Wasmachine Miele W2587: stopt na het vullen van water

Hoi.

Mijn wasmachine vult met water, maar daarna gaat het lampje spoelen flikkeren. Even later begint hij te piepen en springt hij op einde terwijl spoelen blijft flikkeren en het water word eruit getrokken. Loont het nog om deze wasmachine te laten herstellen qua kosten?

Mvg

Bjorn

Spoelen betekent een probleem met te motor. Meestal de koolborstel. Als je het zelf vervangt is dat het nog zeker waard. Als je dat laat doen ligt het aan hoeveel dat gaat kosten en hoe oud de machine is.

Demonteer de afschermkap en de borstelbrug van de motor en controleer de lengte van de koolborstels.
Afgebroken draden aan de rechtse 3 polige fiche kunnen ook voorkomen door defecte schokbrekers.

Woonplaats vermelden in je profiel kan handig zijn voor wat hulp.

Is verder een goede machine, zou ik zeker repareren. IDD controleer koolborstels en de bedrading maar electronica veroorzaakt ook ellende soms.

Bedankt voor de info.
Ik heb net de koolborstels eruit gehaald.
Deze lijken mij de oorzaak

?

Grts

Als de loopvlakken van de koolborstels nog glimmen en er gelijk uitzien, is het niet de koolborstel.(Wat ik ook niet vermoed ondanks ongelijk afgesleten) Kan je een foto van de besturing hier zetten?? Vermoedelijk een EL200??

Op 30 januari 2020 10:57:37 schreef Bjornnouwen:
Bedankt voor de info.
Ik heb net de koolborstels eruit gehaald.
Deze lijken mij de oorzaak [bijlage] ?

Grts

Waarom?

Kun je de borstels vrij bewegen in de houder?

De foto laat het niet goed zien maar de borstels lijken mij niet mooi ingesleten.

[Bericht gewijzigd door herbert116 op donderdag 30 januari 2020 19:54:47 (13%)

Op 30 januari 2020 19:51:52 schreef herbert116:
[...]

Waarom?

Kun je de borstels vrij bewegen in de houder?

De foto laat het niet goed zien maar de borstels lijken mij niet mooi ingesleten.

Je kunt ook al zien dat de linker koolborstel te kort is. Maar dat niet gelijk inslijten hoor ook niet.

De gehele foto van de houder is niet zichtbaar maar het lijkt er op dat de rechter koolborstel klem in de behuizing heeft gezeten want die is dof van kleur en heeft een onregelmatig slijtvlak. Ook lijkt het of de rechter koolborstel middels solderen is aangesloten en de houder heeft beschadigd. Als dat werkelijk zo is dan heeft alleen de koolborstels vervangen geen nut want de houder is ook beschadigd. Een origineel Miele houder inclusief borstels doet om en nabij de 140 euro en zou ik zeker in overweging nemen want voor dat geld koopt u geen nieuwe wasmachine.

Op 31 januari 2020 13:04:31 schreef ronny530:
De gehele foto van de houder is niet zichtbaar maar het lijkt er op dat de rechter koolborstel klem in de behuizing heeft gezeten want die is dof van kleur en heeft een onregelmatig slijtvlak. Ook lijkt het of de rechter koolborstel middels solderen is aangesloten en de houder heeft beschadigd. Als dat werkelijk zo is dan heeft alleen de koolborstels vervangen geen nut want de houder is ook beschadigd. Een origineel Miele houder inclusief borstels doet om en nabij de 140 euro en zou ik zeker in overweging nemen want voor dat geld koopt u geen nieuwe wasmachine.

LOL. ben je nou serieus TS een nieuwe koolborstelhouder aan het aansmeren aanbevelen? wtf

Koop op eBay, Marktplaats of bij de lokale onderdelenboer een setje borstels, dan ben je voor twee tientjes klaar als de print niet naar de klote is.

En als het een MRT37 is: controleren of je geen rotte collector hebt, testman (of smd?!) zei een tijdje terug dat die wel eens stukgaan.

Heeft een MRT34 in z'n linkerzak!

LOL. ben je nou serieus TS een nieuwe koolborstelhouder aan het aansmeren aanbevelen? wtf

Koop op eBay, Marktplaats of bij de lokale onderdelenboer een setje borstels, dan ben je voor twee tientjes klaar als de print niet naar de klote is.

En als het een MRT37 is: controleren of je geen rotte collector hebt, testman (of smd?!) zei een tijdje terug dat die wel eens stukgaan.

Ik smeer niets aan en mijn advies is vrijblijvend. Het kan veel goedkoper daar ben ik me van bewust maar als de houder ook beschadigd is dan zijn het vervangen van de borstels ansich geen garantie voor een langdurig goed werkende wasmachine.

Vandaag een setje nwe koolborstels gezet, maar spijtig genoeg is het probleem niet opgelost.
Kan het ook nog een printplaat probleem zijn?

Grts

Ale draden nog mooi verbonden op de rechtse 3 polige fiche op de motor?

Je bedoelt de lange 3 delige stekker op de unit waar de koolborstels opzitten? Daarvan is rechtse een 3poli stekker. Daar zitten de fiches nog goed in. Kan ik metingen doen op de printplaat om te zien waar de fout zit?

Yep Bjornnouwen, het is een EL150 print en met grote zekerheid is je print defect. Het is de trafo, of de printsporen zijn opgevreten of motorstuur circuit is defect. Het is/ zijn een van de weinige storingen van deze print. Heb een ruiler eventueel of kan jou print herstellen/ testen.

Koolborstels zijn altijd ongelijk afgesleten bij deze electronica daar deze als echte gelijkstroommotor word aansgestuurd...

[Bericht gewijzigd door smd op zaterdag 1 februari 2020 19:55:14 (18%)

Hoi smd
Wat zou dit kosten en van waar ben je?
Bjornnouwen10 gmail com

Op 1 februari 2020 16:10:46 schreef Bjornnouwen:
Vandaag een setje nwe koolborstels gezet, maar spijtig genoeg is het probleem niet opgelost.
Kan het ook nog een printplaat probleem zijn?

Grts

Heel toevallig heb ik gisteren van mijn W373 ook de koolborstels vervangen, volgens mij precies dezelfde. Ik had ze voor 38 euro want ik wilde hem meteen werkend. Via internet kan het nog goedkoper. Je kunt ze zo uit die houder nemen, stelt niks voor. Hij loopt nu weer prima.

Die print reviseren is ook te doen, alles is via Farnell wel te krijgen. Dat heb ik meerdere jaren terug al uit voorzorg gedaan. Ik zou minimaal uit voorzorg de elkos vervangen want die gaan lekken en vreten dan alles op.

Verder ziet jouw koolborstel er net zo versleten uit als die van mij. Dus hij is vast wel op geweest. ik vermoed dan ook een montagefout.

Toch niet vergeten de borstels na monteren naar binnen te klikken? Want dan gaat hij hetzelfde probleem geven met piepen en een knipperend Spoelen lampje.

Verder kan het ook zijn dat de metalen connector op de achterkant niet op zijn plaats zit. Trek de houder er even uit en kijk met een zaklamp of hij wel goed uitgelijnd erin gezet wordt. Zie de lipjes op je foto.

En de 3 connectoren op de voorkant hebben toch nog alle pinnen zichtbaar? Bij mij is er ooit een naar binnen gegaan bij plaatsen van de connector.

In mijn ervaring gaat de print meestal defect als ook de schokdempers versleten zijn. Heeft de kuip veel slag?
In geval van versleten schokdempers is het meestal enkel het reverseerrelais en een zekeringetje van 6.3A dat je moet vervangen op de print.

Dat die koolborstels ongelijk afslijten is wel degelijk normaal op deze machines. Meestal is de ene nog 2cm lang als de andere op is.

[Bericht gewijzigd door Stefaan Van Slycken op maandag 3 februari 2020 08:29:40 (21%)