schokbrekers van wasmachine, vervangen door betere ?

beste meedenkers,

Een vraagje, ik heb een whirlpool wasmachine bij de hand die veel herrie maakt, geeft foutmelding, stinkt en olie achter laat op de vloer.
Oorzaak : schokbrekers aan z'n eind.
Gedemonteerd, dat gaat toen ik het eenmaal doorhad redelijk eenvoudig, schuin tegen de wand zetten en met een forse waterpomptang een soort bajonet koppeling 90gr. draaien.

Maar goed, geen wonder dat die dingen de geest geven, veel simpeler en eenvoudiger (goedkoper !) kan je het niet verzinnen !
Zie foto, gewoon 2 bussen met vet er tussen.
Nu kan ik nieuwe kopen, maar liever zou ik ze vervangen door betere, maar dan met niet al te veel geknutsel als het even kan :-/
Of, beter, ander vet er in doen en dan weer verder zien, iemand een suggestie ?
bvd.

NB, ik heb gezocht op het forum naar een soortgelijke vraag, "schokbreker" komt vaak voor, met "whirlpool" er bij al een stuk minder.
Ik heb niet alles gelezen, dus bij voorbaat excuus voor dubbele vraag.
( trouwens al een tijdje geen vraag meer gezien over een elektrische kookplaat aansluiten gezien, daar is (ook) al genoeg over geschreven ondertussen ! )

Ik repareer al jaren deze machines en zijn eigenlijk best goede schokbrekers. Kliksysteem vind ik zeer gemakkelijk en betrouwbaar.Ja,IDD goedkope montage maar afdoende. Word er veel heet gewassen of staat wasmachine tegen droger aan?? Dan lekken ze veel vettigheid. Tip: monteer ze anders om...

Dank !
Daar heb ik wat aan.
Het leek mij ook al sterk dat die dingen allemaal binnen korte tijd stuk gaan, ze hebben ergens goed gestudeerd om er voor te zorgen om met weinig geld een redelijke functionaliteit en levensduur te krijgen.

Ondertussen heb ik mijn onderzoek wat uitgebreid, zie foto, het afsluit ringetje is stuk.
Die zullen ze wel niet los leveren :-)
Ik ga nieuwe schokbrekers bestellen, andersom monteren en dan kunnen we wel weer een tijdje hoop ik.

Nee, er wordt niet veel heet gewassen, machine staat helemaal vrij en een droger hebben we niet.
Wel doen we soda bij de was om vreemde wasmiddelluchtjes te voorkomen.

DE schokbreker heeft een paar zware klappen gehad doordat ze slecht werkte. Dus waren zowizo al stuk... Soda zou ik nooit bij de was doen, zit al in zeeppoeder en je kleding word sterk alcalisch en word niet weggespoeld. Dus soda apart wassen is beter, maar nog beter is niet te veel zeep doseren, heter wassen.Beste is waspoeder...EN HEET wassen!

Dat de soda de zeep tegenwerkt dat is iets om uit te zoeken.
Maar dat stank probleem van de waspoeders is iets van de laatste jaren, er is iets veranderd aan de poeders, het is een bekend verschijnsel.

Soda werkt niet tegen maar is niet OK in je kleren. Ja samenstelling poeder is nog het zelfde, maar vloeibaar moet je zuinig mee zijn en heet wassen is een standaard