Gezocht schema 5V PSU van PM3570

Ik ben momenteel bezig om een Philips logic analyser PM3570 weer tot leven te brengen.

Het probleem zit vermoedelijk in de 5V options powersupply.
Op het bord zit een verbrande weerstand waarvan de kleurcode helaas niet meer te lezen is.

Kan iemand mij helpen aan het schema van de PSU's die in de PM3570 zitten ?

M vr gr Henk

Bert_Camper

Golden Member

De verbrande weerstand is R323, 1kΩ, die in serie staat met C318 over de primaire van trafo T301.

Groeten, Bert

Beste Bert,

Perfect, klasse, mijn dank !!

Henk

Hi Bert,

Met de hulp van jouw copy van het schema heb ik de +5V PSU weer aan de gang gekregen.
De hoofd oorzaak was een kort gesloten 6,3V buffer elco.

Ik hoopte dat de primaire PSU (-5V, +/-12V & 24v) nu weer tot leven zou komen met de nu werkende +5V, maar helaas pindakaas.

Ik heb inmiddels alle elco's vervangen, maar dat mocht niet baten. Geen -5V.

Zou jij mij nogmaals kunnen helpen met copy van de primaire power supply bestaande uit twee PCB's?
(een volledige copy van het manual (op mijn kosten) zou werkelijk helemaal geweldig zijn :-)

Wederom mijn hartelijke dank !!

M vr gr Henk

Bert_Camper

Golden Member

Hoi Henk,

Het complete service manual is een dikke ordner. Alles kopieren is niet te doen. Bovendien is het manual niet van mij, maar van een stichting in Eindhoven waar ik werk als vrijwilliger.
Ik ga aanstaande dinsdag kijken naar de schema's en layouts van de andere voedingen en dan zet ik hier een kopie.

Groeten, Bert

Bert_Camper

Golden Member

Hoi Henk,

Hier de schema's en componentenopstelling van de andere voeding.

Bert_Camper

Golden Member

Anoniem

@TS:

Als u toch een volledige service manual wil, blijkbaar kan u hem op

https://www.schematheek.eu/

bestellen tegen kopie- + verzendkosten.

Zelf heb ik er nooit iets besteld maar ik geloof dat hier wel mensen zijn die ervaring hebben met die "winkel" (bij gebrek aan een beter woord).

In elk geval: vragen staat vrij natuurlijk.

Groeten

Hi Bert,

Mijn dank !
Ik kan weer verder met dit project.

M vr gr Henk