HX 711 op een arduino

Hey allen,

ik kom hier nog maar eens op het forum , omdat ik na uren zoeken nog steeds niet weet wat er aan de hand is : Ik kan geen meetwaarde uitlezen van een loadcell.

de bedoeling is om een load cell van 100kg uit te lezen in een Arduino Yun.

De loadcell is uit een werkende installatie verwijdert, dus ik denk dat die zeker OK moet zijn. Ik meet ook ongeveer 300Ohm tussen alle draden.

deze is aangesloten op een HX711 volgens de correcte kleurcodes, ik heb die reeds gewisseld om te testen maar zonder enig resultaat.

Ik heb de demo code van sparkfun voor calibratie en gebruik van de cell getest. Alles staat ok , de DOUT en CLK staat op de correcte poorten.

zie ik nog iets over het hoofd?

Ja, je ziet iets over het hoofd. Het zou moeten werken.

Ik realiseer me dat je hier niets aan hebt. Maar specifieker kan ik niet zijn met de gegeven informatie. Vertel precies hoe je het hebt aangesloten, of beter nog maak een foto. Laat je code zien en vertel wat volgens jou betekent dat het niet werkt.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Gebruik je een losse chip voor de HX711 of een complete module van bv ebay. En zitter er dan de juiste afsluitweerstanden op de CLK en data lijn?

Het kan ook zo zijn dat je de hardware en draden correct hebt aangesloten maar dat in je sketch je de verkeerde pinnen hebt geconfigureerd.

Een andere probleem met I2C is dat je de juiste adres moet hebben voor de HX711 en dat kan soms wel eens verschillen zodat je meerde HX711 tegelijkertijd kan gebruiken. Je kan dan 255 keer proberen om in de sketch een ander adres te zetten of je gebruikt een I2C bus scanner.

https://playground.arduino.cc/Main/I2cScanner/

Bovenstaande programma maakt een scan van de I2C bus en alle aangesloten units geven dan antwoord als het juiste adres voor hen langs komt.
Ik zou deze scanner dus gebruiken want daarmee kom je 2 dingen te weten..

1. Het juiste adres van de unit
  2. Dat unit werk, want alleen als het werk geeft het ook antwoord terug.

Een duidelijke foto van de complete opstelling is ook zeer gewenst.
En als je de scanner hebt gebruikt ook graag even terug koppelen ook als daaruit blijkt dat het werkt.

Ok,

oplossing gevonden, om redelijk beschaamd over te zijn zelfs.

Ik zat gewoon met een slechte soldering op een van de pinnen van de HX711

problem solved ! thx allen !

Ok mooi dat je het gevonden hebt.

Toch zou ik voor in de toekomst zeker die I2C scanner downloaden want dit gaat je een hoop onnodig zoekwerk besparen.

Ik zat gewoon met een slechte soldering

Hoef je je niet voor te schamen slechte contacten zijn verre weg de grootste oorzaak van niet werkende schakeling voor de beginnende hobbyist. Iets om ver weg van te blijven zijn de goedkope krokodillenbek snoeren. Het maakt daarbij niet uit of je deze in China besteld of van web-shop in de buurt 99% daarvan is slechte kwaliteit. IK heb ze daarom dan ook allemaal zelf gesoldeerd nadat ik vele mislukking heb gehad.
De dure versies zijn wel in orde maar is misschien boven je budget.