KlikAanKlikUit AWMT-230 schakelen zonder lamp

Op 26 januari 2020 21:42:51 schreef Hans60:
Je hebt het nu aangesloten zoals in het plaatje?

Niet exact. Qua bedrading ligt het iets anders: op de 1e verdieping bevindt zich SW1, hier gaat een fasedraad 'in' en er komen 2 schakeldraden 'uit'. Op de 2e verdieping bevindt zich SW2 waarin beide schakeldraden uit SW1 zijn aangesloten. Uit SW2 komen nu 2 schakeldraden: 1 gaat naar LAMP1 en de ander naar P2 van de AWMT-230. Dit is precies zoals op het plaatje.

Echter, P1 van de AWMT-230 is aangesloten op een fasedraad van een wcd die naast SW2 in de muur zit, niet een fasedraad die naast de schakeldraden vanaf de 1e verdieping mee omhoog lopen. Dit heb ik overigens nog niet geverifieerd maar ik zie geen reden waarom de installatiebuis tussen SW1 en SW2 ook een fasedraad zou bevatten.

Op 26 januari 2020 21:45:09 schreef wvogel57:
GEEN condensator. Deze geeft iedere keer bij inschakelen een enorme klap aan de schakeling. Die kan daar mogelijk niet tegen en gaat dan roken. Daar waar het rookt loopt teveel stroom.

Ik heb altijd geleerd dat in elk stuk elektronica rook zit. Als het eruit komt is het stuk ;)

Maar een weerstand dus, ik lees 470k Ohm. Heeft iemand een link naar een product? Gevoelsmatig is zo'n kleine koolstofweerstand niet van toepassing op 230V...

Op 26 januari 2020 22:23:37 schreef jscheppers:
[...]

Ik heb altijd geleerd dat in elk stuk elektronica rook zit. Als het eruit komt is het stuk ;)

Maar een weerstand dus, ik lees 470k Ohm. Heeft iemand een link naar een product? Gevoelsmatig is zo'n kleine koolstofweerstand niet van toepassing op 230V...

zie mijn 1 na laatste post met afbeelding , zoals deze .
https://www.google.nl/search?sxsrf=ACYBGNTAxdXHDOHWdkxbBBEE38vDH2a9EA%…

https://www.elektronicawereld.nl/categorie/componenten_onderdelen_weer…

Verder geniet ik van mijn f9638 geluid in mijn werkplaats en huiskamer

Even een update op dit draadje: mijn lokale elektronicaboer heeft me een 10W / 14.4k Ohm weerstand verkocht, hij vertelde me dat weerstanden van 470k Ohm niet meer gemaakt worden...ik ben maar niet met hem in discussie gegaan. De setup met 14.4k werkte prima, alleen werd de weerstand nogal heet. Ik heb daarom maar een zooi weerstanden van 5W / >100k Ohm gekocht en ben meteen met de zwaarste (820k Ohm) begonnen om te checken of de zender het in/uitschakelen nog opmerkt met zo'n grote weerstand. Blijkbaar wel! Temperatuur van de weerstand na een tijdje in bedrijf te zijn heb ik nog niet gecheckt, maar met 0.3 mA stroom moet dat niet veel zijn.

Kortom: AWMT-230 met weerstand ipv lamp werkt!