Doden in stilgevallen lift.

Een slot erop, en toch nog open....
De onderzoeksraad gaat het onderzoeken. Gaat ongeveer een jaar duren. Is toch nog redelijk snel, onderzoeken bij de Duitse onderzoeksraad voor spoorwegongevallen duren soms/meestal meer dan twee jaar.
Er gaan drie dingen onderzocht worden: https://nos.nl/artikel/2318887-onderzoeksraad-start-uitgebre...rnhem.html
ik hoop dat het aspect "gebruik van liften bij brand" de aandacht krijgt die het hier in dit topic ook heeft gekregen.

Ook in de vliegerij kan zo'n onderzoek lang duren, een jaar is wel het minimum denk ik, in de meeste landen/gevallen.

[Bericht gewijzigd door big_fat_mama op 16 januari 2020 21:29:10 (15%)]

hoe beter de vraag geschreven, zoveel te meer kans op goed antwoord

Ook in de vliegerij kan zo'n onderzoek lang duren,

En daar wil ik dan toch weer bij opmerken dat toen met die Turkish Airlines flight 1951 (25 februari 2009) al na enkele dagen bericht werd.
Soms kan het heel snel.

Bericht, ja dat misschien wel. Maar het eindrapport?

hoe beter de vraag geschreven, zoveel te meer kans op goed antwoord
Shiptronic

Golden Member

Daar is zelfs een National Geographic Channel docu van. Air Crash Investigation

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/2/2a/Animatio...Board.webm

[edit] Geen discovery dus

[Bericht gewijzigd door Shiptronic op 16 januari 2020 21:59:38 (40%)]

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.

Mijn zoon is gecertificeerd lift technicus en dit geval heeft ook zijn speciale aandacht. Tegenwoordig heeft iedere nieuwe liftinstallatie, verplicht een back-up voor het geval de stroom weg valt. DE lift stopt en loopt door tot de eerste de beste "veilige"etage. Er zitten ook warmte sensoren bij en rook en CO sensoren welke aangeven wat de veiligste etage is.

Bij dit soort onderzoeken is meestal vrij snel duidelijk wat er is gebeurd, maar dan komt de vraag,waarom en wat is de oorzaak. Idem met reparaties, vinden van de oorzaak is meestal het meest tijdrovend vooral wanneer een technisch neefje de errorbuffer heeft gereset.

Groetjes Hans.

Hoe het werkt is niet belangrijk, als het maar werkt!