is zijn drum van ouderdom versleten. denk dat ik die een 15jaar heb gebruikt.

ik heb wel 10 inkjets gehad, één en al ellende, prints zijn niet watervast, cartridges op de slechte moment leeg, of strepen als het eens perfect afgedrukt moet zijn (bv een foto en halfweg valt het geel weg).

heb nu al dik 12 jaar een samsung laser printer (de goedkoopste van allemaal), heb daar hopen flyers en affiches mee afgeprint en nooit problemen mee gehad.
echter, als je samsung cartridges probeert te hervullen met toner, krijg je ellende alom (lekkende cartridges, strepen op de prints)...
wil komende dagen wel eens zien naar zijn printouts (zal wel een paar 1000 zijn)

op het werk hebben ze onze grote A3 laserprinters (MFP's met scanner en al) vervangen door A3 inkjets. trage prints, elke 10paginas zit die iets anders te doen waardoor je moet wachten (reininging???) en het blad komt er dan half doorweekt uit als je grote fotos hebt

ik hou van werken ..., ik kan er uren naar kijken
maartenbakker

Golden Member

Ik heb in mijn Samsung prima ervaringen met rebuilt tonercatridges van 123 inkt.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Hubie

Special Member

Ik heb jarenlang een Epson inkjet gebruikt,zonder problemen.Elke andere inkjet die daarna kwam was niets anders dan ellende.
Nu al weer jaren de Samsung laser CLP-325W,probleemloos.

Arco

Special Member

In het verleden veel HP harddisks gebruikt, die gingen ook redelijk vaak kapot (meestal in de eerste paar weken: als ze dat overleefden bleven ze werken)

https://www.universaldatasystems.org/shop/wp-content/uploads/2017/08/HP2000-A.jpg

Service was goed: binnen 24 uur werd 'ie opgehaald en een nieuwe gebracht.
Maar da's toch niet prettig als je 'm moet gaan vervangen: veel systemen stonden in Berlijn, Munchen, Zurich, Helsinki,... :(

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Bapaktus

Special Member

Ik gebruik alweer vele jaren een Epson Stylus SX425W.
Heeft Wifi en wordt regelmatig (bijna elke dag) gebruikt.
Meer dan 1000 A4'tjes per jaar.
Complete .pdf handboeken dubbelzijdig, wel halverwege de stapel papier omdraaien en verder printen. "Double A" papier
Ik gebruik eigenlijk vanaf het begin 123Inkt inktpatronen.
Mijn vrouw gebruikt hem voor haar notebook met Wifi, ik via mijn PC netwerkkabel en de router half draadloos.
Ik ben er tot nu toe zeer tevreden mee.
Ik wil eigenlijk in de toekomst een A3 printer aanschaffen.
We zien wel, ruud

Turbokeu

Golden Member

Ik heb in mijn hele leven maar een paar inkjets gehad.
Van een Z/W Deskjet 510 (onrechtstreeks verkregen via een HP medewerker en bedoeld voor vernietiging na DOA, enkel de seriespoeltjes in de datalijnen van de parallel Centronics interface waren onderbroken) tot een Deskjet 870Cxi, tot (2) okkazie Deskjets 1200 (A3-formaat, eentje voor wisselstukken).

Een ware deceptie, als ik ze na een tijdje weer eens nodig had waren de printerkoppen meestal gedeeltelijk (wéér eens) verstopt...
De DJ 1200 is de deur uitgegaan toen er geen XP drivers meer voor beschikbaar waren.

Oeps, ik vergeet nog mijn draagbare A4 Z/W Canon inkjetprinter op batterijen ter grootte van een laptop.
Ligt hier nog ergens stof te vergaren, in een laptop case , mèt reserve A4-papier, netvoeding èn reserve inktcartridge.

Nadien de HP LaserJet 2200DTN netwerk printer van mijn (in 2010 ontbonden) firma gerecupereerd.
Heeft nog vele jaren probleemloos geprint (in totaal over de 25.000 pagina's, alleen werkt de duplexfunctie nu
niet meer zonder 'paper jam' door verharde rubberwieltjes.
Ook heel kort een gratis Brother 'all in one' inkjetdingetje gebruikt voor de scanfunctie.

Nu gebruik ik sporadisch het gratis Brother HL-1110 laserprintertje dat mijn zus bij de kringloop wou afgeven wegens aankoop van een kleuren inkjet.
Heeft nog maar 1250 pagina's geprint van de (theoretisch mogelijke) 2500 pagina's met één tonercartridge.
Print gewoon (en luidruchtig) wat ik nodig heb.

Op 30 december 2019 15:03:58 schreef Sine:
[bijlage]

Op 30 december 2019 17:20:54 schreef henri62:
@Sine, dat is het enige goede wat je met een inkjet kunt doen. :)

Thumbs up >:)

Mijn eerste printer (jaren '80, nog op een Commodore 64) was een Honeywell Bull 300 Baud 7-naalds seriële mainframe matrixprinter met een zelfgebouwde C64 serie-interface. Een bakbeest met klavier van zo'n 40-50kg (nadien omgebouwd naar 1200 Baud).
Ik kan me tot hedendage nog de trots herinneren toen ik mijn eerste succesvolle printopdracht naar de printer stuurde...

Daarna een paar Oki Microline (ASCII) 80-karakters en (grafische) 136-karakters matrixprinters gehad.
Erna een Citizen 120D 7-naalds matrixprintertje en overgestapt naar een NEC P2200 24-naalds matrixprinter

Mijn eerste laserprinter (eind jaren 80', begin 90') was een Bull Laserjet Compuprint NIP1 (Z/W, max 12 pagina's/minuut).
Gekocht via een collega wiens vader afgeschreven informaticamaterïeel aankocht voor recyclage, toendertijd voor zo'n 30.000BEF (circa 750€).
De printer was spiksplinternieuw in de verpakking en 'goed bewerkt' met een houweel maar wel nog functioneel en de behuizing was 'serieus' toegetakeld.
Via een klant heb ik toen een afgeschreven identieke printer gratis aangeschaft en het chassis/behuizing compleet overgebouwd (heeft mij drie dagen gekost met onderdelen verspreid over heel mijn toenmalig appartement).
Na de restauratie was het nog steeds maar een 'ASCII' laserprinter, gelukkig heb ik toen via-via een PCMCIA HP Laserjet 1 emulatiekaartje kunnen bekomen die er een (trage, 3-4 pagina's/minuut) grafische laserprinter van maakte.
Ik schat dat deze printer toch een 10-tal jaar dienst gedaan heeft.

I love watching conspiracy theorists use the airtight logic of the argument from incredulity: "Well I don't understand how it works so it can't be real!!!"
Turbokeu

Golden Member

Ik heb in mijn hele leven maar een paar inkjets gehad.
Van een Z/W Deskjet 510 (onrechtstreeks verkregen via een HP medewerker en bedoeld voor vernietiging na DOA, enkel de seriespoeltjes in de datalijnen van de parallel Centronics interface waren onderbroken) tot een Deskjet 870Cxi, tot (2) okkazie Deskjets 1200 (A3-formaat, eentje voor wisselstukken).

Een ware deceptie, als ik ze na een tijdje weer eens nodig had waren de printerkoppen meestal gedeeltelijk (wéér eens) verstopt...
De DJ 1200 is de deur uitgegaan toen er geen XP drivers meer voor beschikbaar waren.

Oeps, ik vergeet nog mijn draagbare A4 Z/W Canon inkjetprinter op batterijen ter grootte van een laptop.
Ligt hier nog ergens stof te vergaren, in een laptop case , mèt reserve A4-papier, netvoeding èn reserve inktcartridge.

Nadien de HP LaserJet 2200DTN netwerk printer van mijn (in 2010 ontbonden) firma gerecupereerd.
Heeft nog vele jaren probleemloos geprint (in totaal over de 25.000 pagina's, alleen werkt de duplexfunctie nu niet meer zonder 'paper jam' door verharde rubberwieltjes.
Ook heel kort een gratis Brother 'all in one' inkjetdingetje gebruikt voor de scanfunctie.

Nu gebruik ik sporadisch het gratis Brother HL-1110 laserprintertje dat mijn zus bij de kringloop wou afgeven wegens aankoop van een kleuren inkjet.
Heeft nog maar 1250 pagina's geprint van de (theoretisch mogelijke) 2500 pagina's met één tonercartridge.
Print gewoon (en luidruchtig) wat ik nodig heb.

@Sine: Thumbs up >:)

Mijn eerste printer (jaren '80, nog op een Commodore 64) was een Honeywell Bull 300 Baud 7-naalds seriële mainframe matrixprinter met een zelfgebouwde C64 serie-interface. Een bakbeest met klavier van zo'n 40-50kg (nadien omgebouwd naar 1200 Baud).
Ik kan me tot hedendage nog de trots herinneren toen ik mijn eerste succesvolle printopdracht naar de printer stuurde...

Daarna een paar Oki Microline (ASCII) 80-karakters en (grafische) 136-karakters matrixprinters gehad.
Erna een Citizen 120D 7-naalds matrixprintertje en overgestapt naar een NEC P2200 24-naalds matrixprinter

Mijn eerste laserprinter (eind jaren 80', begin 90') was een Bull Laserjet Compuprint NIP1 (Z/W, max 12 pagina's/minuut).
Gekocht via een collega wiens vader afgeschreven informaticamaterïeel aankocht voor recyclage, toendertijd voor zo'n 30.000BEF (circa 750€).
De printer was spiksplinternieuw in de verpakking en 'goed bewerkt' met een houweel maar wel nog functioneel en de behuizing was 'serieus' toegetakeld.
Via een klant heb ik toen een afgeschreven identieke printer gratis aangeschaft en het chassis/behuizing compleet overgebouwd (heeft mij drie dagen gekost met onderdelen verspreid over heel mijn toenmalig appartement).
Na de restauratie was het nog steeds maar een 'ASCII' laserprinter, gelukkig heb ik toen via-via een PCMCIA HP Laserjet 1 emulatiekaartje kunnen bekomen die er een (trage, 3-4 pagina's/minuut) grafische laserprinter van maakte.
Ik schat dat deze printer toch een 10-tal jaar dienst gedaan heeft.

I love watching conspiracy theorists use the airtight logic of the argument from incredulity: "Well I don't understand how it works so it can't be real!!!"

Wat mij betreft heb ik het na de zoveelste slechte ervaring met HP low-cost 3-in-1 inktjets wel gehad. Veel langer dan 1 a 1,5 jaar gingen ze niet mee. En heel vaak kort na de aanschaf van een nieuwe intkpatroon.
Ook jammeren ze al heel snel dat de inkt bijna op is en dat ik een nieuwe patroon moest kopen. En dan heb ik het helemaal nog niet over alternatieve patronen van 123-inkt. Die werden herkend als niet-origineel, deden het wel maar slechts heel kort. En daarna was het vaak ook gebeurd met het hele ding.
Ben inmiddels overgestapt op Canon; voorlopig met een positieve ervaring.

mel

Golden Member

Ik zweer nog steeds bij mn HP laserjet 5000.Voor heel weinig(gratis >:)
) verkregen, werkt nog steeds..
Een nadeel is dat windhoos 10 geen driver meer heeft voor dat ding.. Dus alles op USB stick zetten, en via een "echte" pc dit afdrukken..

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..

@mel: universele driver nemen.
probeer eens één of andere standaard (hp) laserprinter driver te gebruiken die wel nog in windows zit

vroeger veel gehad dat ik op een oude laserjet 4 wou printen, gewoon driver van laserjet 5 verwijzen naar de LPT poort en printen. standaard zwart/wit lukt nog wel gewoon met verkeerde drivers

ik hou van werken ..., ik kan er uren naar kijken

Precies! Die dingen verstaan toch allemaal op z'n minst (in basis) PCL5, of met een beetje geluk ook PCL6.

Fan van Samsung (en repareer ook TV's). :)
mel

Golden Member

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..
maartenbakker

Golden Member

Het nadeel kan zijn, dat speciale functies niet meer werken, maar gewoon enkelzijdige A4'tjes printen zou moeten lukken.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Op 30 december 2019 19:02:45 schreef Hensz:
[...]
Je hebt er al een (zonder scanner) voor nog geen 100 euro, met scanner voor 200. Allemaal met USB, Ethernet én wifi.

Bol heeft de goedkoopste kleurenlaserprinter voor 261 euro. Zonder scanner 231 euro.

Alleen zwart-wit printers zijn goedkoper maar wie wil dat nog?

Meestal is het probleem van laserprinters ook dat fotos niet mooi zijn. Je hebt daar geen levendig beeld. Ze zijn wel perfect voor presentaties.

Ik heb nog steeds mijn HP1100 uit de oudheid. Maar gebruik bijna alleen mijn HP8620 (die ik gratis van HP kreeg).

Op 23 januari 2020 20:39:06 schreef Hoeben:
[...]Bol heeft de goedkoopste kleurenlaserprinter voor 261 euro. Zonder scanner 231 euro.

Alleen zwart-wit printers zijn goedkoper maar wie wil dat nog?

Meestal is het probleem van laserprinters ook dat fotos niet mooi zijn. Je hebt daar geen levendig beeld. Ze zijn wel perfect voor presentaties.

Ik heb nog steeds mijn HP1100 uit de oudheid. Maar gebruik bijna alleen mijn HP8620 (die ik gratis van HP kreeg).

laserprinter niet mooi voor fotos??? moet je dringend eens een nieuwe printer proberen.
met mijn 11jaar oude samsung laser (CLP315) druk ik af op papier, en daarna plastificieren, en dat ziet er echt prachtig uit (glans van de plastic, en lekker fijn detail van de laserprint.

ik overweeg toch weer om een duplex zwart wit laser aan te schaffen, simpelweg voor alle documenten en pdf's dat ik afdruk. ik hoef niet altijd kleur te hebben

Brother HL-L3210CW netwerk laserprinter kleur met WiFi voor 139euro
https://www.123inkt.be/Brother-HL-L3210CW-netwerk-laserprinter-kleur-m…

samsung maakte al lang goedkope printer, de goedkoopste zwart wit laser voor 69€ dacht ik, en kleur iets van 130-150€.
nu is het vooral brother (de zwart wit voor 65€)

ik hou van werken ..., ik kan er uren naar kijken