Dag lezers,
Eerst en vooral: ik ben een electronica leek.
ik heb een Yealink T21P E2 VoIP toestel recent in gebruik en wil er ook een headset op aansluiten, deze heeft een aparte RJ9 plug hiervoor.
Ik heb vandaag mijn headset ontvangen (Cisco 531).
De procedure om deze te gebruiken is eenvoudig. Je kiest de knop headset op het toestel (in het scherm wijzigt het icoon van telefoon naar headset), je draait het nummer en drukt SEND. Vreemd genoeg hoor ik niets. Volume staat op gemiddeld. Alles is correct aangesloten.
Ik weet nu niet zeker of mijn headset stuk is of misschien gewoon niet compatibel is. Als ik de aansluiting bekijk van de RJ9 plug op de headset dan is die wel anders dan hier beschreven:
https://commons.wikimedia.org/wiki/File:RJ9_Handset_diagram.svg
Bij mij zit groen op 4 en wit op 3. Zwart en rood zijn correct volgens dit schema.
Misschien proberen eens een andere RJ9 plug aan te zetten?