Is dit een link naar een virus of een hack ?

Dit topic is gesloten

Ik had in mijn Firefox browser nog een (oudere) link naar de website van Coolblue staan in één van mijn tabbladen. Was benieuwd wat deze link nog inhield en toen ik hem aanklikte kreeg ik een melding dat ik één van de 100 gelukkige was die mogelijk een iPhone of Samsung smartphone zouden winnen, dit na het beantwoorden van enkele vragen. Zoals : bent u tevreden over de service, worden uw bestellingen snel genoeg geleverd, ... . Nu, eerlijk gezegd besefte ik net iets te laat :S (dom,dom,dom dus) dat dit wel eens een link naar een virus of een hack kan zijn. Me laten vangen door te geloven dat men mij zomaar een smartphone cadeau doet. En ik die bijna niks bij Coolblue aankoop ! Toen men mij vroeg om een eurotje over te schrijven als verzendkosten viel mijn frank wat TE LAAT. Ik ben niet verder gegaan.

Nu, hier deze link : Modedit: linkje geknipt

Hij bevat onder andere : "napyphones" en als ge via google hiernaar gaat weet je al gelijk hoe laat het is . Verder bevat hij ook : "bestadbid" en als ik hierop google blijkt dit over een virus te gaan.

Het is wel een https link maar ik heb ooit eens gelezen dat dit geen enkele garantie inhoud.

Nu, heeft iemand enig idee of dit echt om een virus gaat ? En zo ja, hoe raak ik er vanaf ?

Ik heb de virusscanner van windows erop losgelaten en deze vind niks abnormaals.

[Bericht gewijzigd door Sine op zondag 19 januari 2020 20:40:08 (1%)

Sine

Moderator

Die link hier neerzetten is natuurlijk niet zo handig, mocht het wat smerigs zijn hebben zo meer mensen het te pakken.

Dit soort spam ads zijn al zo oud als het internet. Het volgen van een "U bent de zoveelste gebruiker / winnaar" linkje is wellicht toch ietwat naïef. Dat is vragen om rommel.
Waarschijnlijk heb je geen virus opgelopen, bestadbid is een van die (minder dan zuivere) adservers.

Verder heeft het weinig met elektronica te maken, dus hier gaat een hangslot op.

Dit topic is gesloten