Lege loodaccu, reddingsopties

maartenbakker

Golden Member

Er is (ook) veel over te vinden dat het niet werkt, da's toch net ff anders dan met het voorbeeld waar jij aan denkt ;)

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
benleentje

Golden Member

Het is precies zoals GD zegt: het is soms wel mogelijk om een accu aan het laden te krijgen. En heel erg soms lukt het een keer om een accu zelfs te redden maar dat is meer gebaseerd op puur geluk dan op een succesvolle methode.

Mensen zijn soms net als een gelijkrichter, ze willen graag hun gelijk hebben.
Shiptronic

Overleden

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.
EricP

mét CE

Ofwel: gewoon proberen. En als er ergens een keer stroom gaat lopen (zeker zoals die bij de TS redelijk onbegrensd kan lopen!) heel goed in de gaten houden wat er gebeurt. Ja, accu's kunnen ploffen. Nee, dat doen ze niet zomaar. Ze geven altijd wel aan dat ze niet blij zijn.
TS kan mazzel hebben. Of niet. En de enige manier om erachter te komen is proberen.

er is nog wel een verschil tussen een accu die kortstondig hoge piekstromen als een brandstof motor starten moet kunnen leveren, staande in de koude voor dagen. of een stby accu aan de druppelader in warme omgeving. in 1e geval kom je jezelf tegen doorgaans.

waar rook was, werkt nu iets niet meer
Jinny

Golden Member

Op 10 januari 2020 20:53:17 schreef Shiptronic:
hier even langs rijden ; https://www.youtube.com/watch?v=afwO_MZjRjA

Ligt het aan mij of gaan er beduidend minder platen in dan origineel?

Hoe doen vrouwen op TV dat toch? Wakker worden met prachtig glanzend haar en mooi gestifte lippen..... Wanneer ik wakker word heb ik een coupe 'Leeg geroofd vogelnest' en een incidenteel straaltje kwijl.. Gaat ook door voor 'Wilt wief' naar horen zeggen
Shiptronic

Overleden

Ja en/, hij is toch weer bruikbaar? alles beter dan een 4-kant wiel :)

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.

En nu de ontknoping, die bijzonder saai is.

Ik vond in de papieren van de 4x4 de aankoopbon van de accu (maart 2019) en daarop stond "12 month guarantee". Ik heb de winkel opgelbeld, en verteld dat de accu het niet deed.

Dat ie 2 maanden leeg opgeslagen was was geen issue, ik kreeg een nieuwe onder garantie...

Die staat nu lekker bij te laden op de zonnepanelen.

Bedankt voor het meedenken!

Goed om te horen! Fijn dat het opgelost is!

Zelf veel gelazer gehad met accu's in zowel Australië als Nieuw Zeeland (allemaal door waardeloze camperverhuurders, ondanks B en A klasse verhuurders (en A++ prijzen)).

Buurman had net een defecte accu. Volgens ANWB een defecte cel, daarom kon ik er toch niets mee aldus ANWB-er, maar hij gaf buurman het advies een half uur rond te rijden, dan zou de accu het misschien weer doen (buurman prefereerde de zekerheid van een nieuwe ANWB-accu).
Ik dacht dat een defecte cel toch echt het einde van de accu betekende...