Miele novotronic W934 super

Het lampje van spoelen 3,in het programma verloop, knippert bij het aanzetten van de wasmachine met gesloten deur.

Dit is het 5e van de 8e lampje
Motor draait normaal.

Wat zou dit kunnen zijn?
Verwarming, niveausensor, ...?

Dat is lampje van spoelen 1,2 dat motor alarm geeft.3 is andere foutmelding en vermoed waternemen via wasverzacher ventiel werkt niet

Best eens volledig programma nazien.

[Bericht gewijzigd door fabrice op dinsdag 11 februari 2020 20:15:58 (72%)

Hmmm, volgens de servicedocumentatie:

LED Spoelen 3 knippert (F9)
Er is sprake van een storing in de besturingselectronic. De gegevensoverdracht tussen NV-RAM en de microprocessor vindt niet plaats . De besturingselectronic moet vervangen worden.

Ik zou toch eens kijken of alle bekabeling nog goed vast zit, vooral tussen bedienings- en vermogenselektronica.

Zou er een backup-batterijtje voor de NV-RAM op de kaart zitten?
Zo ja, controleren en eventueel vervangen.

Zal eens alle fiches/ kabels nagaan en print nazien.
stuur/ bedieningsprint EDPW150, vermogen print EL140 ?

[Bericht gewijzigd door fabrice op dinsdag 11 februari 2020 21:30:50 (35%)

Ok aansluitend op Stefaan zijn duidelijke beschrijving kan er ook zeepresten en/ of printsporen beschadigd zijn, dat wel eens eerder gehad.. En als machine blijft draaien zoals het moet, niet verder aan sleutelen indien niet vindbaar en op zoek gaan naar vervangende print dan.

Is dit dezelfde EL140 print in die novotronic super reeks?

Bvb W937 met volle deur, inbouwmodel (wel geen lampje in deuropening)
Zelfde programma's, toerental functies, opties,...?

W935, W936??

Hallo
Welke print wenst U?
Heb mss nog 1 staan
Hou u op de hoogte
De print vooraan of deze aan de deur bevestigd?

Zonder gegevens in je profiel lukt dat niet

Miele Novotronic W935 Super Spoelen 1-2 knippert en machine piept. Heb koolborstelschild uitgebouwd:

Koolborstels lijken goed: steken 2cm uit en uiteindes glimmen.
Print in deur beneden is EL140A. Lees over trafo op deze print wikkelweerstand tuessen punten 5 en 6 is 20,9 ohm, grijze vermogensweerstand is 15,2 ohm, thyristor is IRG4BC30U, via Farnell niet meer leverbaar maar mogelijke vervanger? Zener is HFA08TB60, wel door Farnell leverbaar. Wat is wijsheid om dit probleem op te lossen?

Is een totaal andere machine dan de W934, andere sturing erin. Topic?

De draden al nagezien (op draadbreuk)van de motor, vooral de 3 polige fiche met geel groene draad erin.
Motor ohms uitgemeten? Circuits bedrading ok?

Mail beantwoord, is IDD geheel andere machine

W934 en W937 zijn gelijkaardig aan elkaar.

Zal als eerste de motoraansluitingen en draden doormeten. De stuurprint in de deur beneden is EL 145A. Ik zie van links naar rechts een connector van twee draden, de tacho denk ik (spoeltje in de kop van het koolborstelschild?), vervolgens een blok van 5 draden waarvan de eerste twee links de verbindingen zijn naar de koolborstels, de andere drie weet ik niet, wie helpt, vervolgens een blok van drie draden waarbij de aarddraad. Ik zie in het koolborstelschild een paar condensatoren en een weerstand, ontstoring? Wie heeft een schema van dit gedeelte zodat ik dit beter kan begrijpen?

Dat is je tacho en PTC/motortemperatuurbeveiliging.

Draait de trommel als hij leeg is?

Best eens je regio vermelden in je gegevens, mss woont er iemand in de buurt die je kan helpen.
Schema zit in de machine. Beste een nieuw topic openen?
Fotos zeggen ook veel.

[Bericht gewijzigd door fabrice op donderdag 3 februari 2022 18:52:56 (18%)

Als je tacho stuk is draait de trommel even snoeihard en machine gaat in alarm, dus dat valt af..

Woon in Obbicht, Limburg. Waar zit het schema in de machine?

In het opendraaiend voorpaneel, ergens onderaan.

Vandaag opnieuw naar wasmachine gekeken. Schema gevonden. Draden gemeten, lijken goed. motot 6-7 is 1,6 Ohm, 5-6 is 2,2 Ohm, Spanning op dikke elco op EL-140A is 27 Volt. Heb alles opnieuw aangesloten en eens beter naar de afloop van het wasprogramma gekeken. Wat ik nu zie is bij wassen aan draait de trommel rechtsom, daarna zie ik wassen aan en spoelen knipperen maar beweegt de trommel niet (misschien moet de trommel hier wel linksom draaien?). Dit herhaalt zich regelmatig. Later gaat tijdens wassen de trommel wel links en rechtsom draaien en gaat spoelen 1-2 niet branden. Later wel weer de eerste Fout-fase. Is er mogelijk een probleem met het relais dat de richting van draaien moet omkeren?

Niet beter een nieuw topic openen?

Ja, en ja. Op beide vragen hierboven :)