Kinderslot LG F4J5VN4W

Kreeg net een paniekberichtje van een vriendin: zes maanden geleden een LG F4J5VN4W wasmachine gekocht, leverancier inmiddels failliet, en machine defect.

Althans, dat zegt ze. Symptoom: machine reageert op geen enkele toets, kan alleen nog aan en uit worden gezet en daarmee is het gedaan.

Nu lees ik in de gebruiksaanwijzing dat dit precies het gedrag is van het kinderslot, en dat je het slot ontgrendelt door de "kinderslotknoppen" drie seconden ingedrukt te houden. Alleen, welke knoppen dat dan weer zijn - dat vermeldt de gebruiksaanwijzing niet (want ook kinderen kunnen lezen?)

Iemand aanwezig die weet om elke knoppen het gaat?

Dank, maar dit zijn toch andere machines met ook andere knoppen. Ik heb de vraag ook bij LG neergelegd, maar als een CO-er sneller is: graag!

Shiptronic

Overleden

Kan je een foto posten van de knoppen? er zou een gezichtje op moeten staan?

https://www.lg.com/pa_en/support/video-tutorials/CT20273012-2015105948…

[Bericht gewijzigd door Shiptronic op vrijdag 17 januari 2020 18:09:15 (36%)

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.

Maar je heb nog steeds fabrieksgarantie, dus LG bellen en factuur fotootje maken en emailen

Ik zit zelf niet bij de machine, en ze heeft nu een foto van de draaiknop (programmakeuze) gestuurd. Volgens de gebruiksaanwijzing zitten er onder de display en rechts ernaast ook nog knoppen, maar die zijn voor programma-opties. Kindergezichtjes zie ik niet.

Er is zeker nog garantie, en daarom wil ik juist voorkomen dat het gaat om een gebruiksfout, LG langskomt, constateert dat er niets aan de hand is en ze 90 euro mag aftikken.

Denk dat ik maar even langs ga.

Shiptronic

Overleden

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.

De knoppen Watertemperatuur en de linker optie-knop indrukken als de machine uit staat.

Bij mij althans bij een LG wasmachine.

Als het goed is staat er nu "CL" in het display, als je de knoppen indrukt gaat deze melding weg na een paar seconden!

Domoticz en ESP8266, goede combo!!!