Gezocht draadtransfo voor acculader

Beste forumleden,

Tijdje geleden onderstaande acculader aangeschaft om batterij van de trekker mee op te laden:

Wanneer je jouw lood- en gelbatterijen van 6-12V wilt laden, kies dan voor de Cosmic acculader 1,5-5,6A 6/12V. Deze acculader, 1,5A (druppellader) en 5,6A (snellader), is in verschillende standen instelbaar. De lader diagnosticeert, herstelt, laadt en onderhoudt 6V en 12V lood- en gelaccu?s. Daarnaast biedt de Cosmic acculader 1,5-5,6A 6/12V bescherming tegen omgekeerde polariteit, kortsluiting en thermische overbelasting. De analoge meter geeft de oplaadstatus van de batterij weer. Niet voor niets is de Cosmic acculader 1,5-5,6A 6/12V geschikt voor de meeste benzine- en dieselmotoren.

Echter is de de transfo van de lader stuk door verkeerd gebruik van mezelf
Nu dus opzoek naar een geschikte draadtransfo voor vervanging.
Iemand idee waar ergens te vinden en te bestellen ?

Alvast bedankt

ik zou zeggen, andere lader gaan halen. dergelijke dingen zijn zo'n goedkope bras. de oude garde die nog met de accuklemmen tegen elkaar tikken om te zien of er stroom uit komt stoken zo'n ding al snel op, of de zekering flitst er meteen al uit.

waar rook was, werkt nu iets niet meer
vergeten

Golden Member

Op 12 januari 2020 23:42:32 schreef Diet04:
Beste forumleden,

Tijdje geleden onderstaande acculader aangeschaft om batterij van de trekker mee op te laden:

Echter is de de transfo van de lader stuk door verkeerd gebruik van mezelf
Alvast bedankt

Trafo's gaan niet snel stuk of hij moet langdurig overbelast worden dan wordt hij erg heet en smelt/verbrand de laklaag op het wikkeldraad zodat er sluiting komt, en dan gaat het heel snel, met rook en stank :(

Wil je iets vertellen over je "verkeerde" gebruik?
Hoe heb je geconstateerd dat de trafo stuk is?

Doorgaans schrijf ik duidelijk wat ik bedoel, toch wordt het wel anders begrepen.
Franssel

Golden Member

complete lader gratis op te halen hier in den bosch

[Bericht gewijzigd door Franssel op 13 januari 2020 13:24:34 (17%)]

Verder geniet ik van mijn f9638 geluid in mijn werkplaats en huiskamer
buckfast_beekeeper

Golden Member

Apparaat doet dus niet wat er in de omschrijving staat.

Koop ineens een goede. Bijvoorbeeld een C-tek. Voor een trekker denk ik dan aan een MXS 7.0. Wat zwaarder dan de MXS 5.0.

Van Lambiek wordt goede geuze gemaakt.

Als je de transfo defect hebt gekregen is er waarschijnlijk wel meer in de lader gesneuveld.
Denk dan ook dat de kortste en beste weg een nieuwe lader is
Zelf gebruik en adviseer ik enkel CTEK batterijladers :)

Oké bedankt voor de reacties, eens kijken bij auto 5 dan.

Wonder bij wonder is enkel de transfo stuk.
Dus moest ik nog een transfo 230/12V AC die een stroom van 5 à 8A kan leveren, bouw ik hem in met een lichtere zekering.

vergeten

Golden Member

Op 13 januari 2020 23:23:28 schreef Diet04:
Oké bedankt voor de reacties, eens kijken bij auto 5 dan.

Wonder bij wonder is enkel de transfo stuk.
Dus moest ik nog een transfo 230/12V AC die een stroom van 5 à 8A kan leveren, bouw ik hem in met een lichtere zekering.

Heb het al eerder gevraagd, puur uit interesse. :)
Zou je er wat over willen vertellen?
(schamen hoeft niet we hebben allemaal wel eens iets erg doms gedaan!)

• Wil je iets vertellen over je "verkeerde" gebruik?
  • Hoe heb je geconstateerd dat de trafo stuk is?
Doorgaans schrijf ik duidelijk wat ik bedoel, toch wordt het wel anders begrepen.