Laagvolt 42v E27 gloeilamp op gelijkstroom

Nou, nog even de laatste ervaringen.
Het werkt geweldig :-). Nu is mooi mooi en volledig de capaciteit te meten van de gehele accupack en van elke parallelle groep apart. Ook is nu in de gaten te houden of de balancer goed functioneert. En er is heel veel extra licht in de woonkamer als er wordt ontladen met 1, 2 of 3 lampen. :-))).

42v 100W geeft gigantisch veel licht. En de lamp wordt rond de 150 graden heet (Hittecamera op gericht) en trekt bij 42v +/- 2,26 ampère. Maar tijdens het ontladen loopt langzaam de spanning af naar 27 volt en neemt ook de stroom af.
De accupack wordt met de lampen niet verder ontladen dan 2,7 volt (27 volt gehele pack). Dus geen diepontlading.

Nu is dus voor het eerst (tot op heden 5x gedaan) goed kunnen meten dat de 3500 mAh 10S5P accupack telkens 16,5 ampère opneemt en afgeeft. En dat elke accugroep (5 parallel geschakelde accu's) allemaal gelijk zijn.

Ook is getest of er verschillen zijn in laden bij 2 ampère t/m 8 ampère. Maar de capaciteit blijft bij alle ladingen (op een paar mA na) gelijk. Wat absoluut niet wil zeggen dat ik altijd zal snelladen. Ik weet dat langzaam laden altijd beter is voor de accu. Dus als er geen haast is zal dit het meest gebruikt worden tot 10x tot 4,02 volt (maar dan worden de accu's niet gebalanceerd) en 1x tot 4,2 volt (zodat de accu's weer even worden gebalanceerd) als ik vlak daarna wel ga fietsen zodat de accu niet te lang boven die 4,02 volt blijft en oxidatie zoveel mogelijk voorkomen wordt en de capaciteit zo lang mogelijk behouden blijft (loopt onder de 4,02v veel langzamer terug).
Was en blijft een leuk project.

Iedereen super bedankt voor de geweldige ondersteuning.
Nu krijgen andere projecten weer meer aandacht.

Lambiek

Special Member

Als je haar maar goed zit, GROETEN LAMBIEK.