Op 18 januari 2020 08:30:22 schreef buckfast_beekeeper:
[...]
Al van klantvriendelijkheid gehoord bij een monopoliebedrijf?
nope, al ellende gehad met die mannen, daarom dat ik nu al 2 UPSen heb en een derde aan het bouwen met li-ion
vorig jaar in de winter ineens om 9h de electra uit. mijn vrouw belde me op mijn werk. ik zei: als het binnen 30min niet terug is, bel maar terug.
ben mogen naar huis komen, hele ochtend geen electra.
pelletkachel: uit
microgolf: uit
electrische kookplaat: uit
open haard (met electrische fans en aansturing): uit
petrolium vuurtje kon ook niet gestart worden wegens electriciteit nodig.
niks verwarming, niks warm water, niks te eten.
ik zag 100meter verder 2 camionettes staan van engie (electra leverancier) dus daar eens gaan navragen.
BRUUT antwoord van die mannen dat iedereen ervan verwittigd was. (onderbreking 9-11h)
wel, ik dus niet, en mijn overbuur (grote bloemenkwekerij) ook niet.
gebelt naar klachtenlijn, krijg ik daar te horen dat er GEEN werken gepland waren in mijn straat.
wat was er gebeurt. er waren aansluitwerken aan nr4. en de electriciteitsmaatschappij had iedereen NA huisnr 4 via een kaartje verwittigd dat de electriciteit ging onderbroken zijn.
Ik ben huisnr 1, mijn overbuur was 2, mijn zijbuur nr 3. geenenkele van ons was verwittigd.
het transfo huisje staat in het begin van de straat. blijkbaar had geen enkele technieker door dat de nummers voor de werken ook zonder vallen als je de groep af zet.
je kan we van leverancier wisselen maar je zit nog altijd vast aan de netwerkbeheerder, en dat zijn een benden *****zakken.
door één van hun eerdere pannes is mijn 3KW UPS ook al gesneuveld (ging in fout toen electra terug kwam). maar die doen daar NIKS mee, ik moet kunnen bewijzen dat het door die onderbreking kwam.
nu start ik officieel een bijberoep en zal een onderbreking WEL gevolgen krijgen