Kicad bibliotheek toevoegen.

Nadat ik een Macbook had aangeschaft kwam ik erachter dat Sprintlayout en Splan niet meer te gebruiken waren.
Nu ben ik aan het kijken na een ander programma met een niet al te steile leercurve.
Ik ben nu met kicad aan het stoeien alleen lukt het toevoegen van de symbolen en fotoprints niet.
Ik heb kicad gedownload en geïnstalleerd .
Bibliotheken gedownload .
Het probleem waar ik tegen aan loop is dat ik ieder symbool of fotoprint apart moet gaan toevoegen en dan kan ik het pas gebruiken.
Is het niet mogelijk rechtstreeks een symbool toe te voegen.
Ik denk dat ik de libraries ergens op een ongebruikelijke plaats heb gezet.
wie kan me verder helpen?

Wanneer je kicad voor de mac downloadt zitten daar een standaard bibliotheek bij. Die moet je wel installeren door de 2e map te slepen naar de map Application Support.

Op 5 januari 2020 22:27:34 schreef Deskinspin:
Wanneer je kicad voor de mac downloadt zitten daar een standaard bibliotheek bij. Die moet je wel installeren door de 2e map te slepen naar de map Application Support. [bijlage]

Ik kon deze niet verslepen , zag wel het groene plusje maar de map schoof terug.
Daarna de mappen handmatig gekopieerd en geplakt.
Bedankt voor de hulp

bprosman

Golden Member

Ik kon deze niet verslepen , zag wel het groene plusje maar de map schoof terug.

Wel aangezet dat je software wil installeren van "niet gecertificeerde developers" ? Kan zijn dat je daar tegenop liep.

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.

Op 7 januari 2020 10:37:31 schreef bprosman:
[...]
Wel aangezet dat je software wil installeren van "niet gecertificeerde developers" ? Kan zijn dat je daar tegenop liep.

Ja dat had ik wel gedaan.