Welke connector zit er op

Hallo,

Er zweeft hier nog wel eens wat kennis van vergane glorie rond.
Heeft iemand toevallig een idee wat voor connector dit is (de 2 18-pins blokken)?
https://i.imgur.com/HdqzsZz.jpg

Ze zitten hier op een dashboard print van een Volvo 480.

Ah, de 480 :) Ook nog gehad.
Ik weet niet van welk jaar hij is, maar heeft hij ook nog last van uitvallende snelheidsmeter?
De stekkers lijken erg custom made. Ik denk niet dat je die ergens anders zult vinden. Maar maar mss toch als iemand anders ze wel herkend.

Elke chaos kent zijn orde. Maar creër je orde, dan krijg je chaos.

Lijkt iets molex achtig. Staat er nergens een teken op ? Kan ook aan de female kant zijn.

Automotive engineer - www.easy-tech.nl

Op 19 januari 2020 18:56:28 schreef Nightwalker:
Ah, de 480 :) Ook nog gehad.
Ik weet niet van welk jaar hij is, maar heeft hij ook nog last van uitvallende snelheidsmeter?

Het is niet mijn auto, maar van een maatje van me. Weet het bouwjaar zo niet.
Hij had idd last van een uitvallende meter, is toen opgelost door gebroken solderingen te herstellen.

Maar ben een beetje aan het onderzoeken of we zo'n print nieuw kunnen maken.

De pcb is niet de issue, met name die connectors zijn een onbekende factor

De stekkers lijken erg custom made. Ik denk niet dat je die ergens anders zult vinden. Maar maar mss toch als iemand anders ze wel herkend.

Dat is mijn angst ook een beetje.
worst case zou de body nog wel printbaar zijn, en dan vullen met ?een? passende maat pennen. Maar dan wordt het ineens een stuk ingewikkelder spelletje.

De tellers (en vermoedelijk de print) komen oorspronkelijk volgens mij uit de stal van VDO, maar er is niks meer over te vinden.

Op 19 januari 2020 19:47:11 schreef Paul Welther:
Lijkt iets molex achtig. Staat er nergens een teken op ? Kan ook aan de female kant zijn.

Vorige keer niet gezien. Iets om na te kijken

[Bericht gewijzigd door timberleek op 19 januari 2020 21:30:46 (11%)]

Sine

Moderator

De connectors overzetten is geen optie?

Voor enkel stuks eventueel wel.

Maar er zijn binnen "de community" meer mensen met problemen met die printen. Sommige al meermaals (met verschillende gradaties van succes, skills en geluk) bij elkaar gebakken.

Dus zit te kijken om er dan meteen een aantal te maken. Al die dingen omsolderen is dan iets waar ik liever niet aan begin.

Ik dacht, misschien loopt er hier nog een oude rot rond die nog weet dat [naam], van [bedrijf] deze ooit had uitgekozen toen [verhalen van vroeger].
Zoals dat ook wel eens gebeurt met oud Philips spul.