leds philips backlight strips 47"'

Ik heb van een philips tv een ledstrip die in twee delen bestaat, links en rechts, een rechter gedeelte met 4 powerleds erop die niet goed werkt. Nu vroeg ik me af welke type leds hier op zitten, want er zijn veel verschillende types, zoals 3030 3035 langwerpige, vierkante enz enz. 3 en 6 volt. Ik heb samsung leds maar die laten meer stroom door dan de orginele leds van Philips )(2,54 op diodestand tegen de philips led 0,8 ). Weet iemand de goede specificaties toevallig>? Die van Samsung kan ik er nl niet inzetten, die branden dan te fel en gaan in een keer door denk ik.

*hier heb ik geen app voor nodig
maartenbakker

Special Member

Zoeken begint hier denk ik bij het merk en type van het paneel en/of van de strip.

0,8V spanningsval over een LED kan sowieso al niet, heb je een defecte LED gemeten?

"The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Nee gewoon over de led gemeten. DE strip is van het type onbekende fabrikant, met cl-47-d407-r-v4. Ik denk 6 volt want de leds gaan op de diodestand ook niet branden. De samsung leds wel, dus ik denk dat ze 6 volt zijn

klopt philips gebruikt is somige tv,s 6v leds 3v zal steeds iets oplichten op diodestand

Nee dat doen ze juist niet! Alleen bij de 3 volt leds werkt de diodestand, tenminste op mijn multimeter met diodestand.

En dat te weten dat nieuwste generatie LED strips echt geen LED meer te vervangen is, zo klein..

JA het is heel lastig, en ze mogen niet te heet en te lang worden gesoldeerd want dan gaan ze al in sluiting. Maar goed ... het is nog net te doen maar je moet wel weten hoe.

Maarja,nu een paar LG TVs met paarse achtergrond licht,alle strips defect,kan je geen LED meer op vervangen, ter grootte van plm 2 mm

Jammer, we zijn zo met het milieu en de aarde bezig, maar de electronicafabrikanten maken alleen maar meer weggooi zooi.... die soms net maar 2 jaar meegaat, net als een plakfone van 2000 euro die je nu ook open kan vouwen totdat ie scheurt....als een krant.