Samsung Eco Bubble

Hallo
Heeft er iemand een gedacht hoe ik dit probleem kan oplossen
Bij een ecobubble van samsung van 7 kg zit ik met een probleem dat deze machine niet afpompt daarbij heb deze er al uitgehaald en apart getest maar tevergeefs
De machine zwiert wel maar pompt niet af
Kan het probleem in de print zitten?
Wat kan dit zijn ?
Heeft er iemand een resetprogramma voor zo een ecobubble?
Bedankt

Jochem

Golden Member

Op 8 februari 2020 16:18:06 schreef PAT 16:
[..] niet afpompt daarbij heb deze er al uitgehaald en apart getest maar tevergeefs

Dus de pomp doet het niet als je hem apart aansluit?

Heb geduld: alle dingen zijn moeilijk voordat ze gemakkelijk worden.

Dag Jochem
Inderdaad als ik de machine op afpompen en zwieren zet pompt deze niet af
pompjes apart doen het wel
Want het zijn er 2

[Bericht gewijzigd door GJ_ op 8 februari 2020 16:36:32 (22%)]

GJ_

Moderator

Graag zonodig de https://www.circuitsonline.net/images/icons/edit_message.png knop gebruiken aub.

Jochem

Golden Member

Ik zou eerst even kijken of het bijbehorende relais misschien even doorgesoldeerd moeten worden, of dat de contacten van het relais misschien te ver heen zijn en deze vervangen moet worden.

Heb geduld: alle dingen zijn moeilijk voordat ze gemakkelijk worden.

Pompword tijdens centrifugeren niet continu aangestuurd ( alleen als machine waterverhoging detecteert), dus kan kloppen, tijdens wassen wel alles OK en pompt na spoelen wel af??

goede morgen heren
Idd pompt af in een normale wasbeurt maar apart niet
Hoe kan ik dit verhelpen?

nog een reactie
Want normaal bij het apart zwieren en het opstarten,pompt een machine toch altijd af
Nu begon deze te zwieren met water erin en heb ik de filter eruit gehaald o het overtollige water te laten weglopen
Raar
De pompjes werken apart perfect,deze werken toch niet met een polariteit van fase en nulleider zodat mijn draden verkeerd zitten?

Henk H.

Golden Member

Op 8 februari 2020 16:37:28 schreef GJ_:
Graag zonodig de https://www.circuitsonline.net/images/icons/edit_message.png knop gebruiken aub.

Dit verzoek is vooral als je een nieuw bericht plaatst meteen na een vorig bericht dat je hebt geplaatst (dus zonder reactie van iemand anders ertussen).

[Bericht gewijzigd door Henk H. op 14 februari 2020 10:21:21 (22%)]

Wat ook kan dat de as van de pomp te veel speling heeft in lagering en start dan beroerd...