Goedeavond,
iemand bekend met een afschakelspoel op een motorbeveiling? Bijvoorbeeld de Eaton 073190.
Schakelt deze (bedient) de motorbeveiliging in of juist uit? En moet de stuurstroom aanwezig blijven?
Ik wil deze met een timer aansturen om een compressor een maximale draaitijd van bijvoorbeeld een half uur te geven. Het gaat om een compressor zonder sterdriehoek, motorbeveiliging is reeds aanwezig. Bvd!

en......
Spanning op het ding en je PKZ gaat uit.
Een korte puls volstaat, DC variant maximaal 5 sec!
Inschakelen moet met de hand.
Daar zijn geen modules voor.

Ik had het volgende tijdrelais in gedachten:

https://www.technischeunie.nl/product/prd1999871644

Kan ik deze ook zo instellen dat hij enkel een puls geeft na de verstreken tijd? Of weet je dat zo bij een ander tijdrelais dat dat kan?

Sorry, ik had je vereerd begrepen.
Je wilt een soort van looptijdbegrenzing maken?
Dat kan met dat relais.
Eigenlijk heb je alleen maar een vertraagd opkomend relais nodig.
Die schakelt de afschakelspoel.
De besturing voor het geheel haal je NA het Net-relais van de ster#driehoek.
Dan krijg je vanzelf een puls op de afschakelspoel.

Het betreft een 4kW zonder sterdriehoek. In volgorde heb je dan de pressostaat, de motorbeveiliging en de motor. Met die 400v afschakelspoel en een 400volt timer heb ik dan volgens mij minimaal componenten nodig om de looptijdbegrenzing te maken. Volgens mij heeft die timer wel een 'puls' functie. Zoniet kan ik de voeding van de timer ook op de afgaande kant van de pkz pakken toch?
Die looptijdbegrenzing kan makkelijk zijn op een compressor die snachts ook aan moet staan. Als er ergens een slang springt is het fijn dat de compressor stopt voor hij kapot loopt...

[Bericht gewijzigd door F3 op (14%)]

Beter is de volgorde:
Voeding, Motorbeveiligingsschakelaar, Pressostaat, Motor.
Dan is je MBS gelijk een werkschakelaar voor je motor EN pressostaat.
De pressostaat is vaak degene waar het meest aan gesleuteld wordt, dat kan dan gelijk spanningsloos.

Haal de voeding voor je schakeling weg Na de MBS. Ook ivm voorgaande, dan zet je de MBS uit en kun je veilig spanningsloos werken.
Heb je gelijk een impulsbegrenzing op je uitschakelspoel.