Nieuwe headset werkt niet op nieuwe VoIP telefoon

Dag lezers,

Eerst en vooral: ik ben een electronica leek.

ik heb een Yealink T21P E2 VoIP toestel recent in gebruik en wil er ook een headset op aansluiten, deze heeft een aparte RJ9 plug hiervoor.

Ik heb vandaag mijn headset ontvangen (Cisco 531).

De procedure om deze te gebruiken is eenvoudig. Je kiest de knop headset op het toestel (in het scherm wijzigt het icoon van telefoon naar headset), je draait het nummer en drukt SEND. Vreemd genoeg hoor ik niets. Volume staat op gemiddeld. Alles is correct aangesloten.

Ik weet nu niet zeker of mijn headset stuk is of misschien gewoon niet compatibel is. Als ik de aansluiting bekijk van de RJ9 plug op de headset dan is die wel anders dan hier beschreven:

https://commons.wikimedia.org/wiki/File:RJ9_Handset_diagram.svg

Bij mij zit groen op 4 en wit op 3. Zwart en rood zijn correct volgens dit schema.

Misschien proberen eens een andere RJ9 plug aan te zetten?

Niet echt een vraag voor hier eigenlijk.

Kijk goed naar de instructies voor de headset, soms moet de configuratie aangepast worden ol het toestel.

Zeker als het een corporate omgeving is betekend dat dus een melding naar je functioneel beheerder.

Arco

Special Member

Kloppen de aansluitingen? Hoorns en headsets van toestellen staan niet echt bekend om hun compatibiliteit... ;)
(veel fabrikanten verzinnen hun eigen pin-out...)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Henk H.

Golden Member

Wij hebben hier op het werk ook een Yealink toestel met headset. Wel een ander type. Bij die van ons moest er een extra kastje ("hoornlichter") tussen waardoor de telefoon een signaal krijgt dat de hoorn van de haak is genomen (waarbij de hoorn blijft liggen, anders is het geen handsfree natuurlijk).

Misschien krijg je het, voor de test, wel werkend als je met de hand de hoorn opneemt?

Bedankt voor de reacties.