dBh-electronics is terug online

Dit topic is gesloten

Er zijn een aantal mensen hier op CO die goede ervaringen hebben (gehad) met deze verkoper,waaronder Fred101 en ik. Inderdaad naderhand betalen en apparatuur goed verpakt opgestuurd.

High met Henk

Special Member

Ik heb mijn hp voeding er ook van.

Idd dubieus bedrijf met soms prijzen die te mooi om waar te zijn lijken

En toch zijn ze waar.

Complete 10A hp labvoeding... 29euro...

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???
bprosman

Golden Member

Weller voor 39 Euro, daar krijg je m op de radiomarkten niet meer voor.

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
rob040

Golden Member

Er staat op de site dat het een particulier is die z'n hobby gestopt is.

Anoniem

@Shiptronic: niet mijn eigen bedrijf/webwinkel en ook op geen enkele manier mee verbonden.

Ik heb de naam gewoon al enkele malen zien langskomen en meld gewoon dat de winkel weer bereikbaar is, iedereen doet er mee wat hij/zij wil natuurlijk.

elmowww

Golden Member

Positieve reacties allemaal ;)

Ik heb even rond gekeken en er zitten best interessante dingen tussen, die je misschien niet voor de nieuwprijs wilt aanschaffen.

Bedankt!

PA0EJE - www.eje-electronics.nl - e.jongerius[aapje]eje-electronics.nl - EJE Electronics - Elektronica/firmware ontwikkeling
Arco

Special Member

Ik heb er ooit mijn PM2421 meter gekocht, was goed en goedkoop...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Jeever

Golden Member

Op 13 januari 2020 20:44:03 schreef Shiptronic:
Geen info over adres of KvK te vinden, ik vind het maar dubieus.(

Ik kende dBh-electronics niet, maar dank zij dit topic ben ik op de site gaan zoeken en heb vorige week een mooie Philips sinusgenerator gekocht voor een spotprijsje. Vandaag ontvangen.
De eigenaar stuurt per mail een pro-forma invoice en je moet maar eerst betalen NA ONTVANGST EN TEST VAN DE BESTELDE PRODUCTEN! Welk ander bedrijf doet dat!
Verzendt bovendien razendsnel en reageert snel op mailtjes. Wat mij betreft iemand die een uitstekende service levert.

Bezoek mijn elektronica-hobby blog https://verstraten-elektronica.blogspot.com/

Op 13 januari 2020 21:14:09 schreef High met Henk:
Complete 10A hp labvoeding... 29euro...

Ik had hem (al voor jouw bericht) daar een mail over gestuurd dat ik hem wilde hebben, maar dat hij zo laag geprijsd was bleek te zijn omdat hij defect is.
De verkoper heeft dat met testen overigens zelf ontdekt en mij daarover geïnformeerd.

If you want to succeed, double your failure rate.
High met Henk

Special Member

Ik heb bij hem een een HP 6267 voeding gekocht. Was 149 euro...

Ik heb die als vervanging voor automotive toepassingen (accu)
Ding recovered in 50 uS... En met 10 A kun je hoop poweren + het feit dat je ook meteen een lege of volle accu kunt simuleren..

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???
High met Henk

Special Member

Op 20 januari 2020 13:36:41 schreef Jeever:
[...]
Ik kende dBh-electronics niet, maar dank zij dit topic ben ik op de site gaan zoeken en heb vorige week een mooie Philips sinusgenerator gekocht voor een spotprijsje. Vandaag ontvangen.
De eigenaar stuurt per mail een pro-forma invoice en je moet maar eerst betalen NA ONTVANGST EN TEST VAN DE BESTELDE PRODUCTEN! Welk ander bedrijf doet dat!
Verzendt bovendien razendsnel en reageert snel op mailtjes. Wat mij betreft iemand die een uitstekende service levert.

Review schrijven
Hier in V&A zetten voor de helft van de prijs met dezelfde betaal voorwaarden

:+

Ben blij dat je eindelijk ook de weg naar het forum gevonden hebt.

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???
GJ_

Moderator

Op 20 januari 2020 13:36:41 schreef Jeever:...betalen NA ONTVANGST EN TEST VAN DE BESTELDE PRODUCTEN! Welk ander bedrijf doet dat!...

Om eerlijk te zijn: alle bedrijven waar ik bestel.

High met Henk

Special Member

.1 jij besteld bedrijfsmatig
.2 jij besteld ook bij bedrijven

ik krijg niet de indruk dat dbh een echt bedrijf is eigenlijk......

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???
GJ_

Moderator

Ook bij privé bestellen betaal ik altijd achteraf hoor. Bijvoorbeeld bij Nespresso, Levi's, BOL, enz enz. Achteraf betalen is de normale manier.

Maar als ik die dbh bekijk ziet het er inderdaad extreem klantvriendelijk en betrouwbaar uit.

Naar aanleiding van dit topic heb ik er vorige week de RLC9000 besteld/gekocht. Die gaat -als het goed is- vanmiddag worden afgeleverd.
De verkoper was er zelf niet zeker van of het ding correct functioneert en dat heeft hij mij vooraf duidelijk gemeld.
De duitstalige gebruiks- en servicemanual bevat echter de complete schema's en PCB lay-outs, dus mocht er iets aan de hand zijn, dan moet het vast wel lukken het ding te herstellen. :)

En ja, de verkoper is zeer vriendelijk!

Fan van Samsung (en repareer ook TV's). :)

Als die voeding had gewerkt, dan had ik (omdat er toch verzonden moest worden) die RLC9000 erbij genomen. Lijkt me een leuk apparaatje.

If you want to succeed, double your failure rate.

Op 21 januari 2020 11:55:30 schreef Jochem:
Als die voeding had gewerkt, dan had ik (omdat er toch verzonden moest worden) die RLC9000 erbij genomen. Lijkt me een leuk apparaatje.

Ja, ik ook. Maar die had MNM blijkbaar al.

Vandaag komt de voeding bij mij binnen, want na het ontvangen van een aantal zeer nette foto's van een brandschoon apparaat wilde ik er wel mee aan de slag, defect of niet :)

Blijkbaar niet lang genoeg getwijfeld om 'm te kopen. >:)

Fan van Samsung (en repareer ook TV's). :)

Ah, dus powerflux heeft de (defecte) voeding genomen. Als ik de tijd had gehad zou ik het er ook wel op gegokt hebben. Maar ik zocht een voeding, en geen hobby-projectje ;)

De krenten uit de pap zijn er wel uit nu denk ik. Hoewel dat voor iedereen verschilt, naar interessegebied.

edit
@RAAF12 hieronder: Ja, daarom zeg ik 'naar interessegebied'. Want dat is zeker een prachtapparaat. Maar als labvoeding voor de hobbyist erg onpraktisch in de bediening, en dan zijn er genoeg goedkope alternatieven. Echter als je tests wilt gaan doen, dan kan het ding enorm veel. Met name bedrijfsmatig interessant, of voor iemand die zich hobbymatig in bepaalde details interesseert.

[Bericht gewijzigd door Jochem op dinsdag 21 januari 2020 14:34:37 (41%)

If you want to succeed, double your failure rate.

Het apparaat is overigens zojuist afgeleverd. Bij eerste inspectie blijkt het ding vooral vervuild te zijn door lang ongebruik. Diverse knopjes (druktoetsen) blijven ook hangen.
Ben nu op m'n werk, verder testen zal moeten wachten tot vanavond / morgenavond.

Ik zal trouwens toch eerst wat puin moeten ruimen in mijn hobbyhok, anders mag ik het ding sowieso niet mee naar huis nemen van mijn wederhelft.

[Bericht gewijzigd door MNM(tm) op dinsdag 21 januari 2020 14:38:46 (23%)

Fan van Samsung (en repareer ook TV's). :)
High met Henk

Special Member

Op 21 januari 2020 08:57:37 schreef GJ_:
Ook bij privé bestellen betaal ik altijd achteraf hoor. Bijvoorbeeld bij Nespresso, Levi's, BOL, enz enz. Achteraf betalen is de normale manier.

Maar als ik die dbh bekijk ziet het er inderdaad extreem klantvriendelijk en betrouwbaar uit.

Nespressoe en Levi's koop ik niet
Bol betaal ik altijd van te voren... (Ideal of paypal)

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???

Meerdere keren iets besteld en ontvangen van DBH-Electronics echter lijkt er toch meer aan de hand te zijn dan je zou denken.
Er zou wel eens degelijk sprake kunnen zijn van: Het is te mooi om waar te zijn.
Het is niet 100% betrouwbaar.
Ik heb begrepen dat er inmiddels een onderzoek loopt.

Elke keer dat ik iets bij hem besteld had kreeg ik het ook.

Als er dan toch iets mis bleek te zijn (ik denk dat hij alleen de basisfunctionaliteit controleert en kan controleren), dan mocht ik het terugsturen en kreeg ik mijn geld terug.
Het loopt soms een beetje apart, maar ik heb geen klachten..

Sine

Moderator

@Racal,

Dat zijn vage berichten met een ERG hoog "van horen zeggen" gehalte.

Ofwel, daar kunnen we hier ook niet veel mee.

Dit topic is gesloten