Miele G 4965 scvi xxl, Foutcode F13

Goedendag,

Mijn vaatwasser (Miele G 4965 scvi xxl) geeft sinds 1,5 week af en toe de foutcode F13. Het volgende al geprobeerd:

Toevoerslag gecontroleerd --> loopt netjes overal langs
Zeefje van de aquastopslang schoongemaakt --> geen vuil te zien overigens
waterdruk op kraan gecheckt --> is ruim voldoende, kraan werkt naar behoren

Mijn eigen waarneming:
Als ik de vaatwasser aan zet hoor ik er water in lopen (slang van toevoer gaat ook duidelijk water door) maar toch dus de foutcode.
Als ik de watertoevoerslang van de kraan afhaal, het zeefje op een neer beweeg en weer bevestig en alles aansluit heb ik geen foutmelding, maar de keer daarop wel weer, enz. enz. enz.

De foutmelding verschijnt aan het begin van het programma maar soms ook pas veel later (dan lijkt er dus in het begin wel voldoende watertoevoer te zijn geweest?)

Graag jullie ideeën en suggesties waar ik de oplossing moet zoeken...

Alvast bedankt!

Gegroet, Jeroen

vergeten

Golden Member

Onderstaande al gecheckt?

Met name punt 2

Miele Dishwasher Error Code = The display shows fault code F12 or F13 (Water intake).
Cause Of Error/Fault Code = Stopcock is closed.
How To Fix & Clear Error Code:
1 – Turn on the water supply at the stopcock.
2 – Water inlet filter is clogged. Clean water inlet filter.
3 – Inlet hose is kinked. Be sure there are are no sharp kinks or loops in the inlet hose.
4 – Supply flow pressure is lower than 30 kPa (0.3 bar). Contact a plumber.

Stopcock = afsluitkraan :)

Doorgaans schrijf ik duidelijk wat ik bedoel, toch wordt het wel anders begrepen.

.

[Bericht gewijzigd door jbrwr op 24 januari 2020 13:28:17 (99%)]

Op 24 januari 2020 13:11:41 schreef vergeten:
Onderstaande al gecheckt?

Met name punt 2

Miele Dishwasher Error Code = The display shows fault code F12 or F13 (Water intake).
Cause Of Error/Fault Code = Stopcock is closed.
How To Fix & Clear Error Code:
1 – Turn on the water supply at the stopcock.
2 – Water inlet filter is clogged. Clean water inlet filter.
3 – Inlet hose is kinked. Be sure there are are no sharp kinks or loops in the inlet hose.
4 – Supply flow pressure is lower than 30 kPa (0.3 bar). Contact a plumber.

Stopcock = afsluitkraan :)

Bedankt voor het meedenken!

wordt het filter bedoeld in de waterstop? want die is schoongemaakt. of wordt er een andere filter bedoeld?

groet

Als de waterkraan in huis voldoende druk geeft (opgelet met van die dubbel dienstkranen: 1 kraan waar zowel de kraan van de wasbak aanhangt als de machine. Wasbak gaat altijd goed, doch kraan van machine durft dichtslaan.) en je hoort het water duidelijk met kracht in de machine lopen is 9,9 kansen van de 10 het reedcontact van de flowmeter defect.
Zit links in de waterinlaat geschoven. Als die onregelmatig pulst heb je ook F13.

Wil je twijfel aan de waterdruk, aan het zeefje aan de kraan en aan een voldoende doorlaat van het waterslot plus de slang in 1 test helemaal uitsluiten dan kun je de duur van de waterinstroom m.b.v. een stopwatch controleren en op de watermeter het aantal verbruikte liters aflezen. Deze waarden reken je dan om in liters/minuut en vergelijkt dat met de specificatie die op het waterslot staat. (er van uitgaand dat er nog een slot aan zit met de originele specificatie van de machine)

Edit: leeg

[Bericht gewijzigd door herbert116 op 28 januari 2020 11:24:33 (98%)]