Display e-bike vervangen door universele

Hallo ik ben nieuw hier op het forum.
Ik heb een vraagje ik heb een Union switch e-bike 24volt
Nu is mijn display afgebroken en kapot er zijn nog wel nieuwe te krijgen maar redelijk duur kan ik deze vervangen door een universele met een nieuwe controller of komt daar meer bij kijken dan ik zo maar even denk.

Bijv dank

Een kort antwoord, nee.
De communicatie tussen de motorcontroller en display is niet na te maken.

LDmicro user.

ik zou zeggen JA, aangezien je display EN controller veranderd.
maar ben je zeker dat je de controller kunt veranderen? bij de meeste zit die al ingebouwd in het wiel
wel opletten dat je de correcte controller hebt.

ik hou van werken ..., ik kan er uren naar kijken

Dat zijn 2 andwoorden haha.
Ik denk dat de controller voor de accu bevestigd zit.
Maar nu kan ik wel zon setje bestellen maar past een universeel zsetje zoals bijv op AliExpress gewoon of moet ik echt een tranzx set hebben?

Je hebt een redelijk oude fiets gezien de 24V batterij en bij zo'n Tranzx systeem zit er bij u waarschijnlijk ook zo'n speciale krachtsensor aan de naaf van het achterwiel.

Volgens mij zit er geen controller in de motor maar je zult alles moeten vervangen tussen batterij en motor, ook het handvat.

LDmicro user.

Display is niet stuk alles werkt nog op display alleen krijg geen ondersteuning meer.
Maar nu zie ik dat de remsensor die aan de remhandel zit los is gegaan maar die zal er wel niets mee te maken hebben denkn ik.

Nou ik kijk wel even wat ik er nog aan kan doen.
PS is het eventueel ook mogelijk om buiten de display om te werken dat hij constant op het hoogste ondersteunings NIVO staat?

Of ga ik nu helemaal verkeerd denken ?

het zou kunnen, maar je moet al goed gaan uitzoeken dewelke.

je moet al gaan uitzoeken wat voor motor je hebt zitten.
die kan bv 2 draden hebben (rood-zwart)
3draden (groen-geel-blauw (BLDC)
6draden (3dikke en 3 dunne) (BLDC met hall sensors die naar buiten komen
...

en op dat type motor moet je dan de correcte controller gaan zoeken. als je de eerste motor hebt met slechts 2 draden, dan ga je geen controller met display vinden daarvoor en moet je naar e-scooter controllers gaan (daar rijd ik mee)

ik hou van werken ..., ik kan er uren naar kijken

Ik heb vroeger al eens naar zo'n fiets gekeken die ook geen ondersteuning meer gaf nadat het achterwiel eruit werd gehaald om de band te vervangen.
De oorzaak was een verwrongen krachtsensor zoals in de link.

De eigenaar heeft toen een andere besteld en zelf gemonteerd met goed resultaat, kostte toen iets van 60euro.
Heb je die ook zitten op de achterwielnaaf?

LDmicro user.
Arco

Special Member

Hoe komt 'ie zo verroest? (heb je 'm uit een kanaal opgevist?... ;) )

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Staat altijd buiten tja jeugd hé en nu maar vragen waarom hij het niet meer doet. En wie moet dat uitzoeken? juist vaders?