Ik schreef het eerder uit mijn hoofd en zat er naast qua cijfers.
Er zaten op de motor stuurplaat (driver?) Een 470uF die alle capaciteit kwijt was en een 1000uF die nog wel zijn capaciteit had. ESR heb ik niet gemeten, heb alleen zo'n goedkoop ali onderdelen testertje en die zal ik straks eens pakken.
Beide zijn 50v. De 1000 heb ik vervangen door een 2200 63v en de 470 door een gelijke.
De motor startte soms niet en heb deze dus ook helemaal uit elkaar gehaald en schoon gemaakt. Deze zijn nog demontabel brons lagers gesmeerd met 10w40 motorolie.
Het is een Pallas 1200, op de achterkant staat LSP-510.
Gekocht voor 10 euro in de originele doos en ziet er bijna ongebruikt uit. Folie zie nog op de typeplaatjes/frontjes.
In totaal ga ik 15 elco's vervangen. De bedoeling is uiteindelijk een soepel draaiende machine om wat films (50 stuks) over te nemen met de DSLR. Daterend uit de jaren 60, 70 en 80, gemaakt door mijn opa.
Deze is aangedreven door tandwielen/wartels en 2 snaren in tegenstelling tot een andere welke een frictieplaat heeft waaevan altijd het rubber uitdroogde en geen grip meer had.
[Bericht gewijzigd door
sanscorp
op zaterdag 25 januari 2020 08:25:29
(10%)