CEC geeft dubbel commando

Ik heb na jaren gebruik te hebben gemaakt van Kodi (OpenElec) op een RPI3 de overstapp gemaakt naar een AndroidTV box.
Alles werkt opzich prima maar heb 1 irritant probleem met de afstandsbediening van de tv die via CEC ook de Android box kan bedienen.

De "OK" knop voert 2 commando's uit op de android box, UP en OK

Ik krijg dit niet opgelost ,zit niet in kodi want doet het ook in de launcher en andere apps. Als ik nu bijvoorbeeld in een lijst een film selecteer en druk op OK dan gaat hij eerst 1 naar boven om vervolgens die film te spelen. Ook in de menu's en instellingen hetzelfde gedrag.

Dit had ik met de Raspberry helemaal niet.

Kan er ook niks over vinden helaas...

elmowww

Golden Member

Ik herinner mij dat universele afstandsbedieningen dit ook doen op bepaalde TV`s.

Hoe is alles precies aangesloten? AB --> TV -(cec)-> mediaplayer? Of hoe zit het?

PA0EJE - www.eje-electronics.nl - e.jongerius[aapje]eje-electronics.nl - EJE Electronics - Elektronica/firmware ontwikkeling

Het zit precies zoals je al omschrijft, mediaspeler met hdmi op tv.
Verschillende high-end kabels gebruikt.

Ik gebruik een universele ab maar de originele lg doet exact hetzelfde.
Ik vermoed dat het probleem bij de tv ligt en dat de "ok" functie ook daadwerkelijk uit 2 codes bestaan.

Misschien dat de Raspberry en delay heeft van enkele milliseconden waar de android box dit niet heeft... Dit is het enige wat ik kan bedenken.

elmowww

Golden Member

O, wacht, ik dacht dat je twee keer hetzelfde commando kreeg; maar je krijgt twee verschillende? Dat is wel raar.

Ik heb zo geen oplossing, maar het OK commando is maar één commando.

PA0EJE - www.eje-electronics.nl - e.jongerius[aapje]eje-electronics.nl - EJE Electronics - Elektronica/firmware ontwikkeling

Ik heb het gevonden..... Ongelofelijk, dit had ik niet verwacht ook.

Ik had het opgegeven en CEC helemaal uitgezet, dan maar 2 afstandsbedieningen.
En toen bleek dat de mediaspeler nog steeds reageerde op enkele knoppen van de tv ab.

Wat blijkt, heeft die mediaspeler ook IR aan boord terwijl de standaard ab van dat ding via BT gaat. Dus heb hem open geschroefd, IR led uit gesoldeerd en nu werkt alles perfect.
Ook CEC geen dubbele acties meer.

Je moet het maar vinden zeg

maartenbakker

Special Member

Allebei RC5 of RC6 zeker? Merk en type van de TV kunnen wat dat betreft ook relevant zijn voor latere zoekers.

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op 14 februari 2020 15:33:22 (63%)]

"The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Protocol heb ik niet naar gekeken, iknwist niet eens dat er IR opzat. De behuizing leek geheel gesloten maar nu blijkt dat de IR dezelfde diffused lens gebruikt als waar de power led achter zit...

Pfff... Hier ben ik echt al maanden mee aan het stoeien zeg.