Sharp PN-Q601 vreemde strepen en geen input

Ik heb een Sharp 60 inch lel op de werkbank gekregen, maar ik ben niet zo thuis in de tv's. Het probleem is op een van m'n foto's zichtbaar, de input HDMI 1 2 of 3 krijg ik niet werkend, en zowel het menu als 'No input signal' beweegt hevig over het beeld met verticale strepen.

Is er zo te zeggen dat er een print stuk is, of is dit een geheel onzekere storing? Dank alvast!

Is een defect in panel, sluiting in de datalijnen.Wat gebeurt er als de bandkabels vanaf Tcon naar scherm om en om loshaalt?? Sony TVs hadden er ook vaak last van... SLCD scherm.. Is een oplossing voor om de datalijnen van 1 kant los te koppelen( Snijden) en dan is het weer redelijk tot goed beeld.

Probeer eens om van de tcon een van de twee kabels los te nemen, als je dan wel goed beeld hebt een helft weet je of t in t panel zit, check ook de flatcables eens heel goed of ze niet per ongeluk sluiting maken. Soms is het nl zo dat de baanjtes heel smal zijn en los zijn gekomen bij het inschuiven, of er zit een vuiltje tussen, wat ook soms kan helpen...

*hier heb ik geen app voor nodig

Dank voor de hulp!

Ik ben begonnen met de kabels die naar het scherm gaan, een voor een los, met de rechter helft los bleek hij netjes op te starten, andersom niet.

Daarna heb ik het laatste plastic frame verwijderd en daar vond ik nog meer koppel bandkabels onder, deze los gehaald en toen startte de tv met 3/4e van het beeld.
De laatste bandkabel weer vast en stof van de printjes geblazen, en toen werkte ie weer.

Nu een dagje testdraaien met wat rustgevende beelden. Super heren! :D

Phoe!! Dat is eens een goed scherm! Koppelkabels aan beeldscherm....

Hij heeft tot ergernis van m'n collega de hele dag 'Video for cats' staan spelen. Morgenochtend nog eens een koude start maken en als dat goed gaat kan hij weer terug naar de eigenaar.

Bedoelde je het serieus of sarcastisch? Misschien leg ik het verkeerd uit hoor. Maar hij heeft onderin dus 4 platte brede printjes. De ene bandkabel vanaf de Tcon gaat naar de ene kant, en die is halverwege verbonden met een 2e print via een bandkabel. De andere vanaf de Tcon gaat in spiegelbeeld de andere kant op.

Neen Niet sarcastisch!! Juist nog goed! Vaak is Tcon al verweven met beeldscherm en niets meer aan te doen...

Oh toch :D Ik sleutel echt niet aan tv's normaal. Onze eigen toestellen gaan vaak eerder stuk door fysieke schade.