Netflix op oudere philips tv mogelijk via tuner ?

Ik heb een wat oudere Philips LCD tv in handen gekregen wel al met een digitale DVC kabeltuner die zonder CI card ook de kanalen vindt van Ziggo. Ook met EPG en vind op Ziggo kabelnet ook het netflix kanaal dus. Bij mijn andere tv met horizonbox kan ik op dit kanaal dus Netflix kijken, maar kan dit ook op deze tv die alleen is verbonden met de coaxkabel en verder geen smart functies heeft omdat er ook geen lan of wifi op zit? Hij blijft nl op het logo staan van Netflix en verder gebeurt er niks. Is het wel of niet mogelijk dus Netflix te kijken op deze tv puur en alleen via de digitale tuner of niet ? De tv schijnt op de philips support pagina nl wel al ondersteuning te bieden voor Netflix nl. Maar het werkt dus niet. Iemand een idee of is het niet mogelijk zonder CI kaart of firmware update (volgens de philips support wertk alleen de laatste firmwareversie met netflix) ???

*hier heb ik geen app voor nodig
bprosman

Golden Member

Voor de streaming functies zoals Netflix , Videoland etc heb je wel een internet verbinding nodig.

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.

Dat dacht ik ook, alleen vind ik het zo raar dat de tuner dit netflix kanaal weergeeft, ik heb ook andere tv's met digitale tuners die dit kanaal nl helemaal niet vinden of doorgeven, vandaar mijn vraag.

*hier heb ik geen app voor nodig
bprosman

Golden Member

Zelf kijk ik "TV" en Netflix op mijn telefoon of laptop (op de slaapkamer) en stream ik naar de Chromecast, dat werkt eigenlijk bij elke TV met HDMI.

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
marcob

Golden Member

Netflix e.d. werkt ook via de Horizon box of Mediabox van Ziggo, gewoon via de coax aansluiting, geen aparte internet connectie nodig. Netflix op kanaal 150 en Videoland op kanaal 151.

Om verwarring te voorkomen, dit werkt dus alleen i.c.m. met de box. I.c.m een CI card of andere digitale tuner werkt niet.

Het kan zijn dat de TV ondersteuning heeft voor Netflix, maar dan gaat het via een App op je tv, via een internet verbinding op je tv.

[Bericht gewijzigd door marcob op maandag 30 december 2019 20:37:03 (42%)

People tend to overestimate what can be done in one year and to underestimate what can be done in five or ten years
bprosman

Golden Member

Netflix e.d. werkt ook via de Horizon box of Mediabox van Ziggo, gewoon via de coax aansluiting, geen aparte internet connectie nodig

Dat komt omdat een Horizonbox en de mediabox een intern internet modem hebben en het Internet signaal uit de coax kunnen plukken. Een CI card kan dat niet of beperkt met de "interactieve" versie.

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.

Ok, dus met een interactieve CI module misschien wel dus ? Die kan er nl wel in nl. En dan kan ook de box weg nl.

*hier heb ik geen app voor nodig
maartenbakker

Golden Member

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Blue Sky

Cableguy

Een Ci module met kaart is alleen geschikt voor het decoderen van betaal tv. Voor Netflix heb je een internet verbinding nodig, dus zoals hierboven al gezegd werd, Netflix op tablet of phone en dan streamen naar een chromecast.
Of een tv met wifi of ethernet. Ik heb een Panasonic oled, daar zit zelfs een Netflix knop op de afstandbediening.

Waar rook is, is stroom
RAAF12

Golden Member

Het is de vraag of die Philips TV een HDMI aansluiting heeft anders kan er geen Chromecast dongle op worden aangesloten, iets met een typenummer, waar Maarten aan refereeerde.

Ik heb nog even de Philips support site gekeken en hoewel mijn type model nr wel 32pfl 5404H/ 12 dacht in deze categorie (vanaf te vallen) staat er nu toch een iets andere uitleg:

"Antwoord
Netflix wordt ondersteund op alle Smart TV's* vanaf 2014 en later (behalve de 6031S-serie).

Netflix wordt ook ondersteund op 2013-tv's uit de 3208-serie waarop de nieuwste softwareversie is geïnstalleerd.

Netflix wordt vanaf 2012 of ouder niet ondersteund op tv's."

De tv is echter uit 2009 volgens tweakers...

Tv heeft meerder hdmi aansluitingen dus een box kan er wel op of chromecast of minipc.

*hier heb ik geen app voor nodig