LG 42ls3400 blijft herstarten

Goedenavond,

Jaren geleden elco's van een Samsung televisie vervangen en genoeg plezier van gehad.

Nu een LG42LS3400 die bleef en blijft herstarten.
Elco's niet vervangen maar een volledige voeding besteld en zojuist geplaatst.
Televisie flitst aan, logo en klokje zichtbaar, televisie valt uit en begint opnieuw.

Ik heb uitgebreid op LG gezocht, het bekende elco probleem komt overal terug, maar gelet op de nieuwe volledige voedingsprint is dat het dus niet...

Dikke teleurstelling natuurlijk!
Ik hoor een zacht 'zoefje' maar meer niet.

Wat kan dit zijn?

Dacht ik slim te zijn met een nieuwe voeding... :(

Graag jullie idee.

Firm/ software corrupt of loszittende BGA processor. Maarja, elco's vervangen was goedkoperrr

maartenbakker

Golden Member

Ik denk ook niet dat "het bekende elcoprobleem" bij deze modellen nog veel voorkomt. Het lijkt erop dat vanaf modellen van een jaar of 10 geleden nog maar weinig Koreaanse TV's onderuit gaan door elco's.

Ik zou zelf eerst nog naar de backlight kijken, maar ik weet eerlijk gezegd niet of dat ook voor herstarten zorgt bij dit model of dat het beeld dan gewoon op donker zou gaan na een korte flits.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Backlight betekent dat hij dus wel aan blijft staan maar het scherm uitflitst?

Maar volgens mij gaat het rode lampje ook aan en uit...

maartenbakker

Golden Member

"maar ik weet eerlijk gezegd niet of"

Wat je kunt doen, is de verbinding tussen voeding en mainboard losnemen en even kijken hoe je de voeding en backlight zelfstandig kunt aanzetten.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Ik ga me erin verdiepen. Ben geen doorgewinterde namelijk.
Dank zover.

maartenbakker

Golden Member

Probeer eerst even of het losnemen van de verbinding niet al genoeg is. Bij Samsung vaak wel, van LG weet ik het niet zeker. Het kan zijn dat je de power on en backlightlijnen met de standbyspanning moet verbinden.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Op 11 januari 2020 18:37:48 schreef smd:
Firm/ software corrupt of loszittende BGA processor. Maarja, elco's vervangen was goedkoperrr

Heel bizar, dit bericht zag ik niet eerder. Dank je wel voor jouw reactie!!

Tja die elco's waren niet heel goedkoop, deze voeding voor 35 € uit China over laten vliegen, moest alleen 3 weken wachten. Helaas geen resultaat.

Ik moet nog naar die dingen van Maarten kijken, maar eigenlijk geen tijd voor en zin in...