Dubbele bediening elektrische jaloeziën / rolgordijnen

Hallo,

Ik heb een motor aangeschaft om onze rolgordijn op 'afstand' te kunnen bedienen.

Dit is een somfy wt40 rolgordijnmotor, met 3 aansluitdraden.
een nul en twee draden (voor links en rechtsom draaien)

Nou zou ik graag het rolgordijn met twee schakelaars kunnen bedienen (beide zijden van het bed)

nou zou het dus in het ergste geval voor kunnen komen dat je op de ene schakelaar drukt voor linksom en op de andere voor rechtsom. Dit lijkt mij niet bevorderlijk voor de motor (Of kan dit geen kwaad?).

Is er een (kant en klaar) component te koop die voorkomt dat je spanning op beide draden tegelijk kan zetten? of een andere oplossing?

groet,
Yorick

Sine

Moderator

De motor langs beide draden voeden is inderdaad geen goed plan, daar is met twee relais wat aan te doen ... wellicht ook met eentje zelfs.

Maar ik weet niet hoever je dat "standaard" noemt.

Op 14 januari 2020 18:39:49 schreef Sine:
De motor langs beide draden voeden is inderdaad geen goed plan, daar is met twee relais wat aan te doen ... wellicht ook met eentje zelfs.

Maar ik weet niet hoever je dat "standaard" noemt.

Kun je uitleggen hoe dit is te doen? ondanks dat het misschien niet 'standaard' is?

Dit is een dubbele bediening de nul van de motor is blauw, de fase gaat naar de P van de schakelaar,
en de stuurdraden zijn zwart en zwart, en de aarde is geel/groen. Hopelijk is dit dan wel duidelijk genoeg.
Dus kan een van de twee motoren en lokale bediening vervallen.

MVG Gerard. ;)

soms zoekt men te diep in het EENVOUDIGE.