Audiofiele high-end nonsens deel 3

Op 29 augustus 2020 00:25:35 schreef benleentje:
[...]Daar krijg je inderdaad die droogkloten van kinderen van ;).

Als het jongetjes zijn...

Het duurde even voordat ik weer op de naam kon komen (Velodyne) maar in de caaraudio scene was 10-15 jaar geleden dit merk in zwang. Je kreeg volgens mij een kastje bij je subwoofer wat in essentie een MFB-achtige constructie was. Nu zitten ze denk ik meer in de thuisbioscoop richting.

Ik heb een Nederlandse (commerciële) site gelinkt, niet de officiële site of een technische Engelse uitleg.

Hubie

Special Member

Op 28 augustus 2020 20:09:45 schreef grotedikken:
Mij lijkt het gezien de stoflaag meer op iets dat al 40 jaar staat te beschimmelen op een zolder. Elvis leefde vast nog toen de laatste muzieknoten uit dat ding kwamen.

Zwaar OT\ Elvis? laat me niet lachen man. ;-)
The king of rock and roll ?
Wat een dikke droeftoeter was dat zeg!
Er is maar 1 king of Rock&roll,dat is Chuck Berry.
Originele gitaar licks en puntige teksten.
https://www.youtube.com/watch?v=6swgiM9vSEE

https://www.youtube.com/watch?v=DHG5-GxI_Es

.

[Bericht gewijzigd door blurp op 29 augustus 2020 01:42:14 (100%)]

High met Henk

Special Member

Al dat gezeik over een goed geluid..

Ik gebruik gewoon een HiFi filter

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???

... Elvis leefde vast nog toen de laatste muzieknoten uit dat ding kwamen.

Elvis leeft nog steeds, toch?
Google 'Elvis lives': ruim een kwart miljoen hits. 'Elvis died': een magere honderdduizend. ;)

Keramisch, kalibratie, parasitair: woordenlijst.org

Mij lijkt het gezien de stoflaag meer op iets dat al 40 jaar staat te beschimmelen op een zolder. Elvis leefde vast nog toen de laatste muzieknoten uit dat ding kwamen.

Gebouwd in 1965...
Natuurlijk hoort daar nog wat bij.

Klonk toch een tikkeltje beter als de zwaar overstuurde membraanspeakers op het wagentje van de wijkvereniging. De versterker heeft het golfje (de eerste serie) ruimschoots overleefd en werkt nog steeds naar behoren.
Het is allemaal ingehaald door de torrentechniek.
Met de introductie van de cassetterecorder heb ik daar een volautomatisch omroepsysteem van gemaakt. Een recorder met een eindeloze cassette en een met (willekeurige) muziek. Een kleine schakeling met LDR's gaf het spraaksignaal voorrang. Zo kon je per uur 120 keer een boodschap eruit gooien, zonder enige verspreking 8)7

https://link.marktplaats.nl/a1323820970

Kwam deze advertentie tegen op marktplaats, Heb niet de moeite genomen om de hele tekst te lezen van de advertentie, Maar blijkbaar is het wel een ding om maar overal dingen overheen te solderen en doet blijkbaar wonderen met geluid en beeld en de prijs. 8)7

Op 1 oktober 2020 15:26:01 schreef cupido:
https://link.marktplaats.nl/a1323820970

Kwam deze advertentie tegen op marktplaats, Heb niet de moeite genomen om de hele tekst te lezen van de advertentie, Maar blijkbaar is het wel een ding om maar overal dingen overheen te solderen en doet blijkbaar wonderen met geluid en beeld en de prijs. 8)7

"Afscherming met bitumen tegen elektrische energie!"
Zou dat de verklaring zijn dat mijn stereo onder het platte dak beter speelt als in de rest van het huis met pannen op het dak?
Ze hebben er zelfs een nieuw virus voor ontwikkeld!
"ONDANKS HET CORUNA VIRUS IS BIJNA ALLES OP VOORRAAD."

Leuk zo'n stukje anti-dreun plaat uit de autohandel aan de onderkant. Is dat tegen microfonie? Zijn er microfonie gevoelige transistoren/IC's gebruikt?

:+

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - http://www.tubecollectors.org/

Eigenlijk werkt dit hetzelfde als die Nigeriaanse scam-mailtjes.

Tuurlijk, het idee is in beide gevallen volslagen onmogelijk en trouwens gewoon idioot, en hooguit 0,1 % van de mensen zal er misschien intrappen... maar dat is voldoende.

Gewone mensen zien onmiddellijk alleen al aan de spelling1 dat het niet kan kloppen, maar die willen ze ook niet als klant. Teveel gedonder.

--
1Tel de spelfouten: Dit verminderd zowel de trillingen van buitenaf als dat het de Bonn N8 afschermd tegen electrische energie van buitenaf.
Bonus: wijs daarna de belangrijkste stijlfout in die zin aan. :)

Keramisch, kalibratie, parasitair: woordenlijst.org
High met Henk

Special Member

als ik zoveel geld uit heb gegeven voor een switch dan heb ik helemaal geen bon nacht meer!!!!

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???
maartenbakker

Special Member

Nieuwe invalshoek. Nu is het niet meer 'zet koffie, thee en over' zoals op het huisje van de veerman, maar 'zet koffie, thee en af'.

Misschien niet exact die stijlfout, maar heeft er wel wat van weg.

"The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Hubie

Special Member

Op 1 oktober 2020 15:42:50 schreef buzzy:
[...]
"Afscherming met bitumen tegen elektrische energie!"
Zou dat de verklaring zijn dat mijn stereo onder het platte dak beter speelt als in de rest van het huis met pannen op het dak?
Ze hebben er zelfs een nieuw virus voor ontwikkeld!
"ONDANKS HET CORUNA VIRUS IS BIJNA ALLES OP VOORRAAD."

Mss bedoelen ze hier voor 5 euro naar Coruña Spanje vliegen met Easyejet?
;-)

Semtexx

Golden Member

Ik krijg spontaan last van de antiperistaltiek bij het lezen van die lariekoek:

Wat voegt de modificatie toe aan de standaard Bonn N8?

Om met de deur in huis te vallen het gaat je voorstellingsvermogen onmiddelijk volledig voorbij. En daarom moet je het eigenlijk zelf komen ervaren. Want het is niet eens meer voor te stellen dat je naar dezelfde switch zit te luisteren. Je hoort onmiddelijk de grote toename in dynamiek en resolutie. Wat tevens de stage in zowel diepte, breedte als in hoogte laat toenemen. Maar eigenlijk is dat niet eens het meest bijzondere wat de modificatie toevoegt. Stemmen en instrumenten worden overtuigend tastbaarder en meer gelaagd weergegeven.

Baarlijke nonsens....
De enige ruis op lijn zit in die kerel zijn hoofd. De hele advertentie staat vol met taal- en stijfouten. Het is volgens mij geknipt en geplakt van verschillende sites. Af en aan wordt "u" en "jij" door elkaar gebruikt.

Zie de laatste zin in het verhaal, dat klopt toch wel.

Thevel

Golden Member

En wat moet je hier nu weer van denken...

Citaat: Elektrotechnici zullen de werkwijze van deze ‘black box’ wellicht begrijpen

Sorry, ik begrijp er helemaal niks van. Heb ik nou op de verkeerde school gezeten? :?

Zo te lezen probeert het kastje EM golven te neutraliseren door er nog meer (tegengesteld) op te wekken...
(schijnbaar helderziend dat 'ie al kan zien wat er opgewekt moet worden voordat de storing er werkelijk is ;) )

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Er zit ook een link naar de text : Review Art Speak lineair filter.

Mooi die text bij de foto:

Er lijkt zo weinig in te zitten… dat is ook het geval, maar er zitten wel prachtige onderdelen in dit filter van Art Speak.

Maar zijn dat geen Rifa's? En mooie klodders lijm. Hihi, grapjassen.

Groetjes,
eSe

Het jammerlijkste aspect van het leven nu is dat de wetenschap sneller kennis vergaart dan de maatschappij wijsheid. Asimov, Isaac

Maar zijn dat geen Rifa's? Hihi, grapjassen.

Goed als je een 'warm' (en rokerig) geluid zoekt... :)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard en software ontwikkeling: www.arcovox.com
pa3gws

Golden Member

Dat rokerig geluid is bij uitstek geschikt voor de paling sound. :-p

Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.
maartenbakker

Special Member

Tel ik nou maarliefst 4 van die rookbommen? Ja, dat snapt een electriciën ook nog wel. Laat ik nou helemaal niet van palingsound houden... Ik kan me er zelfs op voorstaan dat ik ooit leden van het FAJS heb ontmoet, voor wie dat nog wat zegt :P

"The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Ik geloof dat ik op dit forum net een paar weken terug een link had gezien, van audiofielen die de rifa's prezen om hun geluid...
Of in ieder geval één site, waar ze toevallig op te koop waren, die die hype probeerde aan te jagen.

[Bericht gewijzigd door Ledlover op 2 oktober 2020 18:49:36 (28%)]

Op 2 oktober 2020 18:49:06 schreef Ledlover:
Ik geloof dat ik op dit forum net een paar weken terug een link had gezien, van audiofielen die de rifa's prezen om hun geluid...
Of in ieder geval één site, waar ze toevallig op te koop waren, die die hype probeerde aan te jagen.

Kwam hier ook nog een paar tegen van die rifa dingen in een oude akai cassettedeck, Moet ik die nu maar opzoeken en verkopen als goed ingespeeld afgelopen 40 jaar.

Dus dáárom verkoopt Kemet ze nog steeds natuurlijk... ;)