Aansluiten aarding aan het chassis bij oude buizen versterker ?

Bij mijn Geloso zie ik dat er een nieuw net snoer is geplaatst met een aarding. Ik zie dat de aarding aan het chassis is aangesloten (zie foto gemarkeerd met rood).

Als je naar het schema kijkt zie je dat de massa (-), + tweede bruggelijkrichter en een kant voeding gloeidraden El503, deze zijn ook aan het chassis aangesloten.

Op het eerste gezicht zou ik zeggen prima geen probleem voor elektrocutie.

Mijn vraag: Kan dit gevolgen hebben voor de werking versterker?

Ledi

Door de versterker te aarden, is deze beter beveiligd tegen elektrocutie.
Wanneer er om wat voor reden dan ook een hoge spanning op het chachis-behuizing komt te staan, tript de aardlekschakelaar en schakelt de netstroom veilig uit.
Door het aarden van de versterker heeft dit totaal geen effect op de verdere werking van het apparaat,
je zou kunnen zeggen dat 'bromspanningen' veilig worden afgevoerd naar de aarde.
Het aarden van het apparaat kan verder geen kwaad, het is altijd beter om het wel te doen.

"tijd is relatief"

Dat is niet helemaal waar, bij audio kunnen door aarding ontstane aardlussen een probleem vormen.

Maar of dat daadwerkelijk een probleem is hangt sterk af van het beoogde gebruik. Dit soort apparaten is vermoedelijk van voor de komst van vele regels en goede gewoonten rond elektrische veiligheid en audio.
Bij gebruik van een pickup element een microfoon zoals in het schema is het geen probleem. Voor andere, niet-zwevende bronnen zou men ook een audio trafo'tje in de audioverbinding op kunnen nemen.