AEG Lavatherm model T56840L draait niet

Hoi allemaal,

Onze droger draait niet meer, geeft geen foutcode. De volgende zaken al gecontroleerd (voor ik 'm open ga maken)

-Geen foutcode, ook niet als je 'm aanzet met de deur open (pin ingedrukt)
-Trommel draait niet, ook niet als je 'm een zwieper geeft
-Trommel draait zwaar, dus geen snaar?

Voordat de droger niet meer werkte, hoorde je af en toe een tik/bonk.

Toch de motor?

I'm not a complete idiot, some parts are missing.

Nee loszittende weerstand op module, is een grotere met 470 als kenmerk naast tryac motorsturing.

De weerstand die smd aan geeft is vaak de oorzaak. Als je licht met de geisoleerde kant van een schroevendraaier een beetje druk op de printplaat uit oefent draait de machine vaak wel kort.

Ongeveer in het midden van de printplaat.

Waarom weggooien als het betaalbaar te repareren is!

Ok, bedankt alvast, Ik neem aan dat deze op de printplaat zit achter het bedieningspaneel. Ga ik die er nu even uithalen en eerst even de optie van smallrepairs proberen.

I'm not a complete idiot, some parts are missing.

Ik heb de printplaat eruit, ik kan niets ontdekken wat los zit. Ik heb even een foto van de plaat bijgevoegd. welke zou het dan moeten zijn? Ik kan er geen vinden met 470 als kenmerk.

[Bericht gewijzigd door ray_308 op donderdag 23 januari 2020 16:19:25 (25%)

I'm not a complete idiot, some parts are missing.

Ik heb het al gevonden, ik zag ergens een plaatje van een opengewerkte droger. Ik had geen idee dat de riem om de trommel zat (ik dacht aan de as aan de achterzijde) die ontbreekt. dus gebroken riem.

De trommel draait wel zwaar nu, zal wel vervuiling zijn en een riem die nog ergens onderin ligt.

Eerst maar schoonmaken en nieuwe riem bestellen...

I'm not a complete idiot, some parts are missing.

Uit elkaar halen en de vilt banden schoonzuigen en inspuiten met siliconen olie, tekoop in spuitbus bij de welbekende Actiooon... Loopt een stuk makkelijker dan!

Let ook op zwarte loopwiel, moet bollig zijn en in midden niet versleten...En licht lopen uiteraard!

[Bericht gewijzigd door smd op donderdag 23 januari 2020 18:54:13 (24%)

Schoonmaakbeurtje was wel nodig aan de binnenkant. :P

Ik heb een nieuwe riem en spanrol besteld, zag er nog wel aardig uit, maar nu deze toch open is. Ook de rollen aan de voorzijde lopen nog prima, geen gare lagers oid.

I'm not a complete idiot, some parts are missing.

Mocht het ooit nog nodig zijn, rechts van de zoemer zit een gat en daar rechts van zit de weerstand.

Waarom weggooien als het betaalbaar te repareren is!